Gå til innhold

Et problem i den norske skolen er.....


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

''Du har sikkert en del kollegaer som har "bare" vært lærere. Gjør det dem mindre kvalifisert til å uttale seg?''

Ikke for å uttale seg om læreryrket, men åpenbart mindre kvalifisert om bilmekanikeryrket, ingeniøryrket, osv.

(Selvsagt det samme for de som bare har jobbet som bilmekanikere hele livet, osv.)

Dette er jo akkurat som å bo i mange land - har du bodd i mange land har du (typisk) mange flere erfaringer å trekke på, har du jobbet i mange forskjellige yrker har du typisk mange flere erfaringer å trekke på.

Med vennlig hilsen

Jeg har ganske bredt spekter innenfor arbeidslivet, mye bredere enn mange av mine lærerkollegaer. Disse uttalelsene om at jeg ikke vet hva jeg snakker om pga. snever erfaring er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    45

  • mariaflyfly

    15

  • Mrs. Wallace

    13

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest For få mannlige lærere

Jeg vet om en som ville vært enig med deg og det er sønnen min etter å ha gått på internasjonal skole en tid.

Nå er det ikke måte på hvor mye flinkere, engasjerte og dyktige lærerene var der i faget sitt og bedre til å lære fra seg og det er ikke måte på hvor slappe de norske lærerne er og hvor slapt det norske skolesystemet er.

Og det rareste er at det er _han sønnen min_ som sier det ;o) Utrolig! Det er ikke noe jeg ville drømt om noensinne ville komme ut av hans munn slappfisken selv, for 1 år siden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Les det jeg skriver hidi og tenk så over hva jeg tenker på. Jeg ser ingen grunn til å omtale barn som drittunger, og tror ikke du ville like hvis jeg omtalte dine barn slik. Tenk over det.

Om mine barn hadde oppført seg som drittunger på skolen, så hadde jeg kalt dem drittunger.

Barn må lære seg å ha respekt for voksne folk, som faktisk vil dem vel her i livet!

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Kommer i forsvar?

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du snakker om. Jeg er ikke lærer, og har ikke bare pent å si om alle lærere, men følger deg ikke i denne tråden.

At lærere bør få mer tid til å lære bort og bruke mindre tid på ren oppdragelse er ikke akkurat nytt.

Jeg har ikke snakket om lærere burde få mere tid til undervisning. Jeg snakker om at lærere burde vært mer variert gruppe. Jeg sier ingensteder at lærere i skolen er ubrukbare eller at de ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om mine barn hadde oppført seg som drittunger på skolen, så hadde jeg kalt dem drittunger.

Barn må lære seg å ha respekt for voksne folk, som faktisk vil dem vel her i livet!

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!

'' Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!''

:knis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanskelig barn

Om mine barn hadde oppført seg som drittunger på skolen, så hadde jeg kalt dem drittunger.

Barn må lære seg å ha respekt for voksne folk, som faktisk vil dem vel her i livet!

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!

glad du ikke er mora mi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sørøst

'' Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!''

:knis:

Slutt med hersketeknikkene dine Sør!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klandgar

'' Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!''

:knis:

hvorfor skriver ikke du vennlig hilsen bestandig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg vet om en som ville vært enig med deg og det er sønnen min etter å ha gått på internasjonal skole en tid.

Nå er det ikke måte på hvor mye flinkere, engasjerte og dyktige lærerene var der i faget sitt og bedre til å lære fra seg og det er ikke måte på hvor slappe de norske lærerne er og hvor slapt det norske skolesystemet er.

Og det rareste er at det er _han sønnen min_ som sier det ;o) Utrolig! Det er ikke noe jeg ville drømt om noensinne ville komme ut av hans munn slappfisken selv, for 1 år siden:-)

Jeg har ikke sagt et eneste sted at norske lærere er dårligere enn i andre land. Jeg har observert engelskundervisning i flere land og har ikke kunnet snakke engelsk med lærerne så jeg måtte bruke tolk.

Jeg er ikke enig med sønnen din at norske lærere er late og slappe overhodet ikke. Jeg har sagt at norske lærere er for ensartet gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Om mine barn hadde oppført seg som drittunger på skolen, så hadde jeg kalt dem drittunger.

Barn må lære seg å ha respekt for voksne folk, som faktisk vil dem vel her i livet!

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!

Du snakker om noe helt annet enn jeg diskuterer. Oppdragelsesmetoder hører hjemme i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske bredt spekter innenfor arbeidslivet, mye bredere enn mange av mine lærerkollegaer. Disse uttalelsene om at jeg ikke vet hva jeg snakker om pga. snever erfaring er tull.

Jeg har ikke sagt at du ikke vet hva du snakker om. ;-)

Jeg har bare svart på akkurat det du skrev, på generelt grunnlag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg har ikke snakket om lærere burde få mere tid til undervisning. Jeg snakker om at lærere burde vært mer variert gruppe. Jeg sier ingensteder at lærere i skolen er ubrukbare eller at de ikke gjør jobben sin.

Slik du litt nedlatende beskriver arbeidet som en "husmorjobb", høres det ut til å være mer enn gruppen som sådan det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Slik du litt nedlatende beskriver arbeidet som en "husmorjobb", høres det ut til å være mer enn gruppen som sådan det er noe galt med.

Gi deg nå. Er husmorjobb nedlatende? Da bør du tenke deg godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Gi deg nå. Er husmorjobb nedlatende? Da bør du tenke deg godt om.

Slik du omtaler den, synes jeg den er det, ja.

Var jeg deg ville jeg brukt annen terminologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da jeg kan godt si lege, statsminister, advokat, hestetrener, ergoterapeut, make up artist, skuespillerinne, kunstmaler, rørlegger, frisør etc. etc.

Det blir for langt å telle opp alle yrker i norsk samfunn så jeg håper at du ikke forlanger det.

Du har sikkert en del kollegaer som har "bare" vært lærere. Gjør det dem mindre kvalifisert til å uttale seg?

På ingen måte - men så mener ikke jeg nødvendigvis at det er et stort problem heller, i motsetning til deg, åpenbart.

Du må nesten prøve å holde styr på alt du lirer ut av deg, sånn at du ikke motsier deg selv mer enn en ti-femten ganger i løpet av en og samme tråd. Det er bare et vennlig tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

glad du ikke er mora mi!!!!

Takk!

Jeg oppdro mine barn til å bli likt av andre mennesker også, ikke bare av meg og faren. Til å vise hensyn til andre, og ikke bare tenke på seg selv. Og velge høyere utdanning til det de ønsket å bli!

Vet at mine barn er lykkelige i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den faste kaka på torsdagsmøtet er den eneste grunnen til at jeg orker å jobbe som lærer, så enig med deg!

Lærere OG Sunnmøringer;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg oppdro mine barn til å bli likt av andre mennesker også, ikke bare av meg og faren. Til å vise hensyn til andre, og ikke bare tenke på seg selv. Og velge høyere utdanning til det de ønsket å bli!

Vet at mine barn er lykkelige i dag;)

''

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!''

Du høres ut som George Bush!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...