Gå til innhold

oppgitt over militante , barbariske palestinske muslimer


Gjest palestinavenn

Anbefalte innlegg

Gjest Tristamento

Israel har enhver mulighet til å trekke sine militære styrker ut av naboens landområder, på samme måte som nazistene hadde enhver mulighet til å trekke sine militære styrker ut av Norge.

Din repetisjon av samme spørsmål viser jo bare at du ikke har argumenter.

Sør,

vi andre registrerer at du ikke klarer / vil å svare på spørsmålet om du støtter palestinernes aktive, voldelige kamp mot Israel...

Det er kanskje ikke så rart når du på den ene siden hevder at palestinerne ikke kan annet enn å utøve terror -- det skal angivelig være deres eneste kampmiddel. Samtidig sier du at du tar avstand fra terror.

At du da ikke kan, eller ikke vil, svare på et enkelt spørsmål (like enkelt som om UIF tar avstand fra rasisme eller ikke), er da kanskje forståelig.

Likefullt er det skammelig...

Det hele minner om spørsmålet vi stilte til UiF: han/hun forsøkte hele tiden å vri seg unna, forsøkte all verdens utflukter for å slippe å svare et enkelt "ja".

Jeg overlater til NHD å avgjøre hva det er som gjør det så vanskelig for deg å ta avstand fra palestinsk terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 505
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    180

  • Goliath

    66

  • Taj Mahal

    48

  • Grip

    35

Mest aktive i denne tråden

Forslag til sør; Si at du ikke forsvarer drap av skoleunger, men at du forstår det. Da slipper du lettere unna, skjønner du.

Jeg har sagt utallige ganger at jeg fordømmer drap på sivile på begge sider.

Han repeterer bare seg selv fordi han ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Ja - det originale tema i tråden er som å fokusere på overgrep fra HV, mens man ser gjennom fingrene på det nazistene begikk.

Du er med på det.

Sør,

av hensyn til deg gjengir vi det første (eller: originale) innlegget i denne debatten ("tråden"):

"Jeg bare spør meg selv om dette kunne skjedd i en kirke eller utenfor klagemuren. En egyptisk politiker skal be inne i al aqsa moskeen så blir han grovt overfalt. Det er helt forferdelig. Hvor mange enkeltepisoder må man unnskylde med at " dette er slettes ikke alle palestinere" etc. Palestinerne er et barbarisk usivilisert for. Og til alle som kommer med beskyldninger om isralesk okkupasjon så vil jeg bare si at det unnskylder ikke i det hele tatt overfall og selvmordsaksjoner. Denne gangen gikk de til og med løs på en muslim inne på et av de mest hellige stedene til muslimene!!!! Jeg kjenner dessuten en del palestinere som bor i selve israel. De forteller meg at de aller fleste føler de hadde det bedre når palestinerne ikke hadde sin egen selvstyremyndighet. Men at Arafat konstant skylder på israelerne når ting ikke fungerer. Sharon vil jo nå at palestinerne dessuten skal få sin egen stat så det går jo framover. Og nei jeg sier ikke at fordi jeg kjenner noen palestinere som har disse meningene betyr det at ALLE mener det samme.

Av og til har jeg inntrykket av at de palestinerne som har vokst opp sammen med mer "sivilierte" israelere og ikke militante islamistiske palestinere hvor selvmordsbombere blir hyllet i gatene har blitt til siviliserte mennesker

og ikke hyl opp og gal meg rasist . Jeg har ikke noe i mot muslimer eller palestinere. Men jeg har mye imot folk som oppfører seg som barbarer og blant annet hyller selvmordsbombere. les aviser gitt ut av den palestinske selvstyremyndigheten , der finner man flere artikler hvor jøder blir kalt dyr og hvor selvmordsbombere blir kalt helter. Hva Arafat og co sier til CNN betyr ingenting når han sier noe helt annet til sitt folk"

...mener du at en sammenligning av norsk motstand i regi av hjemmefrontens og palestinsk terror er sentralt i dette innlegget?

---------------------

...NHD, hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

vi andre registrerer at du ikke klarer / vil å svare på spørsmålet om du støtter palestinernes aktive, voldelige kamp mot Israel...

Det er kanskje ikke så rart når du på den ene siden hevder at palestinerne ikke kan annet enn å utøve terror -- det skal angivelig være deres eneste kampmiddel. Samtidig sier du at du tar avstand fra terror.

At du da ikke kan, eller ikke vil, svare på et enkelt spørsmål (like enkelt som om UIF tar avstand fra rasisme eller ikke), er da kanskje forståelig.

Likefullt er det skammelig...

Det hele minner om spørsmålet vi stilte til UiF: han/hun forsøkte hele tiden å vri seg unna, forsøkte all verdens utflukter for å slippe å svare et enkelt "ja".

Jeg overlater til NHD å avgjøre hva det er som gjør det så vanskelig for deg å ta avstand fra palestinsk terror.

Jeg har svart deg ørten ganger ovenfor, hvor jeg fordømmer all terror.

Din repetisjon av det samme spørsmål viser bare at du ikke har motargumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg har svart deg ørten ganger ovenfor, hvor jeg fordømmer all terror.

Din repetisjon av det samme spørsmål viser bare at du ikke har motargumenter.

Men fordømmer du palestinsk terror?

I så fall fordømmer du jo den form palestinsk motstandsbevegelse har i dag: for du påstår jo at palestinerne ikke kan føre noen kamp uten bruk av terror.

Eller var dette noe du "egentlig" ikke mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

av hensyn til deg gjengir vi det første (eller: originale) innlegget i denne debatten ("tråden"):

"Jeg bare spør meg selv om dette kunne skjedd i en kirke eller utenfor klagemuren. En egyptisk politiker skal be inne i al aqsa moskeen så blir han grovt overfalt. Det er helt forferdelig. Hvor mange enkeltepisoder må man unnskylde med at " dette er slettes ikke alle palestinere" etc. Palestinerne er et barbarisk usivilisert for. Og til alle som kommer med beskyldninger om isralesk okkupasjon så vil jeg bare si at det unnskylder ikke i det hele tatt overfall og selvmordsaksjoner. Denne gangen gikk de til og med løs på en muslim inne på et av de mest hellige stedene til muslimene!!!! Jeg kjenner dessuten en del palestinere som bor i selve israel. De forteller meg at de aller fleste føler de hadde det bedre når palestinerne ikke hadde sin egen selvstyremyndighet. Men at Arafat konstant skylder på israelerne når ting ikke fungerer. Sharon vil jo nå at palestinerne dessuten skal få sin egen stat så det går jo framover. Og nei jeg sier ikke at fordi jeg kjenner noen palestinere som har disse meningene betyr det at ALLE mener det samme.

Av og til har jeg inntrykket av at de palestinerne som har vokst opp sammen med mer "sivilierte" israelere og ikke militante islamistiske palestinere hvor selvmordsbombere blir hyllet i gatene har blitt til siviliserte mennesker

og ikke hyl opp og gal meg rasist . Jeg har ikke noe i mot muslimer eller palestinere. Men jeg har mye imot folk som oppfører seg som barbarer og blant annet hyller selvmordsbombere. les aviser gitt ut av den palestinske selvstyremyndigheten , der finner man flere artikler hvor jøder blir kalt dyr og hvor selvmordsbombere blir kalt helter. Hva Arafat og co sier til CNN betyr ingenting når han sier noe helt annet til sitt folk"

...mener du at en sammenligning av norsk motstand i regi av hjemmefrontens og palestinsk terror er sentralt i dette innlegget?

---------------------

...NHD, hvor er du?

Du skriver: "...mener du at en sammenligning av norsk motstand i regi av hjemmefrontens og palestinsk terror er sentralt i dette innlegget?"

Nei - det er nettopp det som er poenget - den mangler.

Akkurat som kritikk av HV (uten kritikk av nazistene) er total skivebom.

Derfor kritikken fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Du skriver: "...mener du at en sammenligning av norsk motstand i regi av hjemmefrontens og palestinsk terror er sentralt i dette innlegget?"

Nei - det er nettopp det som er poenget - den mangler.

Akkurat som kritikk av HV (uten kritikk av nazistene) er total skivebom.

Derfor kritikken fra meg.

Med andre ord: du skiftet fokus?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fordømmer du palestinsk terror?

I så fall fordømmer du jo den form palestinsk motstandsbevegelse har i dag: for du påstår jo at palestinerne ikke kan føre noen kamp uten bruk av terror.

Eller var dette noe du "egentlig" ikke mente?

Igjen - din repetisjon for å dekke over dine manglende argumenter overbeviser ingen.

Venter, for øvrig, på hvilke KONKRETE tiltak du mener palestinerene skal bruke mot den israelske overmakten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

det er ingen andre som følger deg i denne logiske feilslutningen. Alle ser at du forsøker å vri det til at jeg ikke anerkjenner den rett den norske hjemmefronten hadde til å forsvare seg, bare for di jeg ikke aksepterer palestinsk terror.

Ærlig talt, Sør -- hvor langt er du villig til å gå for å forsvare terror utført i Palestinas navn?

Men si meg -- tar du ikke avstand fra bombingen av hhv. Dresden og Hiroshima / Nagasaki?

Det gjør jeg. Men så tar jeg avstand fra all bruk av terror.

(Forøvrig registrerer vi atr du ikke klarer å koble hjemmefronten med bombingen av Dresden etc.)

Du kommer ikke ifra at din ensidige fokusering på palestinsk terror (mens du overser israelsk terror) er akkurat som å kritisere HV mens du forstår-ihjel nazistene.

Det sier nok noe om ditt politiske ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Igjen - din repetisjon for å dekke over dine manglende argumenter overbeviser ingen.

Venter, for øvrig, på hvilke KONKRETE tiltak du mener palestinerene skal bruke mot den israelske overmakten....

Sør,

om dette er din beste taktikk for å få oss til å akseptere din merkelige oppfatning av at den eneste måten palestinerne kan føre en motstandskamp på, er ved bruk av terror, så har du ikke mye å komme med.

Som begrepet "terror" ikke er særlig konkret, så er ikke sivil ulydighet det heller. Det samme gjelder bruk av demokratiske kanaler i det internasjonale samfunnet.

I motsetning til deg aksepterer jeg ikke terror i palestinsk regi. Jeg er overbevist om at det fins andre og bedre måter å bekjempe urett på.

På den måten unngår jeg å komme i den underlige situasjon som du befinner deg i, der du skal harmonisere følgende momenter:

1) du tar angivelig avstand fra all terror, men

2) du støtter palestinsk motstandskamp,

3) samtidig som du hevder at palestinerne ikke kan utøve motstand uten bruk av terror.

Dette er vel nok et eksempel på din "logikk"...

Ja, ja...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Ja, til å inkludere BÅDE palestinsk OG israelsk terror.

Da ser man at den israelske er langt større.

...for å skifte fokus fra palestinsk terror over på israelsk?

Som om det gjør den palestinske terroren mer "akseptabel"?

Er du realpolitiker, Sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

om dette er din beste taktikk for å få oss til å akseptere din merkelige oppfatning av at den eneste måten palestinerne kan føre en motstandskamp på, er ved bruk av terror, så har du ikke mye å komme med.

Som begrepet "terror" ikke er særlig konkret, så er ikke sivil ulydighet det heller. Det samme gjelder bruk av demokratiske kanaler i det internasjonale samfunnet.

I motsetning til deg aksepterer jeg ikke terror i palestinsk regi. Jeg er overbevist om at det fins andre og bedre måter å bekjempe urett på.

På den måten unngår jeg å komme i den underlige situasjon som du befinner deg i, der du skal harmonisere følgende momenter:

1) du tar angivelig avstand fra all terror, men

2) du støtter palestinsk motstandskamp,

3) samtidig som du hevder at palestinerne ikke kan utøve motstand uten bruk av terror.

Dette er vel nok et eksempel på din "logikk"...

Ja, ja...

:)

Så vi konstaterer at du IKKE har noen konkrete tiltak du mener palestinerene kan gjøre for å fri seg fra israelerenes okkupasjon.

Som du vet har jeg fordømt terroren på begge sider allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...for å skifte fokus fra palestinsk terror over på israelsk?

Som om det gjør den palestinske terroren mer "akseptabel"?

Er du realpolitiker, Sør?

Ingen her har sagt at noen terror er akseptabel.

Men ettersom Israel okkuperer palestinerenes landområder (og bedriver massiv terror) er det naturlig å konsentrere seg om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Du kommer ikke ifra at din ensidige fokusering på palestinsk terror (mens du overser israelsk terror) er akkurat som å kritisere HV mens du forstår-ihjel nazistene.

Det sier nok noe om ditt politiske ståsted.

Sør,

jeg har påvist at du ikke har legitimert analogien mellom a)hjemmefonty vs. nazister og B) palestinere vs. Israel.

Så ikke kom med den en gang til -- med mindre du kan legitimere den. Presenter en eneste (!) allment anerkjent statsviter og/eller historiker som er villig til å likestille den kampem hjemmefronten førte med palestinsk bruk av terror.

Før du gjør det, faller ditt "analogitriks" på sin egen urimelighet.

Svar heller på de spørsmålene jeg har stilt deg -- det begynner å bli en del av dem nå.

(Men at du ikke svarer, er jo også et svar...)

Du tar ikke avstand fra all terror med mindre du uten forbehold kan ta avstand fra palestinsk terror.

Det blir som om du ikke skulle ta avstand fra rasisme rettet mot "hvite" bare fordi det fins "hvite" som er rasistiske overfor "sorte" etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Så vi konstaterer at du IKKE har noen konkrete tiltak du mener palestinerene kan gjøre for å fri seg fra israelerenes okkupasjon.

Som du vet har jeg fordømt terroren på begge sider allerede.

Sør,

jeg ville aldri komme med konkrete tiltak. Hvor mange Palestina-eksperter ville gjøre det? Svært få. Men av dem som har uttalt seg, er det ingen som mener at palestinerne er tjent med sin bruk av terror.

Mener du for alvor at jeg skal være mer konkret enn du? Mener du at jeg konkret skal nevne ulike former for sivil ulydighet og bruk av demokratiske kanaler?

...skal i så fall du også nevne rent konkret hvilken terror du mener Palestina må utføre?

Trist at du trekker denne debatten ned på DET nivået...

Hvordan kan du både fordømme palestinsk terror, hevder at palestinerne ikke har andre "våpen" enn terror OG støtte palestinernes kamp mot Israel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Ingen her har sagt at noen terror er akseptabel.

Men ettersom Israel okkuperer palestinerenes landområder (og bedriver massiv terror) er det naturlig å konsentrere seg om den.

Og du kan jo starte en egen "tråd" med det som tema.

Eller føler du at det er vanskelig å ta avstand fra palestinernes bruk av terror uten samtidig å si noe i retning av at" ...altså, de fra Israel...de er så mye verre atte... så atte la oss ikke snakke om palestinsk terror... ikke så viktig det...." ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan jo starte en egen "tråd" med det som tema.

Eller føler du at det er vanskelig å ta avstand fra palestinernes bruk av terror uten samtidig å si noe i retning av at" ...altså, de fra Israel...de er så mye verre atte... så atte la oss ikke snakke om palestinsk terror... ikke så viktig det...." ?

Du fokuserer på overgrep fra HV, og overser nazistenes langt større overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg ville aldri komme med konkrete tiltak. Hvor mange Palestina-eksperter ville gjøre det? Svært få. Men av dem som har uttalt seg, er det ingen som mener at palestinerne er tjent med sin bruk av terror.

Mener du for alvor at jeg skal være mer konkret enn du? Mener du at jeg konkret skal nevne ulike former for sivil ulydighet og bruk av demokratiske kanaler?

...skal i så fall du også nevne rent konkret hvilken terror du mener Palestina må utføre?

Trist at du trekker denne debatten ned på DET nivået...

Hvordan kan du både fordømme palestinsk terror, hevder at palestinerne ikke har andre "våpen" enn terror OG støtte palestinernes kamp mot Israel?

Vi ser igjen at du ikke har noen bedre løsning enn terroren. Synd, men det har du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg har påvist at du ikke har legitimert analogien mellom a)hjemmefonty vs. nazister og B) palestinere vs. Israel.

Så ikke kom med den en gang til -- med mindre du kan legitimere den. Presenter en eneste (!) allment anerkjent statsviter og/eller historiker som er villig til å likestille den kampem hjemmefronten førte med palestinsk bruk av terror.

Før du gjør det, faller ditt "analogitriks" på sin egen urimelighet.

Svar heller på de spørsmålene jeg har stilt deg -- det begynner å bli en del av dem nå.

(Men at du ikke svarer, er jo også et svar...)

Du tar ikke avstand fra all terror med mindre du uten forbehold kan ta avstand fra palestinsk terror.

Det blir som om du ikke skulle ta avstand fra rasisme rettet mot "hvite" bare fordi det fins "hvite" som er rasistiske overfor "sorte" etc.

Dine løgnaktige repetisjoner overbeviser ingen.

Du overser overgrep fra "nazistene" og fokuserer på å fordømme Hjemmevernet.

Årsaken vet du nok best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...