Gå til innhold

Et problem i den norske skolen er.....


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Med kjempeballer. ;D

Men siden du er "Mrs" så antar jeg du har en mann - du bør jo omgående fortelle ham at dere nå er homofile! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    45

  • mariaflyfly

    15

  • Mrs. Wallace

    13

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

''Altså, lærere flest har nok noe felles (siden de fikk utdanning, osv.), men jeg tror ikke at det er så spesielt.

''

Min erfaring er at lærere har en ting til felles: De er veldig glade i gratis mat. Og kake. De går mann av huse når det er kake på personalrommet. Uten unntak. Jeg har spurt mange av mine lærervenner, samt medstudenter som har vært i praksis på skoler, og de bekrefter min hypotese.

Jeg burde skrive en avhandling om dette.

Hahaha, der har du faktisk et poeng. Jeg har aldri sett samme kakegalskap i andre bransjer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannfolk i skolen

Jo, men enkelte har 'lagt seg til' en veldig masete stil som sjelden virker så veldig bra. ikke at det nødvendigvis gjelder deg da *he he*

Det kan vel hende at jeg har lagt meg til en sånn stil, men hva sø... skal man gjøre da?

Begynne å brumle med dypt røst? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Altså, lærere flest har nok noe felles (siden de fikk utdanning, osv.), men jeg tror ikke at det er så spesielt.

''

Min erfaring er at lærere har en ting til felles: De er veldig glade i gratis mat. Og kake. De går mann av huse når det er kake på personalrommet. Uten unntak. Jeg har spurt mange av mine lærervenner, samt medstudenter som har vært i praksis på skoler, og de bekrefter min hypotese.

Jeg burde skrive en avhandling om dette.

Det er sant. Mottoet er "Er det gratis, er det godt!"

Men det sier kanskje noe om lønnsnivået i bransjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, der har du faktisk et poeng. Jeg har aldri sett samme kakegalskap i andre bransjer. ;)

Ser man det, enda en som bekrefter min teori! :D

Har du en mailadresse jeg kan nå deg på? Skulle gjerne ha sendt deg et festlig blogginnlegg jeg leste om nettopp dette.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg tror ikke lærere er spesielt mer "ensartet" enn de fleste andre yrker i Norge - ingeniører, rørleggere, leger, sykepleiere, osv.

Altså, lærere flest har nok noe felles (siden de fikk utdanning, osv.), men jeg tror ikke at det er så spesielt.

At man burde ha større variasjon, på generelt grunnlag, er jeg enig med deg i, men det gjelder jo for omtrent alle yrker.

Eller, sagt på en annen måte - erfaringen din gjelder ikke bare for lærere.

Med vennlig hilsen

Hvorvidt rørleggere er ensartet gruppe spiller liten rolle for meg, men jeg mener det og jeg er ikke alene om den oppfatningen at det er for lite variasjon på norske lærerrom.

Leger er ikke så ensartet gruppe som lærere, og de har mye større bredde i sin måte og skaffe seg nye kunnskaper på. Det er f.eks. vanlig at leger drar på internasjonale konferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Altså, lærere flest har nok noe felles (siden de fikk utdanning, osv.), men jeg tror ikke at det er så spesielt.

''

Min erfaring er at lærere har en ting til felles: De er veldig glade i gratis mat. Og kake. De går mann av huse når det er kake på personalrommet. Uten unntak. Jeg har spurt mange av mine lærervenner, samt medstudenter som har vært i praksis på skoler, og de bekrefter min hypotese.

Jeg burde skrive en avhandling om dette.

Men jeg tror ikke det er spesielt for lærere...

Særlig ikke for god kake!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Altså, lærere flest har nok noe felles (siden de fikk utdanning, osv.), men jeg tror ikke at det er så spesielt.

''

Min erfaring er at lærere har en ting til felles: De er veldig glade i gratis mat. Og kake. De går mann av huse når det er kake på personalrommet. Uten unntak. Jeg har spurt mange av mine lærervenner, samt medstudenter som har vært i praksis på skoler, og de bekrefter min hypotese.

Jeg burde skrive en avhandling om dette.

Jeg vet om et unntak! Han er lærer og spiser ikke kake i det hele tatt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende at jeg har lagt meg til en sånn stil, men hva sø... skal man gjøre da?

Begynne å brumle med dypt røst? :-)

Nei, vise autoritet og gjennomfør det du forteller dem du skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det vil jo så passe sammen med det du skriver her:

'' Det ligger i kulturen å forvente at menn skal høres og at det de sier er viktig. Det er aldeles ikke borte.''

Kvinnene er jo også en del av denne kulturen.

Med vennlig hilsen

Ja og jeg mener dette. Kvinner har en tendens til å mase mer enn menn det er jeg sikker på. Jeg ønsket bare å få andre til å bekrefte det. Menn kan heller ikke huske avtaler som gjelder deres barn, men avtaler med kompiser og fotball er noe annet;-)

Det blir smilt litt av en far som glemmer viktige medisiner til barnet sitt (stakkars han er jo så distre), mens man omtrent ringer barnevernet hvis det er en mor. Og ja dette har jeg opplevd i den norske skolen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du er "Mrs" så antar jeg du har en mann - du bør jo omgående fortelle ham at dere nå er homofile! ;-)

Med vennlig hilsen

he, he, det her blir faktisk mer og mer underholdende å lese selv om jeg har meldt meg ut av diskusjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et unntak! Han er lærer og spiser ikke kake i det hele tatt. :o)

Han har sikkert falsifisert eksamenspapirene!

Avslørt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Nei, vise autoritet og gjennomfør det du forteller dem du skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Men når mannen brumler til barna så synes mor selvfølgelig synd på dem, og tenk så godt det er for barna;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he, det her blir faktisk mer og mer underholdende å lese selv om jeg har meldt meg ut av diskusjonen

Det kan jo bli et alvorlig problem for Mr Wallace! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Jo, men enkelte har 'lagt seg til' en veldig masete stil som sjelden virker så veldig bra. ikke at det nødvendigvis gjelder deg da *he he*

Jeg takler forresten lettere den yngste da. Hun har ingen og krangle med og er bare en engel hele tiden :-)

Det var verre med de andre som kranglet hele tiden, men den tiden er jo over:-)

Men ta dette med pc-bruk. Jeg får alltid som svar "vent litt da"

Så kommer faren med brumlebassestemmen sin - SE OG SLÅ AV PCEN MED EN ENESTE GANG og de hører etter straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du er "Mrs" så antar jeg du har en mann - du bør jo omgående fortelle ham at dere nå er homofile! ;-)

Med vennlig hilsen

...med mindre Mr Wallace er så feminin at de likevel er å anse som et heterofilt par? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, men når du tydeligvis tror at det er en slik forskjell mellom kjønnene (at "menn setter seg i respekt"), så undergravder du jo din egen autoritet.

Det blir jo som en selvoppfyllende profeti.

Respekten jeg hadde for lærere på skolen var da ikke avhengig av kjønnet deres.

Med vennlig hilsen

Vi hadde alltid stoooor respekt for rektor på skolen, og det var alltid mann;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke spesifikt for lærere, men det er mye vanligere blant ungdom i dag tar studieopphold i utlandet. Det som jeg reagerer på er at lærere som trenger det ikke kan andre språk enn norsk. Leger f.eks. kan kommunisere om faget sitt på engelsk, det kan ikke lærere.

Jeg har truffet sivilingeiører i internasjonale firma som knapt kan engelsk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...