Gå til innhold

de dusjer med trusa på ..


flisa

Anbefalte innlegg

De dusjer seg våte - tar så håndkle rundt seg og skifter truse.

Huff og huff. Det er tragisk.

"Har du ikke sett det Gud har skapa, kan du stå der og gapa", sa vi på badestranda i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • PieLill

    24

  • Babette

    12

  • Miss seventy

    12

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229

Jeg har ikke engang prøvd stringtruse, jeg. :-) Jeg har nok med tanken på det,- det høres grusomt ut!

Måtte bare prøve en gang da siden det ble skrytt opp i skyene. Følte nesten som jeg hadde driti på meg :( og måtte gå å dra ned ut fra rompa hele tiden :o) Skikkelig lækkert var det helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av de 16 årige jentene jeg hadde på helse- og sosial droppet gymmen pga. dette. Det er en sårbar alder og for en del så er det ikke gøy å vise fram kroppen som stadig er i forandring.

Vi hadde avtale med gymlæreren på enkelte om at de fikk bruke lærerdusjen, men da må de jo først si ifra og det er det mange som ikke gjør.

Det er vel antageligvis like flaut å være blant de få som får lov å bruke en annen dusj, som det å dusje sammen med de andre... Det er som regel det å skille seg ut som er ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve en gang da siden det ble skrytt opp i skyene. Følte nesten som jeg hadde driti på meg :( og måtte gå å dra ned ut fra rompa hele tiden :o) Skikkelig lækkert var det helt sikkert!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Det er vel antageligvis like flaut å være blant de få som får lov å bruke en annen dusj, som det å dusje sammen med de andre... Det er som regel det å skille seg ut som er ille...

Nei selvfølgelig. Da dropper de heller gymmen og finner på unnskyldninger.

Jeg syns faktisk at det burde være avlukker å dusje i på alle skoler nå.

Vet at det ikke bare gjelder jentene. Husker vi hadde noen gutter i klassene også som ikke dusjet.

Etter gymtimene hendte det at det luktet skikkelig svette i hele klasserommet fordi noen ikke hadde dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av de 16 årige jentene jeg hadde på helse- og sosial droppet gymmen pga. dette. Det er en sårbar alder og for en del så er det ikke gøy å vise fram kroppen som stadig er i forandring.

Vi hadde avtale med gymlæreren på enkelte om at de fikk bruke lærerdusjen, men da må de jo først si ifra og det er det mange som ikke gjør.

Nei de vil jo ikke snakkeom at de er sjenerte heller. Ikke vil de si at de har mensen for å slippe svømming heller - jeg får ikke lov å skrive det i Meldingsboka. Hva skal man gjøre da? Kanskje ta det opp med de andre foreldrene - mødrene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har de da gjort de siste 15 årene. I hvert fall på skolen der mine unger har gått.

De måtte ha dobbelttime i gym for at alle skulle rekke å dusje alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Det er tragisk.

"Har du ikke sett det Gud har skapa, kan du stå der og gapa", sa vi på badestranda i gamle dager.

eller som en sa:

"jeg har ikke mer enn Gud har skapt" - - og han som stirra på puppene hennes, repliserte; "åh - de der har nå vel kommet etterpå?" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de da gjort de siste 15 årene. I hvert fall på skolen der mine unger har gått.

De måtte ha dobbelttime i gym for at alle skulle rekke å dusje alene.

Jeg skal ta det opp med skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

Nei selvfølgelig. Da dropper de heller gymmen og finner på unnskyldninger.

Jeg syns faktisk at det burde være avlukker å dusje i på alle skoler nå.

Vet at det ikke bare gjelder jentene. Husker vi hadde noen gutter i klassene også som ikke dusjet.

Etter gymtimene hendte det at det luktet skikkelig svette i hele klasserommet fordi noen ikke hadde dusjet.

Tenk at det har blitt sånn da. Selv er jeg i slutten av 20 åra og det var da helt naturlig å dusje med de andre jentene da jeg gikk på skolen.

Guttene drev å kikket på oss i dusjen, men det hindret oss ikke fra å dusje.

På videregående begynte noen av jentene å vaske seg på do alene i stedenfor, men det var utelukkende jentene med utenlandsk opprinnelse.

Er det virkelig blitt så sykt nå.. uffa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

Vet at mange av de 16 årige jentene jeg hadde på helse- og sosial droppet gymmen pga. dette. Det er en sårbar alder og for en del så er det ikke gøy å vise fram kroppen som stadig er i forandring.

Vi hadde avtale med gymlæreren på enkelte om at de fikk bruke lærerdusjen, men da må de jo først si ifra og det er det mange som ikke gjør.

Vise fram kroppen til de andre jentene i dusjen er ikke ok, men å ha sex og gruppesex og sånn det er ok. Tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss seventy

Du sier noe.....det er jo egentlig en overlevning det der at alle skal stå i samme dusj og se på hverandre. I det misnte burde det vært mulig med lettvegger og forheng.... Det skal jeg sannelig foreslå for skolen - de holder på å bygge ny.

Ærlig talt burde det ikke være dusjene som måtte forandres, men samfunnet.

Jeg hadde aldri noe problem med det da vi var 13, ikke de andre jentene heller.

Hvordan kommer det til å bli hvis utviklingen fortsetter. Utseende fikseringen tar jo sinnsykt av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hipsters som gjelder :-) G-streng er veeeeeeeeeelig ut kan du fortelle datteren din. Selv så bruker jeg g-streng når jeg har klær som trusekanten vil syntes igjennon. Jeg bruker vel igrunn de trusene jeg liker :-)

hipsters er gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg er bare så ut altså. Må ha helt vanlige truser jeg, i bomull må de være også ellers føler jeg meg ekkel.

Sånne med strikk i rompa har jeg prøvd en gang og det var grusomt, men det må kanskje herdes :o)

Hipster ser jo kult ut, men har de det i bomull?

Og med kronisk analfissur så er det ingen annen mulighet enn trygge bestemortruser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve en gang da siden det ble skrytt opp i skyene. Følte nesten som jeg hadde driti på meg :( og måtte gå å dra ned ut fra rompa hele tiden :o) Skikkelig lækkert var det helt sikkert!

HEHE!

Det er om å få kjøpt noen som passer ens egen kropp - -det er lett å se ut som en surra svinesteik ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Jeg skal ta det opp med skolen.

Kan ikke helsesøster og gymlærer ta det opp som tema på neste foreldremøte (evt høstens første?)

Både dette med gym / svømming under menstruasjon, og det med dusjing etter gym (og her må dette med kameramobiler osv tas med) bør diskuteres.

Man må lage gode regler, som både ivaretar barnas behov, men også forhindrer at noen oppfatninger om hva som er unormalt og flaut osv, får etablere seg. Jeg synes kanskje barna får bestemme litt mye, hvis de selv kan bestemme alle slike ting.

Får heller sette inn en ressurs en periode, slik at det er en kvinne og en mann tilstede etter gymtimene der dette er et problem, at helsesøster er der hvis gymlærer er mann, og omvendt, slik at man får etablert gode rutiner der alle dusjer uten klær, både før svømming og etter gym.

I svømmehaller i dag er det et stort problem (mht forurensing av vannet) at det er mange som ikke dusjer nakne og såper seg godt inn før badet.

ang svømming og mens, så burde det være greit med melding der det står at "Eva skal ikke ha svømming i dag". Så lenge det ikke skjer i mer enn ca hver fjerde svømmetime (selvsagt er ikke alle unge helt regelmessige, men skjer det annenhver gang, så kan man jo heller ta det opp..) så burde ikke lærer sette spørsmål ved dette. Det kan godt være alternative oppgaver til de som er forkjølet eller har mensen eller av andre grunner ikke skal svømme, det å sitte på "mensenbenken" i klordamp å se på, er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det da som skiller dem fra en vanlig truse? At de er kortere i livet og ikke har så høy skjæring? Som en shorts med helt avklipte bein?

PS: Og hva slags sko er sneakers?

Tja, den hipstersen jeg har er en g-streng på en måte med mer stoff på sidene. Den går inn i rompa nederst i alle fall.

MIn ser sånn ut forfra: http://shopimage.hanmail.net/m_productimages/A567/70/A567_251225218_160.JPG

men har altså string nederst bak...

Men ser nå at det finnes alle varianter - min heter nok hipster string eller noe....

bilder:

http://www.einkaufen-on.de/Baur-1/Strings/62095/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt burde det ikke være dusjene som måtte forandres, men samfunnet.

Jeg hadde aldri noe problem med det da vi var 13, ikke de andre jentene heller.

Hvordan kommer det til å bli hvis utviklingen fortsetter. Utseende fikseringen tar jo sinnsykt av da.

Enig - men det hjelper ikke at jeg sier det til min datter at hun skal være stolt over seg selv - ja, alle de "riktige" tingene - -OG er ikke jenter slemmere mot hverandre på den måten - enn gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det opp med skolen.

ja, det synes jeg du skal gjøre hvis du har mulighet til å ha innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...