Gå til innhold

Når mor kjøper øl til sin 15-åring


Gjest HvaMenerDere

Anbefalte innlegg

Dette med drikking og berusede f jortiser har vært oppe før her. Og da har flere vært enige om at drikking er noe man bør snakke med ungdommen om. Skadevirkninger, havne i "tåkeland" osv.

Men plutselig er det flere som synes det er helt ok at foreldre kjøper alkohol til deres håpefulle.

Akkurat det skjønner jeg ikke. Forstår heller ikke at dere vil gi barna deres signaler om at driking er godtatt.

Vil dere kjøpe røyk også?

Vil ungdommen ha tak i alkohol får de det. Er det ikke da bedre at foreldrene kjøper slik at de vet hva barna drikker? Drikke gjør de nemlig uansett. Eller hvis de på ingen måte får tak i alkohol er det jo så mye dop lettvint tilgjengelig, er det bedre at de går på det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • avil

    14

  • favn

    12

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • Bassisten

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rusle

Vil ungdommen ha tak i alkohol får de det. Er det ikke da bedre at foreldrene kjøper slik at de vet hva barna drikker? Drikke gjør de nemlig uansett. Eller hvis de på ingen måte får tak i alkohol er det jo så mye dop lettvint tilgjengelig, er det bedre at de går på det kanskje?

Jeg er klar over at de får tak i alkohol uansett. Men er det riktig av foreldre å fortelle barna at det er helt greit at de drikker? For det er det som skjer når foreldre forsyner sine håpefulle med alkohol.

Jeg drakk så og si hver helg da jeg var 16-17. Men hadde mine forldre kommet med en flaske sprit eller noen pils, hadde jeg dengang blitt skuffet over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flisa Flishaugen

Kom plutselig på... Då nevøen min var 17, kjøpte eg marihuana til han. Kva synst de om det?

Syns at du er hinsides. Tror ikke noe på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på... Då nevøen min var 17, kjøpte eg marihuana til han. Kva synst de om det?

Håper det går bra med nevøen da, ellers svir det litt i samvittigheten...

Been there, done that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at du er hinsides. Tror ikke noe på deg.

Det er faktisk sant! Han hadde fått tak i likevel, men eg hadde ein del tilovers. Skulle eg sleppa han på byen for å leite når eg likevel hadde i skuffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flisa Flishaugen

Håper det går bra med nevøen da, ellers svir det litt i samvittigheten...

Been there, done that...

Det gjør vel ikke saken noe bedre at DU har gjort det også? SELV om du er verdens nydeligste mamma som i dag OSER av kvalitet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flisa Flishaugen

Det er faktisk sant! Han hadde fått tak i likevel, men eg hadde ein del tilovers. Skulle eg sleppa han på byen for å leite når eg likevel hadde i skuffen?

Ja - det syns jeg. Du skulle brent opp det du hadde i skuffen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med nevøen da, ellers svir det litt i samvittigheten...

Been there, done that...

Jada, han er avhoppa legestudent og no IT-student med toppkarakterar. Røykjer like mykje (lite) som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Det er faktisk sant! Han hadde fått tak i likevel, men eg hadde ein del tilovers. Skulle eg sleppa han på byen for å leite når eg likevel hadde i skuffen?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel ikke saken noe bedre at DU har gjort det også? SELV om du er verdens nydeligste mamma som i dag OSER av kvalitet :-)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener (vi narkomane er litt treige), men jeg mener at det bassisten gjorde var feil og prøver ikke unnskylde noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flisa Flishaugen

Jeg skjønner ikke helt hva du mener (vi narkomane er litt treige), men jeg mener at det bassisten gjorde var feil og prøver ikke unnskylde noen.

PUH! - da var det jeg som misforstod....jeg er ustabil i dag! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det syns jeg. Du skulle brent opp det du hadde i skuffen også.

Det gjorde eg jo også! - Eit halvt gram om gangen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria

Javisst. Og hvis du treffer en 80 år gammel kjernesunn røyker, da tror du at det er ufarlig å røyke også ?

Vi snakker statistikk og gjennomsnitt her, ikke enkelttilfeller.

Det er jo ikke det jeg sier da.......

Men man bør ikke bli alkoholiker fordi om man begynner å drikke når man er 15... De fleste begynner å drikke i den alderen uansett om de får drikke hjemme eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!Da kommer jeg iallefall til og si ifra til politiet(ettersom vi kjenner en i politiet godt),så får han avgjøre om han vil snakke med henne!

Kult! Så har du lagt grunnlaget for trivelige familiesammenkomster de neste 60 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på... Då nevøen min var 17, kjøpte eg marihuana til han. Kva synst de om det?

Det er ikke lov til å kjøpe marihauna uansett hvor gammel man er. (og narkotika er litt mer alvorlig enn alkohol da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at de får tak i alkohol uansett. Men er det riktig av foreldre å fortelle barna at det er helt greit at de drikker? For det er det som skjer når foreldre forsyner sine håpefulle med alkohol.

Jeg drakk så og si hver helg da jeg var 16-17. Men hadde mine forldre kommet med en flaske sprit eller noen pils, hadde jeg dengang blitt skuffet over dem.

Slik som jeg ser det er ikke problemet det at ungdommer drikker - problemet er HVORDAN de drikker. Det er DET man må fokusere på - for drikke gjør dem åkke som hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant! Han hadde fått tak i likevel, men eg hadde ein del tilovers. Skulle eg sleppa han på byen for å leite når eg likevel hadde i skuffen?

Kul onkel, sier jeg. Men 17 år er da litt for ungt til pot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria

Har noen spørsmål til alle som synes det er forkastelig at 15-åringer drikker.

Hvorfor er det farligere når en 15-åring drikker enn når en 18-åring drikker? Blir det plutselig ufarlig den dagen man fyller 18 fordi man har lov til å kjøpe det selv?

Dere drikker selv, gjør dere ikke? Kom ikke her å si at du aldri smaker alkohol og at du har gått edru gjennom hele livet!!!! Ville du sluttet å drikke for å vise 15-åringen at det er farlig? Det er like tåpelig som at foreldre som røyker sier til barna at de ikke får lov til å røyke. DET HJELPER IKKE!

Er du alkoholiker fordi du drikker innimellom? Har du fått varige men av å drikke som tenåring?

Gjør du aldri lovbrudd? Kjører du aldri for fort? Har du aldri kjørt etter å ha drukket en lett-øl (det er ikke lov for da har du promille)? Har du aldri smuglet inn 1 kg kjøtt eller tatt med litt for mye røyk/alkohol over grensa? Er dette bedre enn å kjøpe alkohol til "mindreårige"?

Er det verre om mor kjøper alkoholen til datteren/sønnen enn om en eldre søster/bror gjør det? De fleste storesøsken kjøper alkohol til småsøsknene sine.

Jeg bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål til alle som synes det er forkastelig at 15-åringer drikker.

Hvorfor er det farligere når en 15-åring drikker enn når en 18-åring drikker? Blir det plutselig ufarlig den dagen man fyller 18 fordi man har lov til å kjøpe det selv?

Dere drikker selv, gjør dere ikke? Kom ikke her å si at du aldri smaker alkohol og at du har gått edru gjennom hele livet!!!! Ville du sluttet å drikke for å vise 15-åringen at det er farlig? Det er like tåpelig som at foreldre som røyker sier til barna at de ikke får lov til å røyke. DET HJELPER IKKE!

Er du alkoholiker fordi du drikker innimellom? Har du fått varige men av å drikke som tenåring?

Gjør du aldri lovbrudd? Kjører du aldri for fort? Har du aldri kjørt etter å ha drukket en lett-øl (det er ikke lov for da har du promille)? Har du aldri smuglet inn 1 kg kjøtt eller tatt med litt for mye røyk/alkohol over grensa? Er dette bedre enn å kjøpe alkohol til "mindreårige"?

Er det verre om mor kjøper alkoholen til datteren/sønnen enn om en eldre søster/bror gjør det? De fleste storesøsken kjøper alkohol til småsøsknene sine.

Jeg bare spør!

Ville du slutte å kjøre bil for å vise 15-åringen at han ikke får lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...