Gå til innhold

En enslig dødsannonse


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Mr.Khan, du er ikke så naiv at du tror på forskning? Det har jeg sluttet med for lenge siden. Den er laget utifra kun en ting, å bevise hva man selv mener. Uansett hva det er.

Vi snakker om mer enn bare forskning; vi snakker om politifolk med ti, tyve og opp til tredve års erfaring, soialarbeidere, uteseksjonen, you name it - det er bred enighet blant dem om det jeg forteller deg.

Det føles forøvrig fremmed å bli kritisert for å lytte til ekspertisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kakel

    64

  • Mr Kahn

    48

  • Flows

    42

  • Prozak

    34

Mest aktive i denne tråden

Er det rart at ungdommen ler når de blir presentert for den type avsindig skremselspropaganda som du serverer?

Som sakset fra Himmel og helvete... hehe

Jeg strekte ut en vennskapshånd, vil du ikke ha den?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en vannvittig trafikk mellom disse øyene. Må være god butikk for ferje-bransjen. :)

Hei på deg :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om mer enn bare forskning; vi snakker om politifolk med ti, tyve og opp til tredve års erfaring, soialarbeidere, uteseksjonen, you name it - det er bred enighet blant dem om det jeg forteller deg.

Det føles forøvrig fremmed å bli kritisert for å lytte til ekspertisen.

Men jeg stoler ikke på alle undersøkelsene de driver med uansett hva. De fremmer sin egen karriere og penger er drivkraften hos de fleste :o)

Forøvrig har jeg jobbet med narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du plutselig sier: 'jeg kan heller ikke uttale meg om dine «vaner».'

Har du NOE sted lest noe jeg har sagt om 'mine vaner' i forhold til rusmidler? Ikke det? Men hvordan greier du å prestere å komme med en slik bemerkning - slik også Goliath gjorde et annet sted her med drittprat om min sørgelige livsstil (!!).

Noe så åndssvakt...

Det kunne faktisk ikke ramle meg inn i halvsøvne å antyde noe som helst om DINE - eller noen andres - vaner hva angår rusmidler, uansett tematikk.

Hør her: Jeg - og hvem det ellers måtte være - er NØYAKTIG LIKE meningsberettiget som deg om så jeg ligger flat ut med kanylen i årene døgnet rundt.

Dette tullet deres får meg til å tenke over det jeg betrakter som en soleklar rett ved et demokrati og et diskusjonsforum: Nemlig det faktum at ALLE kan si sin mening (såfremt den ikke er diskriminerende, rasistisk, er forsøk på å fremme barnemishandling el.l.).

Jeg trenger således ikke legitimere mitt liberale syn på hasj og marihuana - det holder som sagt at jeg bor i et fritt land der alle har rett til å komme med sin mening.

Men for å stoppe kjeften på dere, en gang for alle:

Mitt forhold til rusmidler er begrenset til te, en og annen kaffe, en sjelden pils og et like sjeldent glass rødvin. Ellers: Ingenting. Jeg røyker verken det ene eller det andre.

Skuffet?

Og LIKEVEL, helt borti hampen og totalt utenkelig for sånne som dere, ser jeg på røyking av hasj og marihuana som helt greie fritidssysler for voksne mennesker. Og som du ser skriver jeg det --- i motsetning til de mange som er redde for å bli mobbet for sitt syn, det er jo fullstendig tabu å mene noe annet enn at hasj / marihuana er rake veien til helvete. I Norge må som kjent de enslige hodene som prøver seg rulle offentlig.

***

Til slutt: At jeg føler meg tvungent til å dementere meningsløsheter fra dere på denne måten, er drit kjipt og føles som et overgrep mot min integritet som en liten skribent her.

Jeg er fryktelig lei for å ha tråkket på dine følelser og sådd tvil om din integritet. Og jeg trekker sleivsparket om «dine vaner» tilbake og kjenner det herved dødt og maktesløst.

Men allikevel vil jeg hevde at du har holdninger og meninger i rusmiddeldebatten som ikke hører hjemme noe sted. Jeg synes du rett og slett virker umoden i argumentasjonen.

Allikevel er du meningsberettiget, og jeg håper du er villig til å innrømme meg den samme retten.

«-Skuffet?-»

Not by a long shot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kanskje det bare er noen få år siden han sto der med selvsikker mine og utbasunerte at, «hasj, det er ikke farlig»."

Kanskje? Kanskje ikke? Det er ingenting av opplysninger i det du skriver som hinter om noe slikt, så hvorfor forsøker du å bruke det som argument mot noe som ikke nødvendigvis har noe med saken å gjøre?

"Og jeg vet ikke hvor mange opphetede debatter jeg har deltatt i, også her på DOL, om hasjen og dens lumske virkninger."

I israel-propagandaen din påberoper du deg viten om at den tradisjonelle propagandaen er feil, og at folk bør bruke huet og tenke selv. Men i denne saken så støtter du fullt ut den vitenskapelige uholdbare propagandaen fra 70-tallet, mht. til forskjellige rusmidler og deres "sammenheng"?

"Og jeg har heller ikke tall på hvor mange lamme unnskyldninger folk kan finne på for å utøve «retten» til å ødelegge seg selv ? og andre, for den saks skyld."

Har du noen eksempler? Å ødelegge seg selv er noe ganske annet enn å ødelegge andre. Selv ødelegger jeg meg ca. en gang i uken, da jeg kjøper en 6-pack pils på fredag ettermiddag. Hvis jeg er skikkelig i "slaget" kjøper jeg 2 6-packer, både lørdag og fredag.

"undergraver seriøs rusmiddelforskning."

For å ødelegge seriøs forskning på området må det først komme noe av det tilgjengelig for allmennheten. Og FMH, UMN etc. sine "programmer" er representerer ikke seriøs fakta og forskning.

"Si nei til ALL narkotika!"

Definer narkotika. Er det det som myndighetene har bestemt å sette på listen over "narkotika", eller kan vi bruke en intelligent, vitenskapelig definisjon?

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Dere er vel stort sett enige, blir vel ikke hyggelige kaffebersøk hos hverandre uten.

Og dessuten så er jo laguna en liten kruttønne da, og slik sett er det vel best og ligge lavt. Er det ikke?

mvh

Du liker å snakke om meg du, gjør du ikke? Hva faen vet du om hva jeg er og ikke er?

Dessuten er det ramlende usakelig. Fint om du innimellom underbygger uenighet med noe logisk. Det holder ikke at du bare synes det er sånn og slik. Etterfulgt av at alle som røyker er idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kanskje det bare er noen få år siden han sto der med selvsikker mine og utbasunerte at, «hasj, det er ikke farlig»."

Kanskje? Kanskje ikke? Det er ingenting av opplysninger i det du skriver som hinter om noe slikt, så hvorfor forsøker du å bruke det som argument mot noe som ikke nødvendigvis har noe med saken å gjøre?

"Og jeg vet ikke hvor mange opphetede debatter jeg har deltatt i, også her på DOL, om hasjen og dens lumske virkninger."

I israel-propagandaen din påberoper du deg viten om at den tradisjonelle propagandaen er feil, og at folk bør bruke huet og tenke selv. Men i denne saken så støtter du fullt ut den vitenskapelige uholdbare propagandaen fra 70-tallet, mht. til forskjellige rusmidler og deres "sammenheng"?

"Og jeg har heller ikke tall på hvor mange lamme unnskyldninger folk kan finne på for å utøve «retten» til å ødelegge seg selv ? og andre, for den saks skyld."

Har du noen eksempler? Å ødelegge seg selv er noe ganske annet enn å ødelegge andre. Selv ødelegger jeg meg ca. en gang i uken, da jeg kjøper en 6-pack pils på fredag ettermiddag. Hvis jeg er skikkelig i "slaget" kjøper jeg 2 6-packer, både lørdag og fredag.

"undergraver seriøs rusmiddelforskning."

For å ødelegge seriøs forskning på området må det først komme noe av det tilgjengelig for allmennheten. Og FMH, UMN etc. sine "programmer" er representerer ikke seriøs fakta og forskning.

"Si nei til ALL narkotika!"

Definer narkotika. Er det det som myndighetene har bestemt å sette på listen over "narkotika", eller kan vi bruke en intelligent, vitenskapelig definisjon?

"........................"

«-Definér narkotika?-»... La meg spørre deg: er du dum?

Og hva er parallellen mellom konflikten i Midtøsten og og rusmiddeldebatten? Er en ikke meningsberettiget fordi en har et syn på Midtøsten som kolliderer med mainstream?

Og hva skal jeg dokumentere, som du selv ikke kan finne på åpne kilder hvis du er interessert i litt annet enn din egen mening? Har du lest noe av det jeg har skrevet, eller en det mindreverdskomplekset overfor mr Kahn som gjør seg utslag igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du et VALG! Kom ikke her å sutre om fæl barndom og at du ikke betydde noe for noen. Du burde betydd såpass for deg selv at du lot denne fanskapen være.

Narkomane, enten de er på kjøret eller reformerte; de er sanne mestre i å legge ansvaret for sin miseré over på alle andre enn dem selv.

TA ANSVAR!

Så du mener jeg hadde et valg...

Valget kunne vært værre...

Jeg kunne valgt å blitt som deg!

Et kynisk, fordømmende menneske med høye tanker kun om seg selv.

Uten evne til medfølelse for de som ikke har hatt det så godt som deg.

Så nå fortell meg åssen vzlg jeg kunne tatt som 12 åring?

Flyttet ut fra foreldrene mine, fått meg jobb? hva? hva? åssen? og hvordan?

Hehe skulle vel egentlig ha visst åssen du hadde komt deg utav det... du hadde vel sittet det med sprøyta i armen den dag i dag!

Huff men vi kan ikke alle være like sterke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker å snakke om meg du, gjør du ikke? Hva faen vet du om hva jeg er og ikke er?

Dessuten er det ramlende usakelig. Fint om du innimellom underbygger uenighet med noe logisk. Det holder ikke at du bare synes det er sånn og slik. Etterfulgt av at alle som røyker er idioter.

Det funker hver gang, absolutt hver gang :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistera - du tilhører (heldigvis) et mindretall av de som har blitt rusmisbrukere i "moderne tid".

For en del tiår siden var det en opplest og vedtatt sannhet at narkotikamisbrukere kom fra hjem hvor det var omsorgssvikt; og for de aller fleste er det forståelig at man med en slik bakgrunn leter etter måter å flykte på.

En del av dem jeg har snakket med, sier at de begynte med narkotiske stoffer fordi de "kjedet seg"; og ut fra hva jeg har lest er det en økende tendens til at det er hovedbeveggrunnen for å begynne å bruke narkotiske stoffer.

For de menneskene er det et valg. Det vil være interessant å høre hva du mener om det valget de menneskene foretar.

Jeg vil også utfordre deg til å lese en serie bøker som heter "Bio Of A Space Tyrant" av Piers Anthony - 5 bøker totalt. Kunne vært særdeles interessant å høre hva du mener om løsningen på narkotika-problematikken som tas opp i den serien (blir skildret i 3. eller 4. boka om jeg erindrer korrekt). Dog, bøkene er tunge og vonde; især den første; så du bør takle å lese om steinharde realiteter for å takle de bøkene.

Jeg var vel kansje heldig da valget ble på en måte tatt for meg, og dette er også tilfellet til mange av de xmisbrukerene jeg kjenner og de narkomane jeg kjenner idag. det har alltid ligget noe sårt under...

Men har også et arbeid (frivillig) blandt unge, og ser en farlig utvikling... de bruker stoffer som jeg ikke har hørt om engang... Og med et mener jeg partydop, som de tar kun for at de kjeder seg, og da prøver jeg å spør dem hvorfor... da er det ofte det kommer svar som overrasker meg, når de først åpner seg... ungdom fra tilsynelatende bra hjem, har sine mørke hemligheter de og...

Dette kommer av at jeg har vært 100% åpen om min fortid, og da har de godtatt meg, vet de kan prate med meg, og de vet også at jeg ikke går videre med det, om det da ikke er alt for galt (er ikke alltid

det er foreldrene som er feilen) og jeg føler at det er en sak for barneværn eller politiet.

Det er også enklere for meg som xmisbruker å se gjennom løynene, og gjennom det de gjemmer bort for meg, og det er derfor lettere for meg å lede dem på rett vei, vise dem at rus hverken alkohole eller narkotika er veien å gå, at det finnest andre ting som er "kjedelig" som også kan være morsomt, om man gjør det på en annen måte... for det finnest andre alternativ enn idrett.

Når det kommer til dem som kun gjør det for å selge og tjene penger, så syntes jeg idag at det er helt forkastelig, å tjene penger på andres ulykke samtidig som at de har gjort dem helt avhengig av dem...

Om de da ikke bruker det selv, kan de heller ikke vite hva de selger, og de kan gjo vere mere farlig enn bare å sette sprøyten, man vet ikke hva man får...

Jeg vil gjerne lese de bøkene du foreslår, har en sterk psyke når det gjelder andre, men ikke meg selv... har komt meg såpass langt her i livet (enn hva man skulle trodd) at jeg har blitt ferdig med meg, nå er det andre som står for tur... og derfor har ungdom med rusproblem blitt et av mine hjertebarn, fordi jeg hadde ønsket selv at en som meg hadde vært der og stillt opp når jeg var i mørket... da hadde kansje livet mitt vært noe helt annet...

Men jeg har klart å snu alt det negative om til noe positivt for andre, kansje redder jeg noen få, kansje mange... fordi de fortjener det de også...

Skal lese de bøkene bare jeg kommer meg igjennom pensum til eksamen... så for øyeblikket så er det pensumlitteratur det går i... så når sommeren kommer har jeg MASSE av tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Selv om man kommer fra et varmt og kjærlig hjem, betyr ikke det at en ikke har hatt problemer. Problemer som har ført til rusmisbruk. Det er selvfølgelig mange som begynner med dop fordi det er spennende, andre begynner pga gruppepress. Men mange har problemer, psykiske problemer som fører de feil avsted. Dette kan også skje dersom du er oppvokst i et trygt hjem. Problemet er bare at det er umulig å forutsi, hvilke av barna i dag som vil starte sin misbrukerkarriere om noen år. Det kan være hvem som helst, det er ikke noen standard på det. Det er mange som også har trukket frem hvor farlig hasj er. Kan ikke forstå at dere har lest noe som helst jeg. De fleste kriminelle handlinger foregår i annen rus en hasj, for det meste i alkoholrus. Alkohol dreper flere hjerneceller en hasj. Og hasj virker ikke sånn at du etter en tid må ha noe sterkere. Men når du har begynt med hasj, så har du gått over en grense (til det ulovlige) som gjør at det på den måten er enklere å begynne med harde stoffer. g de fleste unge i dag begynner med partydop, ikke hasj.

Begge dine poenger i dette innlegget kan du dele med noen andre. Jeg har ikke sagt noe som strider mot noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min datter som tok opp det med at de hadde et valg - og det likte jeg at hun gjorde. Hun er i en annen situasjon enn deg, og KAN faktisk velge det bort. Jeg har også en nær venninne som var narkoman i 10 år og er nå ute av det - ære være dere for det, det er nesten umulig for oss "beskyttede" mennesker som bare har klart å slutte å røyke å fatte hva dere har gått igjennom.

Ja, jeg tror nok at dine foreldre allerede hatt tatt ditt "valg" for deg, for hadde du hatt en ok barndom - så hadde du muligens ikek valgt dette.

Jeg kjenner mange "vellykkede" ungdom fra "vellykkede hjem -bare 6'ere på vidergående etc. så VELGER de faktisk å begynne å SELGE dritten for å finasiere biler og fester og spanderer på damer - så smaker de på varene........de hadde et VALG, jenta mi - ikke som deg.Ja, de slutter ikke å selge dritten når en i kameratflokken dør av en overdose ecstasy heller...de bare tror de sørger. Pengene er for fristende. De lyver, gjemmer unna og er flinke til å manipulere omgivelsene sine. Jeg har sett nok av denne dritten.

Jeg ønsker deg alt godt - jeg syns du har utkjempet et sant helvete, og du hadde ikke mange VALGENE i livet ditt. men du har det nå.

Den beste hevn er å leve et godt liv! :)

:) Jeg håper virkelig at datteren din fortsetter å spørre desse spørsmålene, istedenfor å bukke under for presset fra de andre unge om å ruse seg senere...

Virker som en oppvåket snart ung dame...

Jeg skal på ingen måte herliggjøre narkotika, men det er feil å si at den er roten til alt vondt, og det er ikke alle som går fra hasjen til sterkere saker (vet om en jeg som idag er 55 år, han har røyka nesten hele livet men har kun prøvt hasj, ingenting annet, og er idag foreleser på høyskolen her, en meget god en og)

Da må man se på alkoholen først, for det er her det første trekket med hasj blir tatt... i en annen rus...

Å leve et godt liv er den beste hevn, og det er jeg enig i, jeg holder nå på å bevise for de som dømte meg nord og ned, og aldri så på meg som et menneske at jeg faktisk kan klare å leve bedre enn dem.

Sossen og aetat har måtte beklage, da de flere ganger har sagt at jeg ikke kommer til å leve lenger en til jeg er 30... hehe... er jo de snart da, at jeg aldri kommer til å få meg en utdannelse fordi hjernen min er vekk brendt pga dop... hmmm forklarer Bèn og den andre svake Bèn på eksamen til jul noe annet?

Jeg vet jeg var sent ute i utdanningen min, men jeg har en erfaring som de ikke har, noe som gjør at jeg ALLTID kommer til å ligg et skritt forran, samme hvor mange kurs de går på innen rus, så ligger jeg mange mange skritt forran...

En sosiolog innrømmet for meg her forleden at jeg hadde et uhorvelig fortrinn, jeg var barn av misbrukere og har vært det selv, de har ikke ville erkjennt det, men det er sånne som meg som trengs i yrket, som vet hva det er snakk om og som vet hva det vil si å komme seg utav det, kjenner kampen på begge sider.... De har endelig skjønnt at det er sånne som meg som må inn i rus yrkene for de har ikke klart det så godt hittil!

Må si det gav meg et lite løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men endelig skjønte du spm. mitt og svarte på det jeg spurte om, viste til dokumentasjon. Verre var det vel ikke?

Måtte du søke og jobbe litt nå og ikke bare kaste rundt deg med ting etter eget forgodtbefinnende?

mvh

Ja, der fikk du statistikken din. Oslo er verst i Europa. Vår narkopolitikk dreper!

Og det synes du fremdeles er helt OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg hadde et valg...

Valget kunne vært værre...

Jeg kunne valgt å blitt som deg!

Et kynisk, fordømmende menneske med høye tanker kun om seg selv.

Uten evne til medfølelse for de som ikke har hatt det så godt som deg.

Så nå fortell meg åssen vzlg jeg kunne tatt som 12 åring?

Flyttet ut fra foreldrene mine, fått meg jobb? hva? hva? åssen? og hvordan?

Hehe skulle vel egentlig ha visst åssen du hadde komt deg utav det... du hadde vel sittet det med sprøyta i armen den dag i dag!

Huff men vi kan ikke alle være like sterke

...når du klarer det så utmerket godt alene? Og hvordan kan du bedømme min oppvekst? Jeg har aldri lagt den ut til allmen beskuelse på DOL, og ser heller ikke hensikten.

Så hva er så spesielt med din oppvekst, siden du ikke hadde noe valg? Ble du bastet og bundet før noen satte sprøyten på deg? Ble hasjrøyken pumpet ned i lungene dine? Eller er du bare en som forsøker kamuflere ungdomsopprøret ditt, som etter din beskivelse endte så tragisk, ved å skylde på en part som ikke er til stede og følgelig ikke kan forsvare seg?

Det er i så fall ikke første gangen jeg støter på det fenomentet. Jeg har enda ikke møtt en narkoman eller eks-narkoman som har vært villig til å innrømme at vedkommende selv er skyld i sin situasjon. Og så lenge folk ikke er villig til å innse at de selv er ansvarlig for sin egen velferd, så vil vi fortsatt slite med disse problemene.

Forøvrig, jeg hater ikke synderen, men synden. Og jeg er fortsatt av den oppfatning at du kunne valgt å si nei og søkt hjelp hos det offentlige før det gikk galt. Vi bor i Norge, ikke i Romania eller Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pårørend i årrekke

Jeg har aldri snakket om noen narkotikatrapp, men det er interessant å merke seg følgende, som jeg fikk vite på en forelesning på SES i Oslo, signert Finn Herlovsen ved Romerike Politikammer: de som røyker hasj drikker i tillegg store mengder alkohol, ofte MER enn de som ikke røyker hasj. Da spør vi ikke om brødskiver med leverpostei.

Det er den ene tingen, en annen ting er at det faktisk foreligger bred forskning og dokumentasjon på at hasjen gjør ubotelig skade både på sinn og legeme. Dette har nok de fleste fått med seg.

Det tredje er dette med lovligheten. Alkoholen har vært lovlig i århundrer, med unntak av en kort periode med spritforbud. Hadde alkoholen kommet på markedet i dag, eller samtidig med dette såkalte party-dopet, så ville det også blitt totalforbudt. Alkoholen kan ikke brukes som alibi for en substans som beviselig bryter mennesket ned for generasjoner fremover.

Men når dette er sagt, jeg er enig i at rusmiddelpolitikken har feilet. Men jeg er ikke enig i at det foreligger noen skremselspropaganda, for denne virkeligheten kan ikke beskrives skremmende nok. Faktisk tror jeg virkeligheten overgår både fantasien og propagandaen. Vi må innse at dette er noe som angår OSS ALLE, og at vi har et ansvar for å stoppe denne dritten før den rammer en av våre egne.

Da tror jeg ikke bagatellisering av hasj er veien å gå.

Jeg er så enig med deg! Når vi i tillegg vet at hasj "sitter i kroppen" i opptil 14 dager etter inntak, samt at også passive røykere får i seg nok til å teste positivt når de blir testet, må jeg si fra.

At man drikker alkohol og er fyllesjuk dagen etter, er en ting. Røyker man en rev, er man litt skev resten av uka, røyker man enda en rev uka etterpå, legger den seg oppå restene fra forrige gang osv. osv.

Har hørt at cannabis lagres i fettceller og hjernen, bl.a. - mener også jeg har hørt noe om kjønnsceller. Vi kvinner er jo født med alle de eggcellene vi skal ha, så om cannabis påvirker dem, er det jo katastrofalt! Eller?

Jeg lurer på hva det er som gjør at vi nordmenn ikke kan ha det moro en helg eller sjekke opp noen uten alkohol el.l. innabords, jeg.

Tror derfor mer på å lære unge å snakke og fungere edru sammen, enn på fy!fy! Sistnevnte er det jo lite nytte i når samfunnstopper og foreldre og lærere og andre voksne faktisk ikke synes livet er verd noe uten pils eller vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«-Definér narkotika?-»... La meg spørre deg: er du dum?

Og hva er parallellen mellom konflikten i Midtøsten og og rusmiddeldebatten? Er en ikke meningsberettiget fordi en har et syn på Midtøsten som kolliderer med mainstream?

Og hva skal jeg dokumentere, som du selv ikke kan finne på åpne kilder hvis du er interessert i litt annet enn din egen mening? Har du lest noe av det jeg har skrevet, eller en det mindreverdskomplekset overfor mr Kahn som gjør seg utslag igjen?

«-Definér narkotika?-»... La meg spørre deg: er du dum?

Ah, så du begynner å slenge med leppa. Har du ikke noe svar? Det var et ganske ærlig spørsmål.

"Og hva er parallellen mellom konflikten i Midtøsten og og rusmiddeldebatten? Er en ikke meningsberettiget fordi en har et syn på Midtøsten som kolliderer med mainstream?"

Ingenting. Bare interessant hvordan du maner til å bruke huet et sted, mens du kobler det helt ut et annet sted.

"Og hva skal jeg dokumentere, som du selv ikke kan finne på åpne kilder hvis du er interessert i litt annet enn din egen mening?"

Hva nøyaktig skal jeg finne dokumentasjon på. Vitenskapelig hold for 70-talls skremselspropaganda? Sorry, det eksisterer ikke.

"Har du lest noe av det jeg har skrevet, eller en det mindreverdskomplekset overfor mr Kahn som gjør seg utslag igjen?"

Øh. Du holder deg ikke for god til barnslige personangrep du heller, ser jeg.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du klarer det så utmerket godt alene? Og hvordan kan du bedømme min oppvekst? Jeg har aldri lagt den ut til allmen beskuelse på DOL, og ser heller ikke hensikten.

Så hva er så spesielt med din oppvekst, siden du ikke hadde noe valg? Ble du bastet og bundet før noen satte sprøyten på deg? Ble hasjrøyken pumpet ned i lungene dine? Eller er du bare en som forsøker kamuflere ungdomsopprøret ditt, som etter din beskivelse endte så tragisk, ved å skylde på en part som ikke er til stede og følgelig ikke kan forsvare seg?

Det er i så fall ikke første gangen jeg støter på det fenomentet. Jeg har enda ikke møtt en narkoman eller eks-narkoman som har vært villig til å innrømme at vedkommende selv er skyld i sin situasjon. Og så lenge folk ikke er villig til å innse at de selv er ansvarlig for sin egen velferd, så vil vi fortsatt slite med disse problemene.

Forøvrig, jeg hater ikke synderen, men synden. Og jeg er fortsatt av den oppfatning at du kunne valgt å si nei og søkt hjelp hos det offentlige før det gikk galt. Vi bor i Norge, ikke i Romania eller Iran.

Tror du tar meget feil her. Mistera var et BARN - barn velger ikke som en ungdom/voksen. Ikke alle er like sterke og klarer å se situasjonen sin med håp om noe annet. De tror det skal "være sånn".

Mistera er (forhåpentligvis) i et fåtall - som starter allerede i småskolen med et hjem som ikek er noe hjem. Jeg syns ikke hun bør ta innover seg det denne debatten handler om, hun er for søren unnskyldt på grunn av ung alder - ett år eldre enn dattern vår - - for et HELVETE.

Noe HELT annet er det med unge voksne som har sett og hørt og lest om denne elendigheten. At de i det hele tatt OVERVEIER å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du klarer det så utmerket godt alene? Og hvordan kan du bedømme min oppvekst? Jeg har aldri lagt den ut til allmen beskuelse på DOL, og ser heller ikke hensikten.

Så hva er så spesielt med din oppvekst, siden du ikke hadde noe valg? Ble du bastet og bundet før noen satte sprøyten på deg? Ble hasjrøyken pumpet ned i lungene dine? Eller er du bare en som forsøker kamuflere ungdomsopprøret ditt, som etter din beskivelse endte så tragisk, ved å skylde på en part som ikke er til stede og følgelig ikke kan forsvare seg?

Det er i så fall ikke første gangen jeg støter på det fenomentet. Jeg har enda ikke møtt en narkoman eller eks-narkoman som har vært villig til å innrømme at vedkommende selv er skyld i sin situasjon. Og så lenge folk ikke er villig til å innse at de selv er ansvarlig for sin egen velferd, så vil vi fortsatt slite med disse problemene.

Forøvrig, jeg hater ikke synderen, men synden. Og jeg er fortsatt av den oppfatning at du kunne valgt å si nei og søkt hjelp hos det offentlige før det gikk galt. Vi bor i Norge, ikke i Romania eller Iran.

Nå gjorde jeg jo det da, tok kontakt med det offentlige, og de har desverre ikke peiling...

Ikke i mitt tilfelle, men jøss, bare ha de oppfattingene dine du. det er greit det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg jo det da, tok kontakt med det offentlige, og de har desverre ikke peiling...

Ikke i mitt tilfelle, men jøss, bare ha de oppfattingene dine du. det er greit det!

Stå på! :)

Jeg har også et inntrykk av at det offentlige ofte består av teoretikere....som ikke har peiling på hvordan virkeligheten kan være "der ute".

"SÅ ille var det vel ikke"-mentaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...