Gå til innhold

Spise svin eller ei?


Gjest Svinaktig vanskelig spørmål

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Nå har jeg voksne barn som ingen frakter noe sted, men jeg kunne aldri tenkt meg at Snåsamannen ville skadet dem. Jeg har oppdaget at man slutter aldri å bekymre seg over sine barn og deres valg, men jeg hadde brydd meg fint lite om de dro til Snåsamannen.

''Nå har jeg voksne barn som ingen frakter noe sted, men jeg kunne aldri tenkt meg at Snåsamannen ville skadet dem''

Det har ingeting med saken å gjøre.

'' Jeg har oppdaget at man slutter aldri å bekymre seg over sine barn og deres valg, men jeg hadde brydd meg fint lite om de dro til Snåsamannen''

Voksne mennesker bestemmer selv og jeg hadde ikke blandet meg inn i hva mine hva voksne barn måtte gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 405
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    50

  • Mandolaika

    37

  • Sør

    35

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

''Norske damer burde holde seg unna muslimer.

''

Norske kvinner burde holde seg unna menn, det er en kjennsgjerning at noen av dem slår.

;)

Norske damer burde holde seg unna vin også. Noen av dem blir alkoholikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvorfor er det viktig? Jeg forstår ikke trådstarter slik at det er viktig for mor at gutten spiser svinekjøtt, men bare at hun ikke bryr seg om han gjør det selvom far er mot det.

Dette må trådstarter svare på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Norske damer burde holde seg unna vin også. Noen av dem blir alkoholikere.

''Norske damer burde holde seg unna vin også. Noen av dem blir alkoholikere''

:#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Ifølge norsk kultur og vår sosialdemokratiske verdivalg er foreldrene likestilte og skal komme til enighet''

I følge norsk kultur og vår sosialdemokratiske verdivalg, kan man bestemme selv hva man skal spise i sitt eget hjem. Heldivis!

'' Det er ikke den ene som skal bestemme om det spises ribbe eller kylling til jul, og om det feires jul''

Jo man kan bestemme selv hva man vil feire og spise i eget hjem så lenge det ikke går ut over barnets helse. Fikk du med deg at foreldrene er skilt?

''Det er ikke mulig for en troende muslim å la være og bry seg på samme måte som en kristen ville bry seg om barnet var døpt, gikk til søndagsskole eller gudstjenester om søndagen''

Det er heller ikke nødvendig og forholde seg til det. Heldigvis er det ikke slik at man kan påtvinge andre sine egne matvaner.

''Barn kan ikke bare gå på søndagsskole når det er hos det ene foreldret''

Ikke?

Jeg kan bestemme hva jeg spiser i mitt eget hjem helt alene, men ikke andre.

Nei det går virkelig ikke an for skilte foreldre å la barnet gå på søndagsskole når det er hos det ene foreldret. Det er noe som foreldrene må komme til enighet om. Hvis det ene er imot søndagsskoler så blir det helt feil at den andre skal sende barnet dit når det kan snike seg til det.

Jeg har erfaring av å dele på omsorg for barn og heldigvis hadde ingen av oss de rigide oppfatningene som du presenterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Nå har jeg voksne barn som ingen frakter noe sted, men jeg kunne aldri tenkt meg at Snåsamannen ville skadet dem''

Det har ingeting med saken å gjøre.

'' Jeg har oppdaget at man slutter aldri å bekymre seg over sine barn og deres valg, men jeg hadde brydd meg fint lite om de dro til Snåsamannen''

Voksne mennesker bestemmer selv og jeg hadde ikke blandet meg inn i hva mine hva voksne barn måtte gjøre.

Selvfølgelig har det sammenheng. Det skader ikke barnet å la være og spise svinekjøtt.

Jeg kan love deg at du kommer til å bry deg om dine voksne barns valg når den tid kommer. Det er ikke likhetstegn mellom å bry seg og å blande seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg kan bestemme hva jeg spiser i mitt eget hjem helt alene, men ikke andre.

Nei det går virkelig ikke an for skilte foreldre å la barnet gå på søndagsskole når det er hos det ene foreldret. Det er noe som foreldrene må komme til enighet om. Hvis det ene er imot søndagsskoler så blir det helt feil at den andre skal sende barnet dit når det kan snike seg til det.

Jeg har erfaring av å dele på omsorg for barn og heldigvis hadde ingen av oss de rigide oppfatningene som du presenterer.

'' Hvis det ene er imot søndagsskoler så blir det helt feil at den andre skal sende barnet dit når det kan snike seg til det''

Nå snakker du imot deg selv. Det blir det samme som og si at jeg kan kreve at mitt barn spiser svinekjøtt i farens hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Selvfølgelig har det sammenheng. Det skader ikke barnet å la være og spise svinekjøtt.

Jeg kan love deg at du kommer til å bry deg om dine voksne barns valg når den tid kommer. Det er ikke likhetstegn mellom å bry seg og å blande seg.

''Jeg kan love deg at du kommer til å bry deg om dine voksne barns valg når den tid kommer. Det er ikke likhetstegn mellom å bry seg og å blande seg''

Jeg kommer til å bry meg, men jeg har ingen bestemmelserett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

'' Hvis det ene er imot søndagsskoler så blir det helt feil at den andre skal sende barnet dit når det kan snike seg til det''

Nå snakker du imot deg selv. Det blir det samme som og si at jeg kan kreve at mitt barn spiser svinekjøtt i farens hjem.

Det er ingen motsetninger i det jeg skriver. Et barn kan ikke gå på søndagsskole bare da det er hos mor eller bare hos far. Det sier seg selv at det har med grunnleggende verdisyn å gjøre. Ville du ha drevet søndagsskole hvor barna kom bare når det passet det foreldret de var hos den gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jeg kan love deg at du kommer til å bry deg om dine voksne barns valg når den tid kommer. Det er ikke likhetstegn mellom å bry seg og å blande seg''

Jeg kommer til å bry meg, men jeg har ingen bestemmelserett.

Det er det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er ingen motsetninger i det jeg skriver. Et barn kan ikke gå på søndagsskole bare da det er hos mor eller bare hos far. Det sier seg selv at det har med grunnleggende verdisyn å gjøre. Ville du ha drevet søndagsskole hvor barna kom bare når det passet det foreldret de var hos den gangen?

''Ville du ha drevet søndagsskole hvor barna kom bare når det passet det foreldret de var hos den gangen?''

Hvis jeg hadde drevet søndagsskole, så hadde jeg vært kristen og da hadde jeg vel synes det var viktig det som sto i bibelen. F.eks dette: "La små barn komme til meg, hindre dem ikke"

Du må fortelle meg hvor du har hentet dette fra at barna ikke kan komme på søndagsskole i den uka hvor de f.eks er hos mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen motsetninger i det jeg skriver. Et barn kan ikke gå på søndagsskole bare da det er hos mor eller bare hos far. Det sier seg selv at det har med grunnleggende verdisyn å gjøre. Ville du ha drevet søndagsskole hvor barna kom bare når det passet det foreldret de var hos den gangen?

Saksopplysning:

På norske, lutherske (altså statskirkelige) søndagsskoler er det helt normalt at barna kommer bare de søndagene det passer, uansett årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

''Ville du ha drevet søndagsskole hvor barna kom bare når det passet det foreldret de var hos den gangen?''

Hvis jeg hadde drevet søndagsskole, så hadde jeg vært kristen og da hadde jeg vel synes det var viktig det som sto i bibelen. F.eks dette: "La små barn komme til meg, hindre dem ikke"

Du må fortelle meg hvor du har hentet dette fra at barna ikke kan komme på søndagsskole i den uka hvor de f.eks er hos mor?

Jeg har ingen erfaring med søndagsskole, men jeg tenker på søndagsskole som sammenhengende. Kan godt hende at vi har forskjellige kulturelle oppfatninger av begrepet søndagsskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Saksopplysning:

På norske, lutherske (altså statskirkelige) søndagsskoler er det helt normalt at barna kommer bare de søndagene det passer, uansett årsak.

Ok jeg ser at pga. min bakgrunn så har jeg en annen oppfatning av søndagsskole så da var ikke det eksemplet det beste. Jeg eller mine barn har for øvrig aldri gått på søndagsskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har ingen erfaring med søndagsskole, men jeg tenker på søndagsskole som sammenhengende. Kan godt hende at vi har forskjellige kulturelle oppfatninger av begrepet søndagsskole.

Men jeg har erfaring med søndagsskole og du kan komme når du vil og samle fisker eller stjerner. Ihvertfall var det slik for en del år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har erfaring med søndagsskole og du kan komme når du vil og samle fisker eller stjerner. Ihvertfall var det slik for en del år tilbake.

''Men jeg har erfaring med søndagsskole og du kan komme når du vil og samle fisker eller stjerner. Ihvertfall var det slik for en del år tilbake.''

Samme her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har ingen erfaring med søndagsskole, men jeg tenker på søndagsskole som sammenhengende. Kan godt hende at vi har forskjellige kulturelle oppfatninger av begrepet søndagsskole.

Jeg er søndagsskolelærer i den norske kirken. Vi har søndagsskole ca 2 søndager i måneden, og vi fører opp hvilke barn som kommer hvilken søndag, men vi holder absolutt ikke greie på om de kommer der i mamma-helger eller i pappa-helger. Noen kommer ofte, noen kommer få ganger - alle er velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men jeg har erfaring med søndagsskole og du kan komme når du vil og samle fisker eller stjerner. Ihvertfall var det slik for en del år tilbake.

Søndagsskole var ikke det beste eksempelet jeg kunne ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør om du ville tatt med dine barn til Snåsamannen? Ja eller nei?

Nei, selvsagt ikke, men det er jo heller overhodet ikke sammenlignbart med det vi snakker om i denne tråden, hvilket er simpelthen å utelate én ut av flere titalls typer fødevarer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...