Gå til innhold

Et problem i den norske skolen er.....


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Det sa jeg ikke ett ord om. Jeg brukte uttrykket "enkelte" - uten kjønnsangivelse.

Jeg mener at kvinner har mer masete stil enn menn og det er kanskje bare helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    45

  • mariaflyfly

    15

  • Mrs. Wallace

    13

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jeg har truffet sivilingeiører i internasjonale firma som knapt kan engelsk!

Med vennlig hilsen

Og da mener du at det er greit at lærere ikke kan det...hehe....sivilingeriører er vel ikke over lærere er de;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takler forresten lettere den yngste da. Hun har ingen og krangle med og er bare en engel hele tiden :-)

Det var verre med de andre som kranglet hele tiden, men den tiden er jo over:-)

Men ta dette med pc-bruk. Jeg får alltid som svar "vent litt da"

Så kommer faren med brumlebassestemmen sin - SE OG SLÅ AV PCEN MED EN ENESTE GANG og de hører etter straks.

Ja, men på grunn av det han sier og gjennomfører, eller fordi han er mann?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du er "Mrs" så antar jeg du har en mann - du bør jo omgående fortelle ham at dere nå er homofile! ;-)

Med vennlig hilsen

Mulig han får snusen i det når han leser denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Ja, men på grunn av det han sier og gjennomfører, eller fordi han er mann?

Med vennlig hilsen

Jeg sier akkurat det samme som han, men jeg klarer ikke å høres like sinna ut.

Ja, så det er fordi han er mann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han strøk nok i eksamen i kakespising!

;-)

Med vennlig hilsen

Man kan visstnok komme opp i flekkfjerning på eksamen. Da burde det være mulig å komme opp i kakespising også? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med mindre Mr Wallace er så feminin at de likevel er å anse som et heterofilt par? ;-)

Han har i hvert fall ikke like god autoritet over grupper av barn og unge som jeg har, så jeg antar at det betyr at han er ganske feminin, ja.

*logikk for perlehøns*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alltid stoooor respekt for rektor på skolen, og det var alltid mann;-(

Jeg har aldri vært redd for en rektor i mitt liv.

Tvertimot så banket jeg på døren, og fortalte dem hvilket utstyr skolen trengte, og at han måtte skylde seg å skaffe det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier akkurat det samme som han, men jeg klarer ikke å høres like sinna ut.

Ja, så det er fordi han er mann:-)

Gjennomfører du?

Du har (sannsynligvis) samme holdning for mannestemmer selv, så det er dette ungene lærer fra.

Jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg, og hun tok grep.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mener du at det er greit at lærere ikke kan det...hehe....sivilingeriører er vel ikke over lærere er de;-)

Nei, det er ikke greit, men lærere er ikke i noen særstilling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alltid stoooor respekt for rektor på skolen, og det var alltid mann;-(

Egentlig burde ikke damer vært i arbeidslivet i det hele tatt. Det hadde løst de fleste problemene i samfunnet, som f eks arbeidsledighet, miljøprobl. osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i hvert fall ikke like god autoritet over grupper av barn og unge som jeg har, så jeg antar at det betyr at han er ganske feminin, ja.

*logikk for perlehøns*

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Gjennomfører du?

Du har (sannsynligvis) samme holdning for mannestemmer selv, så det er dette ungene lærer fra.

Jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg, og hun tok grep.

Med vennlig hilsen

Holdning meg her og holdning meg der ;o) Du mener at jeg har dårlig holdning til mannfolkstemmer nå eller?

I sted hadde jeg dårlig holdning til kvinner :-)

Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør galt jeg.

En gang da ungene var yngre, kjørte jeg bil alene fra oslo til Bergen med 3 unger i baksetet. Vi skulle besøke mannen min som jobbet der på den tiden. Det var en biltur jeg ikke unner min verste fiende. De holdt på å ta livet av hverandre i baksetet og uansett hva jeg sa, så tok det aldri slutt. Jeg må stoppe bilen flere ganger underveis for å roe dem.

Da vi skulle hjem var faren med og de satt som engler i baksetet.

Har du noen forklaring på dette fenomenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ung kvinnelig lærer er jeg veldig glad for at jeg ikke føler meg truffet verken av denne generaliseringen eller de generaliseringene som forekommer lenger nede i tråden. Jeg synes heller ikke den stemmer på noen av kollegaene mine. Nice try though ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdning meg her og holdning meg der ;o) Du mener at jeg har dårlig holdning til mannfolkstemmer nå eller?

I sted hadde jeg dårlig holdning til kvinner :-)

Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør galt jeg.

En gang da ungene var yngre, kjørte jeg bil alene fra oslo til Bergen med 3 unger i baksetet. Vi skulle besøke mannen min som jobbet der på den tiden. Det var en biltur jeg ikke unner min verste fiende. De holdt på å ta livet av hverandre i baksetet og uansett hva jeg sa, så tok det aldri slutt. Jeg må stoppe bilen flere ganger underveis for å roe dem.

Da vi skulle hjem var faren med og de satt som engler i baksetet.

Har du noen forklaring på dette fenomenet?

Det jeg mener at at siden din holdning er at "bare menn setter seg i respekt" (underforstått: det er ikke så farlig hva en kvinne sier) så underviser du dette (ubevisst) til ungene dine.

Og på den måten reduserer du deg selv til noen de ikke trenger lytte til, siden du bare er "nestkommanderende".

Det er ikke noe som kan fikses på en dag, men det er absolutt noe du bør snakke med mannen din om og dere bør ta tak i det sammen, for hvis ikke vil jo ungene ikke respektere kvinnelige lærere/sjefer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...