Gå til innhold

de dusjer med trusa på ..


flisa

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Og med kronisk analfissur så er det ingen annen mulighet enn trygge bestemortruser :)

Så bestemor er de ikke allikevel da :o), men jeg liker at alt tøy skal være bomull, silke eller ull. Føler at alt annet blir svett og ekkelt.

Truser skal være bomull så får det være så ur-usexy som bare det.

Er gift da veit du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • PieLill

    24

  • Babette

    12

  • Miss seventy

    12

Mest aktive i denne tråden

Kan ikke helsesøster og gymlærer ta det opp som tema på neste foreldremøte (evt høstens første?)

Både dette med gym / svømming under menstruasjon, og det med dusjing etter gym (og her må dette med kameramobiler osv tas med) bør diskuteres.

Man må lage gode regler, som både ivaretar barnas behov, men også forhindrer at noen oppfatninger om hva som er unormalt og flaut osv, får etablere seg. Jeg synes kanskje barna får bestemme litt mye, hvis de selv kan bestemme alle slike ting.

Får heller sette inn en ressurs en periode, slik at det er en kvinne og en mann tilstede etter gymtimene der dette er et problem, at helsesøster er der hvis gymlærer er mann, og omvendt, slik at man får etablert gode rutiner der alle dusjer uten klær, både før svømming og etter gym.

I svømmehaller i dag er det et stort problem (mht forurensing av vannet) at det er mange som ikke dusjer nakne og såper seg godt inn før badet.

ang svømming og mens, så burde det være greit med melding der det står at "Eva skal ikke ha svømming i dag". Så lenge det ikke skjer i mer enn ca hver fjerde svømmetime (selvsagt er ikke alle unge helt regelmessige, men skjer det annenhver gang, så kan man jo heller ta det opp..) så burde ikke lærer sette spørsmål ved dette. Det kan godt være alternative oppgaver til de som er forkjølet eller har mensen eller av andre grunner ikke skal svømme, det å sitte på "mensenbenken" i klordamp å se på, er bortkastet tid.

Helt enig i alt du sier!

Det burde også vært en gruppe som fikk lov å gå seg en lang tur i stedet for å sitte på mensenbenken. Min datter er forkjølet en gang pr. mnd - og jeg syns det er ille. Hun HYLER om jeg foreslår å ta det opp med læreren - for alle andre leser hverandres Meldingsbok. Hun hadde skulket skolen i ren skam, i stedet for å vise frem en bok med noe sånt i.

Og hun er ikke unik - ikke er hun spesielt sjenert ellers heller. Alle har nok ikke fått mensen enda heller,

Håper inderlig de vokser av seg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ærlig talt burde det ikke være dusjene som måtte forandres, men samfunnet.

Jeg hadde aldri noe problem med det da vi var 13, ikke de andre jentene heller.

Hvordan kommer det til å bli hvis utviklingen fortsetter. Utseende fikseringen tar jo sinnsykt av da.

Jeg hadde ikke når jeg var 13 år jeg heller, men når jeg var 15-16 år syns jeg det var superflaut i dusjen. Var ikke på stranden fra jeg var 15 år til jeg var nærmere 22 år tror jeg :o)

Jeg skulket nesten all gym, spesielt svømming, somlet til alle var ferdige med å dusje osv. Dumt - ja, men jeg tror ikke jeg kunne endret på det samme hva jeg hadde sagt til meg selv eller hva andre hadde sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet en lov nå som sier at skoleverket ikke kan tvinge elever til å dusje etter gymtimene.

Men før og etter svømmetime da? - det har jo noe med hygiene i bassenget å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Tja, den hipstersen jeg har er en g-streng på en måte med mer stoff på sidene. Den går inn i rompa nederst i alle fall.

MIn ser sånn ut forfra: http://shopimage.hanmail.net/m_productimages/A567/70/A567_251225218_160.JPG

men har altså string nederst bak...

Men ser nå at det finnes alle varianter - min heter nok hipster string eller noe....

bilder:

http://www.einkaufen-on.de/Baur-1/Strings/62095/

Pene, men rompa mi ser dessverre ikke sånn ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bestemor er de ikke allikevel da :o), men jeg liker at alt tøy skal være bomull, silke eller ull. Føler at alt annet blir svett og ekkelt.

Truser skal være bomull så får det være så ur-usexy som bare det.

Er gift da veit du :)

Ja, da er det ikke så nøye :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i alt du sier!

Det burde også vært en gruppe som fikk lov å gå seg en lang tur i stedet for å sitte på mensenbenken. Min datter er forkjølet en gang pr. mnd - og jeg syns det er ille. Hun HYLER om jeg foreslår å ta det opp med læreren - for alle andre leser hverandres Meldingsbok. Hun hadde skulket skolen i ren skam, i stedet for å vise frem en bok med noe sånt i.

Og hun er ikke unik - ikke er hun spesielt sjenert ellers heller. Alle har nok ikke fått mensen enda heller,

Håper inderlig de vokser av seg dette.

Vi kalte det for det vanlige vi og trengte ikke melding.

Men man kan jo bruke tamponger i svømmebassenget, nå var dattera mi 14 når hun fikk mensen da men hun begynte med tamponger med en gang nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kalte det for det vanlige vi og trengte ikke melding.

Men man kan jo bruke tamponger i svømmebassenget, nå var dattera mi 14 når hun fikk mensen da men hun begynte med tamponger med en gang nesten.

Da hadde hun hylt enda mer om jeg foreslo det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han dropper meg pga. trusa :o)

ja, så lenge du dropper den innimellom er du vel trygg? :)

*blaut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest midia

Men før og etter svømmetime da? - det har jo noe med hygiene i bassenget å gjøre.

Nei dette var en regel som jeg leste i et skriv på jobben å det sto ingenting om svømming.

Litt rart egentlig for det blir jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, begynte å lure på hvorfor bikinien stadig dukket opp i skittentøyet uten at vi hadde vært og badet noen plass. Hun er ca 12 og sier at det er så pinlig fordi noen er kommet langt i puberteten og andre er ikke kommet i det hele tatt.

Husker at det ikke var så festlig selv i gymen med stirring og vurdering, men det er mulig at den også var selvinnbilt.

Så jeg vet ikke helt hva jeg synes. Men litt leit er det at det er så forferdelig å kle av seg etter gymmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shave my poodle

Skjönner det godt jeg! Selv om det ikke er särlig bra å dusje med klär på.. men synes fellesdusjer skulle värt forbudt på skolene.

Der jeg gikk på skolen hadde lärerne sitt "skifterom" i den ene garderoben, dvs der vi jentene skiftet. Dette betöd at da vi fikk en manlig lärer, så gikk han ut og inn mens vi dusjet og skiftet. Ikke särlig göy.

For ikke å snakke om all den stirringen og baksnakkingen det var om oss som var tidlig ute med puberteten. Rart at det skal väre så pinlig og vanskelig med ting som er naturlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...