Gå til innhold

Når mor kjøper øl til sin 15-åring


Gjest HvaMenerDere

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Ja, og høye, mørke og margre stygg/pene gutter.

Det er vel lov til å mimre litt?

Ja, men jeg holder på å ta av, he he. Synd det ikke er ulvefrie soner på dol. Hmm, kanskje vi skulle gakke inn på forum for urinveier og mimre videre. Med helt nøytrale og uinteressante nick; du kan hete "engstelig" og jeg "bekymret". ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • avil

    14

  • favn

    12

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • Bassisten

    9

Mest aktive i denne tråden

Ja, men jeg holder på å ta av, he he. Synd det ikke er ulvefrie soner på dol. Hmm, kanskje vi skulle gakke inn på forum for urinveier og mimre videre. Med helt nøytrale og uinteressante nick; du kan hete "engstelig" og jeg "bekymret". ;-)

Hehe. Det gjør vi litt senere. Jeg har det egentlig litt travelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd to tenåringer, og har aldri fått spørsmål om å kjøpe alkohol til dem. De har likevel alltid fått smake alkohol hjemme fra de var ganske små. Hadde vi vin til søndagsmiddagen, så fikk de vin blanda med vann. Hvis de ville. Som regel takka de nei, det smakte tross alt bedre med brus. Det samme gjaldt julelikøren, et par sipp og de var fornøyd. Begge har et normalt forhold til alkohol i dag, og da de var i tenårene, opplevde jeg aldri at de kom fulle hjem. Hadde de ytra ønske om at jeg skulle kjøpe inn øl til dem i 15-16 års alderen, er det mulig jeg hadde gjort det. Men jeg hadde IKKE handla inn for andres unger, ihvertfall ikke uten at foreldrenes godkjennelse.

Min minste er nå 13 år. Om et par år ber hun meg kanskje om å kjøpe inn en sixpack til en fest hun skal på. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg kommer til å svare. Dvs, jeg vet det ikke NÅ, tror alt kommer an på hvordan hun utvikler seg, om forholdet vårt er prega av gjensidig tillit og åpenhet og hvor godt jeg kjenner vennene - og foreldrene - hennes. Det jeg KOMMER til å gjøre, er å holde et godt øye med henne, forsøke å finne en balanse mellom fullstendig frihet og respektløs invadering og håpe at hun har mer vett i skolten enn mora hadde i den alderen.

Vi står veeeeldig langt fra hverandre i dette gitt! :-)

men, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Vi står veeeeldig langt fra hverandre i dette gitt! :-)

men, men..

Det regna jeg med, fru flis. Kanke være enige om alt, selv om vi har en felles bekjent i Harry. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Det synst eg er heilt horribelt. Eg kjem til å overhalde 18-årsgrensa på å servere alkohol til mine ungar, og fortelje dei veldig klart at om dei drikk alkohol blir det mot min vilje og husets reglar. Skikkeleg hurpete skal eg vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Danmark er det 15-årsgrense på øl og vin, og 18 år på spirt (som vil si at jeg har lov til å kjøpe sprit når jeg er hjemme i Danmark, men bare har lov til å drikke øl og vin i Norge).

Er dankser mer robuste og motstandsdyktige mot alkohol enn nordmenn fordi de har 15-årsgrense der? Ifølge ditt syn på disse reglene er jo en 18-årig nordmann det samme som en 15 år gammel danske...

Dette var en barslig sammenligning du kom med!

Vi er norske statsborgere,mine barn er norske statsborgere,og det er også alle andre jeg har nevnt i denne saken.

Da forholder vi oss til det norske lovverket , og ikke alle andre lands forskjellige lovverk så snart vi er utenfor norges grenser!

Hva andre gjør kan selvfølgelig ikke jeg bestemme, men jeg uttaler meg kun utifra det norske lovverket iallefall, derfor diskuterer jeg kun utifra det utgangspunktet også.Så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...