Gå til innhold

Jenter er selv skyld i voldtekt

Anbefalte innlegg

*Sakene henlegges fordi det er "påstand mot påstand"*

Selvsagt henlegges de fleste pga. bevisets stilling. Men et skremmende høyt antall også fordi de er grunnløse og/eller at anmelder blir avdekket i løgn, sett i forhold til alle andre typer forbrytelse.

Det skumle her er at dersom man i det hele tatt er anmeldt for en voldtekt så kan den rammede gutten slite med det resten av livet, da omgivelsene alltid vil lure på om han har gjort det eller ikke.

Dette er altså et genialt virkemiddel fra jenter som vil "skade" en gutt, og om saken blir henlagt eller ikke er helt uvesentlig, da gutten uansett får sin troverdighet ødelagt for all framtid, i de kretser som vet om anmeldelsen.

Folk vil alltid lure, og det vet jenta.

Fortsetter under...

• Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• SierDuDet

31

• Zirine

14

• leenie

11

Mest aktive i denne tråden

Det skumle her er at dersom man i det hele tatt er anmeldt for en voldtekt så kan den rammede gutten slite med det resten av livet, da omgivelsene alltid vil lure på om han har gjort det eller ikke.

Dette er altså et genialt virkemiddel fra jenter som vil "skade" en gutt, og om saken blir henlagt eller ikke er helt uvesentlig, da gutten uansett får sin troverdighet ødelagt for all framtid, i de kretser som vet om anmeldelsen.

Folk vil alltid lure, og det vet jenta.

Det er nok sikkert sant det du sier, men det er vel ikke et stort pluss for jenter å ha innlevert en falsk anmeldelse heller?

Hva med de jentene som virkelig har blitt voldtatt, men ikke blir trodd og saken blir henlagt?

Det er mange jenter som handler irrasjonelt etter en voldtekt. De dusjer vekk spor (sæd) f.eks. Voldtekt er en traumatisk opplevelse.

Du skriver: "Gutter bør være ytterst forsiktige med hvem de omgåes så de ikke havner borti en potensiell annmelder."

TULL!

Du har faktisk større sjanse for å vinne i Lotto enn for å bli falsk anklaget og dømt for voldtekt!

Og selv MENN har større sjanse for å bli voldtatt enn for å bli falskt anklaget og dømt for voldtekt!

Med vennlig hilsen

Sorry, men dette vet du faktisk ingen ting om!

"Det er kun et bittelite mindretall av de voldtektene jeg vet om som er anmeldt. De fleste orker bare ikke, og de vet at saken trolig blir henlagt."

Selvfølgelig blir mange av de reele voldtektene ikke anmeldt, dette fordi saken etter all sannsynlighet blir henlagt, noe offrene vet.

Mange av de som anmelder synes kanskje ikke at denne påkjenningen er så jævla hard, rett og slett fordi de IKKE har blitt voldtatt.

Men istedet går man automatisk ut fra at alle anmeldelsene (bortsett fra 0.2 %, ett tall som er umulig å finne) er reele.

Jeg mente ikke at Ottar hadde noe med dette å gjøre, bare at mange av disse voldtektsorganisasjonene er svært lite objektive, for å si det rett ut. De vet jo selvsagt alt om dette siden de har blitt voldtatt selv.

Voldtektsmottakene er med "vanlig" medisinsk personell.

Med venlig hilsen

Det er nok sikkert sant det du sier, men det er vel ikke et stort pluss for jenter å ha innlevert en falsk anmeldelse heller?

Hva med de jentene som virkelig har blitt voldtatt, men ikke blir trodd og saken blir henlagt?

Det er mange jenter som handler irrasjonelt etter en voldtekt. De dusjer vekk spor (sæd) f.eks. Voldtekt er en traumatisk opplevelse.

Hva mener du med: "Hva med de jentene som virkelig har blitt voldtatt, men ikke blir trodd og saken blir henlagt?"

Det eneste jeg kommenterte her var det latterlige 0.2 % tallet, ikke jenter som har blitt reelt voldtatt.

Annonse

*Sakene henlegges fordi det er "påstand mot påstand"*

Selvsagt henlegges de fleste pga. bevisets stilling. Men et skremmende høyt antall også fordi de er grunnløse og/eller at anmelder blir avdekket i løgn, sett i forhold til alle andre typer forbrytelse.

Du påstår: "Men et skremmende høyt antall også fordi de er grunnløse og/eller at anmelder blir avdekket i løgn, sett i forhold til alle andre typer forbrytelse."

Og dette kan du selvfølgelig dokumentere...??

Med vennlig hilsen

Voldtektsmottakene er med "vanlig" medisinsk personell.

Med venlig hilsen

"Voldtektsmottakene er med "vanlig" medisinsk personell."

Hva har det med saken å gjøre?

Du sier selv at de fleste voldtekter skjer av venner og bekjente, ofte skjer det i fylla, kanskje jenta sover, kanskje hun rett og slett er så sjokkert over hva "kammeraten" gjør at hun ikke gjør noe motstand, og det er vel de ferreste voldtekter som etterlater offeret med fysiske skader, altså er det vel helt urelevant om det er medisinsk personell som tar dem imot eller ikke.

Hva mener du med: "Hva med de jentene som virkelig har blitt voldtatt, men ikke blir trodd og saken blir henlagt?"

Det eneste jeg kommenterte her var det latterlige 0.2 % tallet, ikke jenter som har blitt reelt voldtatt.

Hvor har du det fra at "0,2%" tallet er "latterlig"?

Med vennlig hilsen

Du sier selv at de fleste voldtekter skjer av venner og bekjente, ofte skjer det i fylla, kanskje jenta sover, kanskje hun rett og slett er så sjokkert over hva "kammeraten" gjør at hun ikke gjør noe motstand, og det er vel de ferreste voldtekter som etterlater offeret med fysiske skader, altså er det vel helt urelevant om det er medisinsk personell som tar dem imot eller ikke.

Hei,

Man kan bare konstatere at du trolig aldri har vært på et voldtektsmottak, eller har noen anelse om hva som skal til før en hendelse teller som voldtekt.

Med vennlig hilsen

Du påstår: "Men et skremmende høyt antall også fordi de er grunnløse og/eller at anmelder blir avdekket i løgn, sett i forhold til alle andre typer forbrytelse."

Og dette kan du selvfølgelig dokumentere...??

Med vennlig hilsen

Dette er hva krimstatistikken FAKTISK viser, i skarp kontrast til dine tall i denne traaden, som ikke er hentet fra seriose kilder i det hele tatt.

Jeg synes at du survet for mye på menns vegne, men burde fokusert på jentene som virkelig har blitt voldtatt. De har hatt en traumatisk opplevelse, opplevd å ikke bli trodd, samt at ryktene vil svirre om dem også - uansett hva som har hendt. Jfr. tittel på denne tråden.

"...og det er vel de færreste voldtekter spm etterlater offeret med fysiske skader" ...

Er du helt totalt, vanvittig teit fra naturens side, eller anstrenger du deg for å virke så dum?

Annonse

Hei,

Man kan bare konstatere at du trolig aldri har vært på et voldtektsmottak, eller har noen anelse om hva som skal til før en hendelse teller som voldtekt.

Med vennlig hilsen

Jeg trenger ikke å være der for ikke å være klar over at de fleste volteksoffre ikke får fysiske skader. Dette er trossalt en av grunnene til at anmeldelsene blir henlagt.

Jeg synes at du survet for mye på menns vegne, men burde fokusert på jentene som virkelig har blitt voldtatt. De har hatt en traumatisk opplevelse, opplevd å ikke bli trodd, samt at ryktene vil svirre om dem også - uansett hva som har hendt. Jfr. tittel på denne tråden.

Det eneste jeg surver mer her er Sør sine tall, ikke faktiske voldtekter.

Den delen av diskusjonen som jeg meldte meg inn i gjelder falske voldtekter, ikke reele.

Appropos surving; jeg tillater meg å surve litt fordi jeg blir for lite voldtatt. Ville du være så søt å bistå?

"...og det er vel de færreste voldtekter spm etterlater offeret med fysiske skader" ...

Er du helt totalt, vanvittig teit fra naturens side, eller anstrenger du deg for å virke så dum?

De fleste voldtekter skjer som Sør sier av kjentfolk, og er ikke overfall på åpen gate med grov vold og mangel på slike spor er ofte grunnen til at voldtekene blir henlagt.

Jeg tror kanskje du roter litt med ordene fysisk og psykisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...