Gå til innhold

Når mor kjøper øl til sin 15-åring


Gjest HvaMenerDere

Anbefalte innlegg

Nei, hadde det vært så vel.

Jobber i psykiatrien. Og tar kun innbilte valiumer. Og siden jeg ble mor har det vært stusslig med psykedelika her i gården. Hadde egentlig planer om en sopptur sist høst, men husbonden streika og blei engstelig for å ende opp som alenefar mens jeg satt og ralla i et hjørne på livstid. Så nå er det andre boller på suppen. Raudvin og kanskje en liten dame-likør til kaffen.

*snufs*

Ja, sånn går det når man (vi) får noen år på baken og forpliktelser på kjøpet. Men rødvin og portvin (for meg) er da utrolig godt, det. Ingen grunn til å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • avil

    14

  • favn

    12

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • Bassisten

    9

Mest aktive i denne tråden

Ja, sånn går det når man (vi) får noen år på baken og forpliktelser på kjøpet. Men rødvin og portvin (for meg) er da utrolig godt, det. Ingen grunn til å klage.

Klager vel mest inni meg på sjeldne dager som denne: _Nøyaktig_ den slags tømmermenn som lar seg forene med 3 helaftens tegnefilmer, pizza, ligge på sofaen, og en god klype fniseurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var veldig bra. Så slapp han å oppsøke amf-fyren borti der selv.

Kjemisk skitt er sjølvsagt out of the question! - Alt som er naturleg derimot... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk skitt er sjølvsagt out of the question! - Alt som er naturleg derimot... :-)

Nei og nei, er du en sånn øko-fanatiker?

Hva med valmuer? Super-naturlig!

Men ikke så lurt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda... reisesyketabletter kan man blir rusa på.....

Som dekksarbeider på en skip med passasjerer har jeg sett litt av hvert når passasjerene spiser reisesyketabletter mot sjøsyke...

De blir enten veldig trøtte, eller helt oppe i skyene (litt full...). Jeg selv reagerer ikke på vanlige reisesyketalbetter...

Jeg vet også om en skipslege som ble avhengig av postafen (en type reisesyketabletter). Han tålte ikke sjøen noe særlig og åt det hele tiden (selv om det er ekstremt lite virkingsfullt for annet enn svake dønninger). Resultat: Han klarte aldri å slutte og gikk rundt og sløva konstant i postafenrus...... hvis han ikke spiste nok piller, fikk han abstinenser...

....jeg har skapet fullt av postafen, og så sier du at det ikke funker mot sjøsyke....???!!!???

Jeg blir ALDRI sjøsyk når jeg tar postafen, og ALLTID sjøsyk når jeg glemmer det. Nå betyr det at jeg kommer til å bli sjøsyk åkke som....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjøkvinne

....jeg har skapet fullt av postafen, og så sier du at det ikke funker mot sjøsyke....???!!!???

Jeg blir ALDRI sjøsyk når jeg tar postafen, og ALLTID sjøsyk når jeg glemmer det. Nå betyr det at jeg kommer til å bli sjøsyk åkke som....:-(

Jeg sier ikke at det IKKE funker. Jeg sier at det bare funker inntil en viss grad. Hva slags båt har du vært ute i og hvor mye vind og hvor stor bølgehøyde er det verste du har vært ute i hvor Postafen har virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria

Vel, danskene sliter med høy alkoholisme-prosent, noe som igjen betyr at veldig mange danske barn vokser opp med omsorgssvikt. Siste statistikk sa noe om at 40 % av alle danske barn hadde vært fulle før de fylte 12 år. Altså at 4 av 10 11-åringer har vært fulle en eller flere ganger. Ganske fæle tall. Danskene sliter også med svært høy trafikk-ulykke-statistikk, særlig med tanke på fine og oversiktlige veier. Debatten går om dette har sammenheng med alkoholpolitikken.

Så jeg vet ikke hvor "kontinentalt" og fantastisk det er i DK, når man ser på konsekvensene i rusmisbruker-tall og dødstall.

Nei, ikke vet jeg... men det er jo litt mer fristende å råkjøre på strake veier, enn på en smal, svingete vei på Vestlandet (som jeg er vant til).

Hvor har du disse tallene fra? Hadde vært interessant å lese mer om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke vet jeg... men det er jo litt mer fristende å råkjøre på strake veier, enn på en smal, svingete vei på Vestlandet (som jeg er vant til).

Hvor har du disse tallene fra? Hadde vært interessant å lese mer om det...

Knud-Erik Sabroe ved Psykologisk Institut, Århus Universitet, har forsket mye på alkohol i DK, han er vel en av de framste ekspertene på det. Se om du kan finne noe litteratur på ham som er tilgjengelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria

Knud-Erik Sabroe ved Psykologisk Institut, Århus Universitet, har forsket mye på alkohol i DK, han er vel en av de framste ekspertene på det. Se om du kan finne noe litteratur på ham som er tilgjengelig for deg.

takker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det IKKE funker. Jeg sier at det bare funker inntil en viss grad. Hva slags båt har du vært ute i og hvor mye vind og hvor stor bølgehøyde er det verste du har vært ute i hvor Postafen har virket?

Ligget helt stille til kai i Larvik....uvel og kvalm.

Storm over Skagerak med Petter Wessel....da funket Postafen.

Tror du det kan være psykisk? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Eller reisesyketabletter. ....kanskje litt?

Dem blir man hallusinert og får blytunge bein av. Hvis man tar nok da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjøkvinne

Ligget helt stille til kai i Larvik....uvel og kvalm.

Storm over Skagerak med Petter Wessel....da funket Postafen.

Tror du det kan være psykisk? ;-)

Det er stor sannsynlighet for at det er psykisk ja. Sjøsyke kommer av at balansenerven og øyet ikke ser/føler det samme, men det gjør den jo når man ligger stille til kai. Blir du sjøsyk bare du går ombord i en båt uten postafen, er det helt klart psykisk.

Er du sikker på at det var ordentlig storm du var ute i med Petter Wessel (21-32 m/s i vindstyrke, deles inn i liten, full og sterk storm)?(Nå beskylder ikke jeg deg for noen ting, men mange "landkrabber" kaller også liten kuling for storm...) Isåfall er det i alle fall psykisk. For med så sterk vind (og høye bølger) virker ikke postafen (eller noen andre sjøsykepiller) uansett. Bare spør Volvo Ocean Race-deltakerne...

Selv ble jeg skikkelig dårlig første gang jeg var ute i dårlig vær (det var stiv kuling). Da hadde jeg spist postafen. Andre gang det var dårlig vær, spiste jeg ikke postafen (eller tok annet middel mot sjøsyke), men jeg ble ikke dårlig.

Sjøsyke er som oftest psykisk. Jeg har den erfaringen at tror du at du slipper unna, gjør du det, men hvis du tror du blir dårlig, blir du liggende å spy i rennesteinen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hehe. Det var bra nok det, særlig på koserter.

Kanske kult å fly rundt i byens parker og jakte på papegøyer også. ;-)

Herregud, må komme meg ut herfra før Wulfi kommer snikende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske kult å fly rundt i byens parker og jakte på papegøyer også. ;-)

Herregud, må komme meg ut herfra før Wulfi kommer snikende...

Ja, og høye, mørke og margre stygg/pene gutter.

Det er vel lov til å mimre litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...