Gå til innhold

Et problem i den norske skolen er.....


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Du snakker om noe helt annet enn jeg diskuterer. Oppdragelsesmetoder hører hjemme i en annen tråd.

Du snakker negativt om kvinnelige lærere, men om barna hadde bedre oppførsel, så hadde kanskje _alle_ barna lært noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 288
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    45

  • mariaflyfly

    15

  • Mrs. Wallace

    13

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Slik du omtaler den, synes jeg den er det, ja.

Var jeg deg ville jeg brukt annen terminologi.

Nei jeg har ikke omtalt husmoryrket negativt. Det er du som oppfatter det slik. Jeg sier at læreryrket er forlengelse av husmoryrket og det gjelder en del andre yrker også.

Var jeg deg så ville jeg konsentrert meg om å legge negativiteten du tillegger andre vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

På ingen måte - men så mener ikke jeg nødvendigvis at det er et stort problem heller, i motsetning til deg, åpenbart.

Du må nesten prøve å holde styr på alt du lirer ut av deg, sånn at du ikke motsier deg selv mer enn en ti-femten ganger i løpet av en og samme tråd. Det er bare et vennlig tips.

Hvorfor blir du provosert av det jeg skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Du snakker negativt om kvinnelige lærere, men om barna hadde bedre oppførsel, så hadde kanskje _alle_ barna lært noe!

Jeg snakket ikke negativt om kvinnelige lærere, men du snakker negativt om barn og foreldre. Tror du Jesus hadde likt det? Han som sa: La alle barna komme til deg for de eier guds rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sørøst

Hvorfor blir du provosert av det jeg skriver?

Fordi du er provoserende kanskje? Jeg kan skrive i det lange og brede om deg, men jeg må på jobb nå. Som politi har jeg nok å gjøre på natten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærerer

Jeg har ikke sagt et eneste sted at norske lærere er dårligere enn i andre land. Jeg har observert engelskundervisning i flere land og har ikke kunnet snakke engelsk med lærerne så jeg måtte bruke tolk.

Jeg er ikke enig med sønnen din at norske lærere er late og slappe overhodet ikke. Jeg har sagt at norske lærere er for ensartet gruppe.

Nå utrykker han seg på ungdommers vis og overdriver sikkert sterkt.

Men det du sier om variasjon kan jo stemme med hans syn i at lærerne var flinkere i fagene sine og kunne faget sitt til fingerspissene. Mulig at de slapp å bruke så mye tid på omsorg der, da disiplinen var innarbeidet og de kunne konsentrere seg om fag.

Nyttet f.eks ikke komme på skolen og ha hoppet over en lekse. Da ble man innkalt til forhør. Det var alvorlige greier. Ingen vil jo inn til forhør.

Han brukte lang tid på leksene. Da alt foregikk på engelsk tok det natrulig nok lang tid. Dette førte til at han noen ganger ble sent ferdig og kom seg sent i seng. Da var det forhør om hvorfor han så trøtt ut.

Det var altså beinhard disiplin og det kom seg jo litt etterhvert og jeg tror han hadde veldig godt av det. Håper bare at han har lært noe av dette nå til han begynner på gymnaset og at han ikke faller tilbake til gamle synder. Han hadde forresten flest mannlige lærere og virket veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Fordi du er provoserende kanskje? Jeg kan skrive i det lange og brede om deg, men jeg må på jobb nå. Som politi har jeg nok å gjøre på natten.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle du skrive i det lange og brede om meg? Håper virkelig at politi har noe annet å gjøre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du provosert av det jeg skriver?

Jeg blir ikke provosert, jeg blir oppgitt - over at du generaliserer så voldsomt, og at du åpenbart ikke klarer å holde tråden, men motsier deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nå utrykker han seg på ungdommers vis og overdriver sikkert sterkt.

Men det du sier om variasjon kan jo stemme med hans syn i at lærerne var flinkere i fagene sine og kunne faget sitt til fingerspissene. Mulig at de slapp å bruke så mye tid på omsorg der, da disiplinen var innarbeidet og de kunne konsentrere seg om fag.

Nyttet f.eks ikke komme på skolen og ha hoppet over en lekse. Da ble man innkalt til forhør. Det var alvorlige greier. Ingen vil jo inn til forhør.

Han brukte lang tid på leksene. Da alt foregikk på engelsk tok det natrulig nok lang tid. Dette førte til at han noen ganger ble sent ferdig og kom seg sent i seng. Da var det forhør om hvorfor han så trøtt ut.

Det var altså beinhard disiplin og det kom seg jo litt etterhvert og jeg tror han hadde veldig godt av det. Håper bare at han har lært noe av dette nå til han begynner på gymnaset og at han ikke faller tilbake til gamle synder. Han hadde forresten flest mannlige lærere og virket veldig fornøyd.

Jeg er selv og mange av mine venninner de kvinnene jeg snakker om. Jeg snakker om variasjon ja, og det betyr ikke at jeg mener at kvinner er dårlige lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg blir ikke provosert, jeg blir oppgitt - over at du generaliserer så voldsomt, og at du åpenbart ikke klarer å holde tråden, men motsier deg selv.

Men diskutere med meg greier du. Hvis du mener at jeg generaliserer og motsier meg selv så er du fri til f.eks slå av datamaskinen slik at du ikke trenger å bli oppgitt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Jeg er selv og mange av mine venninner de kvinnene jeg snakker om. Jeg snakker om variasjon ja, og det betyr ikke at jeg mener at kvinner er dårlige lærere.

Neida, men du snakkker om videreføring av husmoryrket, noe jeg mener at de slapp der fordi disiplinen var innarbeidet og derfor kunne konsentrere seg om fag.

Han sa også at det er helt ville tilstander i norske klasserom i forhold til hvordan det var der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men diskutere med meg greier du. Hvis du mener at jeg generaliserer og motsier meg selv så er du fri til f.eks slå av datamaskinen slik at du ikke trenger å bli oppgitt over det.

Du har rett, dette er hakkende fånyttes og grovt bortkastet tid.

Men jeg trenger da heldigvis ikke slå av datamaskinen for å unngå deg, det finnes mye annet fint på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Neida, men du snakkker om videreføring av husmoryrket, noe jeg mener at de slapp der fordi disiplinen var innarbeidet og derfor kunne konsentrere seg om fag.

Han sa også at det er helt ville tilstander i norske klasserom i forhold til hvordan det var der nede.

Det er ville tilstander i mange norske klasserom, men det har ikke med menn og kvinner å gjøre.

Menn i norsk skole er ofte myke menn med mye av feminine verdier som er ofte en fordel for all del. De viderefører husmoryrket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Du har rett, dette er hakkende fånyttes og grovt bortkastet tid.

Men jeg trenger da heldigvis ikke slå av datamaskinen for å unngå deg, det finnes mye annet fint på internett.

Så heldig du er. Kanskje møter jeg deg snart i klasserommet ditt? Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''

Foreldre må ta mer ansvar for barnas oppførsel. Jeg er drit lei av å høre koseprating med vanskelige barn, de trenger disiplin og foreldre som er konsekvente!''

Du høres ut som George Bush!

Jeg var alenemor til tre barn og tok utdannelse....

Barna mine ble både sett og hørt, men jeg var moren som de skulle respektere, uansett! Ellers hadde ikke hverdagen vært lang nok...

I dag er den eldste sivilingeniør, nummer to studerer til det samme og nummer tre går andre året til fagbrev;)

Jeg har fem søsken, og tretten tantebarn;) Alle har klart seg flott;)

Hva er galt med disiplin...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alenemor til tre barn og tok utdannelse....

Barna mine ble både sett og hørt, men jeg var moren som de skulle respektere, uansett! Ellers hadde ikke hverdagen vært lang nok...

I dag er den eldste sivilingeniør, nummer to studerer til det samme og nummer tre går andre året til fagbrev;)

Jeg har fem søsken, og tretten tantebarn;) Alle har klart seg flott;)

Hva er galt med disiplin...?

Det som det er noe gale med er enkle flåserier om "barn trenger disiplin" og som om slike enkle løsninger løser alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg snakket ikke negativt om kvinnelige lærere, men du snakker negativt om barn og foreldre. Tror du Jesus hadde likt det? Han som sa: La alle barna komme til deg for de eier guds rike.

Selvfølgelig tar Jesus i mot alle barna!

Betyr ikke at jeg finner meg tull og vas fra barn!

Barn skal bli voksne, og andre voksne finner seg heller ikke i at andre behandler dem respektløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Det er ville tilstander i mange norske klasserom, men det har ikke med menn og kvinner å gjøre.

Menn i norsk skole er ofte myke menn med mye av feminine verdier som er ofte en fordel for all del. De viderefører husmoryrket også.

Ok, jeg skjønner nok ikke helt hva du diskuterer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For få mannlige lærere

Det som det er noe gale med er enkle flåserier om "barn trenger disiplin" og som om slike enkle løsninger løser alt.

Det ville løst mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Selvfølgelig tar Jesus i mot alle barna!

Betyr ikke at jeg finner meg tull og vas fra barn!

Barn skal bli voksne, og andre voksne finner seg heller ikke i at andre behandler dem respektløst!

Barn skal heller ikke finne seg i tull og vås fra voksne, og der er jeg og Jesus enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...