Gå til innhold

oppgitt over militante , barbariske palestinske muslimer


Gjest palestinavenn

Anbefalte innlegg

Sør,

hvorfra har du at de ville ha vært med?

Har du ikke annet å komme med enn kvasipsykologisk vås, bør du avstå fra å delta i denne debatten.

Jeg tar for øvrig klart avstand fra Grips forsøk på å gjøre terror til et muslimsk fenomen.

Det er om mulig enda mer stupid enn det du kommer med.

Hvis vi tar for oss terror - i vår betydning av ordet - og avgrenser dette i tid til "våre dager", må det være dekning for å hevde at det meste av terroren utføres av islamister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 505
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    180

  • Goliath

    66

  • Taj Mahal

    48

  • Grip

    35

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristamento

Hva foreslår du de skal gjøre?

Sende en underskriftskampanje til Sharon?

Jeg ville ha foreslått at de brukte sivil ulydighet og/eller konsentrerte seg om militære mål.

På meg virker det inhumant å drepe helt uskyldige barn, menn og kvinner. Også om disse er jøder / isaelske statsborgere.

Er du uenig i dette, får vi nesten enes om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro. Iallfall fins det ikke noe som helst som tyder på at de støttet bombingen av Dresden og/eller bombingen av Nagasaki / Hiroshima.

Hva i all verden får deg til å tro noe annet?

Svar da du på dette:

Tror du hjemmefronten ville ha utført den samme terror som palestinerne utfører?

Og om du tror det: Hvorfor -- hva bygger du dette på?

Synes du slik spekulasjon har noe som helst i en adekvat diskusjon om din støtte til palestinsk terror er legitim eller ikke?

Så du mener at HV ville nektet å utføre ordre fra Winston Churchill om å bombe Dresden?

*humre*

====

Hva jeg bygger sammenligningen på?

At begge gruppene er likeverdige mennesker, og mens Norge kun var okkupert i 5 år, så har palestinerene lidt i over 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Igjen - begge landene er okkupert av en massiv militær overmakt, og begge forsvarer seg.

Men måten de forsvarer seg på er ikke den samme...

Ok?

Eller likestiller du all type "forsvar"?

Dersom palestinerne torturerte alle sine ofre i fle uker, ville du akseptert det som helt ok med henvisning til norsk motstandsbevegelse?

Hvor går egentlig grensen for inhumane overgrep...for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hvis vi tar for oss terror - i vår betydning av ordet - og avgrenser dette i tid til "våre dager", må det være dekning for å hevde at det meste av terroren utføres av islamister.

Hva med IRA.... Men de er jo katolikker! :)

Grip... skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Så du mener at HV ville nektet å utføre ordre fra Winston Churchill om å bombe Dresden?

*humre*

====

Hva jeg bygger sammenligningen på?

At begge gruppene er likeverdige mennesker, og mens Norge kun var okkupert i 5 år, så har palestinerene lidt i over 50 år.

Sør,

du bygger altså din sammenligning på kvasipsykologisk vås.

Det er vel derfor du ikke klarer å finne noen støtte for denne "hypotesen"?

Jeg etterlyser litt faglig begrunnelse for dine synspunkter. Det holder ikke å komme med noe subjektivt vås!

At du humrer forstår jeg nok; siden du nå rent saklig er på defansiven. Og en latter kan kanskje skjule din faglige usikkerhet?

Ta heller avstand fra palestinsk terror...

(Det kan man nemlig gjøre uten å nå den patetiske slutning at ikke hvem som helst som hadde vært i palestinernes sted ville ha kunne ty til samme "virkemidler"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med IRA.... Men de er jo katolikker! :)

Grip... skjerp deg!

For all del...det finnes jo rikelig med unntak, f.eks. i Spania også.

Likevel tror jeg bestemt man kan hevde at islamister står for det meste av terroren i verden i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

For all del...det finnes jo rikelig med unntak, f.eks. i Spania også.

Likevel tror jeg bestemt man kan hevde at islamister står for det meste av terroren i verden i dag.

Grip,

hva du "tror" er ikke så interessant.

Skal vi noen gang få fred i verden, må vi forsøke ikke å tenke "de" (muslimer) mot "oss" (ikke-muslimer). Muslimer er ingen homogen gruppe.

Islamister kan være aggressive, opplagt. Men det kan da venstre- og naziradikale også være.

Vi kan aldri bekjempe islamister uten å alliere oss med majoriteten av muslimer: nemlig de som er rasjonelle og mer eller mindre moderate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha foreslått at de brukte sivil ulydighet og/eller konsentrerte seg om militære mål.

På meg virker det inhumant å drepe helt uskyldige barn, menn og kvinner. Også om disse er jøder / isaelske statsborgere.

Er du uenig i dette, får vi nesten enes om å være uenige.

De har verken våpen eller mulighet til å "konsentrere seg om militære mål".

Hva skal de gjøre - kaste singel på betongmurer?

Og de har ingen mulighet til "sivil ulydighet" ettersom de simpelthen blir massakrert.

Du har INGEN alternativ å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men måten de forsvarer seg på er ikke den samme...

Ok?

Eller likestiller du all type "forsvar"?

Dersom palestinerne torturerte alle sine ofre i fle uker, ville du akseptert det som helt ok med henvisning til norsk motstandsbevegelse?

Hvor går egentlig grensen for inhumane overgrep...for deg?

Som du vet er det ingen her som har akseptert palestinske overgrep. Den diskusjonen har du tapt forlengst.

De dreper i selvforsvar - dessverre, fordi den militære overmakten er så brutal at de har ingen annen mulighet til å sloss tilbake. Noe du selv illustrerer gjennom din totale mangel på andre forslag for å sloss tilbake mot okkupantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

hva du "tror" er ikke så interessant.

Skal vi noen gang få fred i verden, må vi forsøke ikke å tenke "de" (muslimer) mot "oss" (ikke-muslimer). Muslimer er ingen homogen gruppe.

Islamister kan være aggressive, opplagt. Men det kan da venstre- og naziradikale også være.

Vi kan aldri bekjempe islamister uten å alliere oss med majoriteten av muslimer: nemlig de som er rasjonelle og mer eller mindre moderate.

Det er jeg ikke uenig i. Jeg forsøkte å få frem hvem som står for det meste av dagens terrorhandlinger. Hva som skal gjøres for å motvirke dette, er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

De har verken våpen eller mulighet til å "konsentrere seg om militære mål".

Hva skal de gjøre - kaste singel på betongmurer?

Og de har ingen mulighet til "sivil ulydighet" ettersom de simpelthen blir massakrert.

Du har INGEN alternativ å komme med.

Sør,

finn en enste allment anerkjent historiker som mener at palestinernes eneste måte å bekjempe Israel på, er bruk av terror.

Bruk av terror vil aldri gagne palestinernes sak.

Jeg håper du forstår hvorfor.

(Tenk hvilket signal en effektiv bruk av terror vil sende til grupper vi helst ikke ser bruker terror...)

Ville du vært villig til å drepe en isaelsk mor/far med barn for å frigjøre Palestina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

du bygger altså din sammenligning på kvasipsykologisk vås.

Det er vel derfor du ikke klarer å finne noen støtte for denne "hypotesen"?

Jeg etterlyser litt faglig begrunnelse for dine synspunkter. Det holder ikke å komme med noe subjektivt vås!

At du humrer forstår jeg nok; siden du nå rent saklig er på defansiven. Og en latter kan kanskje skjule din faglige usikkerhet?

Ta heller avstand fra palestinsk terror...

(Det kan man nemlig gjøre uten å nå den patetiske slutning at ikke hvem som helst som hadde vært i palestinernes sted ville ha kunne ty til samme "virkemidler"...)

Igjen - ditt gnål om hjemmevernets terror, og din aksept (gjennom å overse den) for okkupasjonsstyrkens terror er helt på linje med å fordømme HV fremfor nazistene.

Skam deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Som du vet er det ingen her som har akseptert palestinske overgrep. Den diskusjonen har du tapt forlengst.

De dreper i selvforsvar - dessverre, fordi den militære overmakten er så brutal at de har ingen annen mulighet til å sloss tilbake. Noe du selv illustrerer gjennom din totale mangel på andre forslag for å sloss tilbake mot okkupantene.

Sør,

jeg har kommet med forslag. At du ikke aksepterer dem, får stå for din regning. Ikke min. Og som du vel vet, er ikke din vurdering av mine forslag særlig relevant. I beste fall er det du kommer med av kuriøs karakter.

Din konklusjon er at den eneste måten palestinerne kan forsvare seg på er gjennom bruk av terror.

Svar da på følgende spørsmål:

1) Støtter du den aktive, voldelige palestinske kampen mot isaelsk okkupasjon?

2) Støtter du palestinsk terror mot israelsk sivilbefolkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

finn en enste allment anerkjent historiker som mener at palestinernes eneste måte å bekjempe Israel på, er bruk av terror.

Bruk av terror vil aldri gagne palestinernes sak.

Jeg håper du forstår hvorfor.

(Tenk hvilket signal en effektiv bruk av terror vil sende til grupper vi helst ikke ser bruker terror...)

Ville du vært villig til å drepe en isaelsk mor/far med barn for å frigjøre Palestina?

Israel bruker terror til å okkupere landet til palestinerene.

Din ensidige fokus og fordømmelse av palestinerene for å ta igjen på samme måte er hyklerisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Igjen - ditt gnål om hjemmevernets terror, og din aksept (gjennom å overse den) for okkupasjonsstyrkens terror er helt på linje med å fordømme HV fremfor nazistene.

Skam deg.

Sør,

det er ingen andre som følger deg i denne logiske feilslutningen. Alle ser at du forsøker å vri det til at jeg ikke anerkjenner den rett den norske hjemmefronten hadde til å forsvare seg, bare for di jeg ikke aksepterer palestinsk terror.

Ærlig talt, Sør -- hvor langt er du villig til å gå for å forsvare terror utført i Palestinas navn?

Men si meg -- tar du ikke avstand fra bombingen av hhv. Dresden og Hiroshima / Nagasaki?

Det gjør jeg. Men så tar jeg avstand fra all bruk av terror.

(Forøvrig registrerer vi atr du ikke klarer å koble hjemmefronten med bombingen av Dresden etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg har kommet med forslag. At du ikke aksepterer dem, får stå for din regning. Ikke min. Og som du vel vet, er ikke din vurdering av mine forslag særlig relevant. I beste fall er det du kommer med av kuriøs karakter.

Din konklusjon er at den eneste måten palestinerne kan forsvare seg på er gjennom bruk av terror.

Svar da på følgende spørsmål:

1) Støtter du den aktive, voldelige palestinske kampen mot isaelsk okkupasjon?

2) Støtter du palestinsk terror mot israelsk sivilbefolkning?

Forslag til sør; Si at du ikke forsvarer drap av skoleunger, men at du forstår det. Da slipper du lettere unna, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg har kommet med forslag. At du ikke aksepterer dem, får stå for din regning. Ikke min. Og som du vel vet, er ikke din vurdering av mine forslag særlig relevant. I beste fall er det du kommer med av kuriøs karakter.

Din konklusjon er at den eneste måten palestinerne kan forsvare seg på er gjennom bruk av terror.

Svar da på følgende spørsmål:

1) Støtter du den aktive, voldelige palestinske kampen mot isaelsk okkupasjon?

2) Støtter du palestinsk terror mot israelsk sivilbefolkning?

Israel har enhver mulighet til å trekke sine militære styrker ut av naboens landområder, på samme måte som nazistene hadde enhver mulighet til å trekke sine militære styrker ut av Norge.

Din repetisjon av samme spørsmål viser jo bare at du ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Israel bruker terror til å okkupere landet til palestinerene.

Din ensidige fokus og fordømmelse av palestinerene for å ta igjen på samme måte er hyklerisk.

Sør,

jeg forholder meg til tema for denne tråden: palestinsk terror.

Det er du som skifter fokus. DET er ikke bare hyklerisk, det er betenkelig. Du sier du tar avstand fra terror, men forsvarer likevel den kampen palestinerne fører. En kamp du sier MÅ foregå ved hjelp av terror.

Og du snakker om "skammelig"?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg forholder meg til tema for denne tråden: palestinsk terror.

Det er du som skifter fokus. DET er ikke bare hyklerisk, det er betenkelig. Du sier du tar avstand fra terror, men forsvarer likevel den kampen palestinerne fører. En kamp du sier MÅ foregå ved hjelp av terror.

Og du snakker om "skammelig"?

:)

Ja - det originale tema i tråden er som å fokusere på overgrep fra HV, mens man ser gjennom fingrene på det nazistene begikk.

Du er med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...