Gå til innhold

Alternativ behandling av syke på skolen


Gjest Mulig astma-mamma

Anbefalte innlegg

Skolen skulle ha ringt lege, om det er av betydning, hvilket de selv også sier i ettertid.

Det er jeg jo helt enig i. Poenget er at denne alternative "behandlingen" ikke kom i stedet for legebehandling. At skolen ikke vurderte å ringe legen, ja _det_ er en alvorlig sak. At noen prøvde å hjelpe datteren din, mens hun likevel sat der og ventet på deg, det ser jeg ikke på som uheldig en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    51

  • Persille1365381127

    42

  • Sør

    34

  • Mrs. Wallace

    13

Gjest Mulig astma-mamma

Det er jeg jo helt enig i. Poenget er at denne alternative "behandlingen" ikke kom i stedet for legebehandling. At skolen ikke vurderte å ringe legen, ja _det_ er en alvorlig sak. At noen prøvde å hjelpe datteren din, mens hun likevel sat der og ventet på deg, det ser jeg ikke på som uheldig en gang.

''Poenget er at denne alternative "behandlingen" ikke kom i stedet for legebehandling.''

Det var jo det som i praksis ble utgangen på det, da, og jeg syns ikke det er så forlokkende om det i neste runde er noen som ønsker å kurere med andre alternative medisinske metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulig astma-mamma

Gjør jeg? Hvor? I så fall beklager jeg... Jeg tenkte ikke intimsone i det hele tatt.... og jeg tror jeg skrevet at dersom hun syntes det var en ekkel opplevelse pga at noen tok henne på kroppen, så kan jeg skjønne reaksjonen. I mitt hode dro renholderen ned halsen på genseren hennes og satte magneten på øvre del av brystet. Men begynte hun å fikle mellom puppene hennes, så skjønner jeg at hun reagerte (jeg oppfatta bare ikke at det var dette som var hovedproblemet da du skrev første innlegg i tråden. Der trodde jeg magneten var problemet).

Det var 2 deler av hovedinnlegget mitt, det ene handlet om alternativ medisinsk behandling og det andre om at fremmede mennesker går inn og tar på pre-hormonelle jenter i intimsoneområde. 2 ting. Ikke en hovedting, men 2 separate temaer.

Det er helt greit at du og dine jenter ikke tenker på brystregionen som intimsone, men veldig mange jenter på snart 11 gjør det. De har begynnenede brystutvikling, og det i seg selv gjør ting vanskelig. Det er helt avgjørende hva man har på seg hvilken vei man kommer til på brystkassa. Det var ikke bare å "dra ned litt i halsen" denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 2 deler av hovedinnlegget mitt, det ene handlet om alternativ medisinsk behandling og det andre om at fremmede mennesker går inn og tar på pre-hormonelle jenter i intimsoneområde. 2 ting. Ikke en hovedting, men 2 separate temaer.

Det er helt greit at du og dine jenter ikke tenker på brystregionen som intimsone, men veldig mange jenter på snart 11 gjør det. De har begynnenede brystutvikling, og det i seg selv gjør ting vanskelig. Det er helt avgjørende hva man har på seg hvilken vei man kommer til på brystkassa. Det var ikke bare å "dra ned litt i halsen" denne gangen.

Klart brystene er intimsone for alle som nærmer seg puberteten! Poenget var at "brystet" er et forholdsvis stort område som ikke nødvendigvis innbefatter puppesonen ;) Jeg så for meg øvre del av brystet fordi det er der jeg har hørt at man plasserer magneter for å minske astmasymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange innlegg nedover bærer preg av hysteri. I det hele tatt å vurdere om man må ta kontakt m ed skolen (for at dama som vasket skal tenke seg _godt_ om før hun hjelper noen neste gang?) synest jeg er hysterisk ja.

Synest man at dette gikk over stokk og stein så sier man i fra på en ok måte til personen det gjelder. Man vurdere ikke å gå til rektor (som da er sjefen til personen det er snakk om her).

Selvfølgelig skal foreldre kunne snakke med rektor om sine barn og hva skjer med dem på skolen. Jeg forstår rett og slett ikke sammenhengen her.

Uansett hvem som er sjefen over hvem så er rektor ansvarlig på skolen og det er helt naturlig at foreldre henvender seg til ham/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får se - i framtiden - hvem som får rett:-) Jeg har i hvert fall aldri opplevd maken.

Astma er en diagnose som har eksistert i alle år. Kanskje er det flere nå enn før og kanskje har ikke datteren til trådstarter astma. Det er ikke poenget her, men hvordan skolen reagerte da hun fikk pustestopp. Diagnose eller ikke har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Nei, de gjorde ikke det. Vi måtte tilslutt kontakte barnevernet. Men det førte heldigvis til at barnet fikk tilsyn og oppfølging fra lege, selv om det ikke var en barnevernssak.

Så det endte bra :)''

Er du ikke i grenselandet av brudd på taushetsplikten her?

mvh

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å finne mitt svar fra fredag her (hjelpe meg, nå har de holdt på i over to døgn!), ser du at jeg også vinklet det på den måten: Det kommer an på om noen "godkjente" handlingen (fordi den virket helt harmløs), evt. ikke fikk den med seg. Det er menneskelig å ikke se alle mulige risikomomenter / konsekvenser (pacemaker, geiteofring) av en relativt uskyldig handling i en litt stressende situasjon.

Hvis hun satt alene til "fri benyttelse for forbipasserende" som måtte ha en god ide, synes jeg det blir hakket mer ugreit.

Ja, enig. Det kommer helt an på omstendighetene.

Og med et knapt faktum i hovedinnlegget åpner det for at folk legger inn sine egne tolkninger i det og svarer deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er vel en av de tingene jeg reagerer mest på i hovedinnlegget... at fokuset ligger på reaksjonen mot bruken av magnet, og ikke på at legevakta ikke ble ringt opp (jeg har selv sett astmaanfall på nært hold).''

Jeg blir veldig overrasket over hva du skriver i denne tråden, altså, for vanligvis er du veldig fornuftig. Selvfølgelig skulle skolen ringt legevakta, ingen tvil om at de sviktet der i forhold til egne rutiner. Det går allikevel an å ha to tanker i hodet samtidig, og det er ikke normalt at vaskepersonalet (eller lærere, for den saks skyld) da går inn og gir alternativ medisinsk behandling. Jeg syns det er rart at du syns dette er så veldig greit, men konstaterer at vi bare har ulikt tankesett.

At jeg har fokus på det som er mest uvanlig er jo nettopp fordi det er veldig uvanlig!

Kan bare love deg at jeg også er en fornuftig, oppegående person. Og jeg er 110% enig med togli her og synest du overdramatiserer.

Og når du faktisk legger ut en tråd om saken og ber om vår mening, så må du faktisk tåle å få høre den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er vel en av de tingene jeg reagerer mest på i hovedinnlegget... at fokuset ligger på reaksjonen mot bruken av magnet, og ikke på at legevakta ikke ble ringt opp (jeg har selv sett astmaanfall på nært hold).''

Jeg blir veldig overrasket over hva du skriver i denne tråden, altså, for vanligvis er du veldig fornuftig. Selvfølgelig skulle skolen ringt legevakta, ingen tvil om at de sviktet der i forhold til egne rutiner. Det går allikevel an å ha to tanker i hodet samtidig, og det er ikke normalt at vaskepersonalet (eller lærere, for den saks skyld) da går inn og gir alternativ medisinsk behandling. Jeg syns det er rart at du syns dette er så veldig greit, men konstaterer at vi bare har ulikt tankesett.

At jeg har fokus på det som er mest uvanlig er jo nettopp fordi det er veldig uvanlig!

''Jeg syns det er rart at du syns dette er så veldig greit, men konstaterer at vi bare har ulikt tankesett. ''

Man trenger da ikke ha "ulikt tankesett" (hvis du med det mener "tenker på totalt forskjellige måter") selv om man ikke er helt enige i akkurat denne saken? Man kan ha litt forskjellige terskler og reaksjoner rundt en situasjon, uten å ha grunnleggende ulike tenkemåter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør både fordi jeg lurer på hvilket bevissthetsnivå folk ligger på i forhold til alternativ behandling, og fordi jeg lurer på hvor jeg ligger i forhold til folk ellers her inne.

Jeg syns du har en interessant vinkling i forhold til bruk av alternativ medisin på andres barn, og det er jo helt greit så lenge du aksepterer det på dine egne og ikke utfører det på alle andres.

''Jeg spør både fordi jeg lurer på hvilket bevissthetsnivå folk ligger på i forhold til alternativ behandling, og fordi jeg lurer på hvor jeg ligger i forhold til folk ellers her inne.''

Det er det snodigste svaret jeg har sett her inne på lenge. Du skrev altså bare innlegget fordi du selv har fasiten, og hvis noen tenker annerledes enn deg så har de "nedsatt bevissthet", altså svekkede sjelsevner eller de er rett og slett dumme?

Fantastisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har krisemaksimert noe som helst, det må da være lov å spørre hva andre tenker og mener om et tema uten at man krisemaksimerer?!

Hun tok det greit, syns det var ubehagelig at de tok henne "på puppene" (som ikke er ordentlige pupper, hun er snart 11 år og har kun antydninger, men det er et intimområde), hun får ingen varige mèn og klarer seg helt fint. Det er ikke det som er hele poenget, spørsmålet er om det er greit at hvem som helst utøver hvilken som helst alternativ behandling av barn som blir syke på skolen.

Jeg har ikke ment at du krisemaksimerte, jeg skrev bare at jeg ikke ville ha krisemaksimert dette. :-)

Det er ikke greit at hvem som helst utøver hvilken som helst alternativ behandling av barn som blir syke på skolen. Jeg mener allikevel at denne episoden er innenfor, men jeg ville ha tatt en prat med hun som utførte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...