Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

Gjest Psyk av alt

Hei!

Takk :-) Det er vanskelig, for ordene pleier ta hverandre, men bare når jeg skriver.

Jeg sa ikke "hæla i taket" det er min manns ord, jeg sa bare at han sitter i festkomiteer og hva han skulle gjør og at det startet så tidlig at han ikke kunne komme på møtet :-)

Jeg klarte meg da bra, med de snille menneskene som var der.

Filmene til min datter er ganske morsomme, synd vi ikke kan legge dem ut, hun har på mange av dem farget seg sort i ansiktet og synger om å være svart som en neger og "kan ikke gjøre noe med det...." osv

Hun er morsom, det hele er så uredigert og amatørmessig gjort at det blir veldig morsomt, særlig hvis man ser flere av filmene sammen. Hun er også en guru i dyp konsentrasjon og meditasjonsstilling, en typisk asperger og en ninja som er sulten og trenger kjøtt. (da dreper hun kosedyr med et blinkende sverd) alt filmer hun selv, det er ganske bra egentlig.

Det er ekstremt bra at det ikke legges ut på nettet. Hun har malt seg svart og synger om at hun er neger og at hun ikke kan gjøre noe med det....Det er ikke morsomt og svært mange ville følt seg støtt og følt at det var rasistisk.

Om mitt barn hadde gjort noe slikt ville jeg blitt sint, bekymret og tatt en skikkelig alvorsprat med han!!

Jeg er litt sjokka nå...uansett om du har asperger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleball er en amerikansk tradisjon. Jeg holder barna hjemme fra skoleball, da foreldrene må vise hvor god råd de har. Det boikotter jeg!!

Men hvorfor tvinger du ungene til å boikotte noe bare fordi du ikke liker det?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er en av to fine ting ved dere sunnmøringer.

Den andre fine tingen er dialekten deres, den lager så hyggelige vibrasjoner i meg, at det kiler på innsiden av begge kinnene :-)

Hehe, det var koselig sagt :)

Dialekta vår er ganske variert ut fra hvor på sunnmøre vi kommer fra... Bor man f.eks. i selve Ålesund så snakker man ganske ulikt fra de som bor utenfor byen, for ikke å snakke om de som ute på øyene og/eller lengre bort fra Ålesund. Selv er jeg ikke overvettes begeistra for bydialekta - og synes selvsagt at jeg snakker mye finere enn de som bor i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du lyder som min psykiater :-)

Faktisk føler jeg det sånn i blant på ting du skriver :-)

Neo jeg oppdager ikke de få menneskene som ikke liker meg (kanskje vil meg vondt, jeg vet ikke), men de er så få, så hvorfor bry meg med dem.

Jeg føler meg mye gladere inni hele meg ved tanken på at verden er god og menneskene i den like så, for det er jo mest sånn. Og feks er det en dame i min familie som min mann sier er slu. Da jeg spurte om jeg burde passe meg for henne, og det ville jo ikke bli lett da damen er veldig hyggelig mot meg, samtidig vet jeg min mann er flink på sine observasjoner, sa min mann "Nei jeg tror du bare skal være den du er, kanskje liker hun deg som den eneste". Jeg syns det var rart sagt, for så vidt jeg hører er damen like blid og hyggelig mot alle. De snakker ikke pent om henne, men det er ikke heller å forvente i min familie, hun er søt mot meg, jeg kjenner meg okey med henne, men siden jeg er så åpen så egner jeg meg ikke så godt for mennesker som skulle ville legge en ond plan fordi de har en ond hensikt, jeg oppdager jo ikke slikt.

Damen som ikke liker meg, den damen som ikke aksepterer at jeg har sagt 5 ganger unnskyld for at jeg fornærmet henne, er et slikt farlig mennesker sier min mann, jeg holder meg derfor unna henne. Jeg tenker lite på henne, hun er en alle andre er mange, jeg syns mere hun har et problem, hvis hun ikke kan ta i mot en beklagelse som kommer fra dypet av mitt hjerte.

''Jeg tenker lite på henne, hun er en alle andre er mange, jeg syns mere hun har et problem, hvis hun ikke kan ta i mot en beklagelse som kommer fra dypet av mitt hjerte.

''

Klokt tenkt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du lese en gammel tråd jeg skrev i 2008 under et annet nick enn det jeg har nå. Som du kan se så var jeg sjokkert jeg også. Det er jeg ikke lenger ;-)

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3994847

'' Som du kan se så var jeg sjokkert jeg også. Det er jeg ikke lenger ;-)

''

Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema;-)

Har vært få diskusjoner, såvidt jeg husker, om utgifter i russetiden på dol. Jeg er ganske satt ut av hvor store beløp enkelte bruker. Og det er også en del andre ungdomsfenomener jeg har oppdaget de senere årene som ligger et stykke unna de fine prinsipper og idealer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Som du kan se så var jeg sjokkert jeg også. Det er jeg ikke lenger ;-)

''

Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema;-)

Har vært få diskusjoner, såvidt jeg husker, om utgifter i russetiden på dol. Jeg er ganske satt ut av hvor store beløp enkelte bruker. Og det er også en del andre ungdomsfenomener jeg har oppdaget de senere årene som ligger et stykke unna de fine prinsipper og idealer :-(

''Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema ;-)''

Nemlig.

I denne tråden her forsøkte jeg å antyde at jeg visste hva det "korrekte" svaret var, men at jeg ville høre om hva som foregikk i praksis:

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2093161

Jeg lyktes bare delvis. Man kan selvsagt ikke forhåndsbestille svar, det er bare ikke alltid de mest moralske innleggene som er mest brukbare i praksis.

Samtidig er det litt morsomt at de samme ungene man diskuterte leggetider og bleieslutt for, nå er tenåringer med innetider, karakterer og festantrekk. Det er langt mellom ReimaTech-trådene her nå til dags :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema ;-)''

Nemlig.

I denne tråden her forsøkte jeg å antyde at jeg visste hva det "korrekte" svaret var, men at jeg ville høre om hva som foregikk i praksis:

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2093161

Jeg lyktes bare delvis. Man kan selvsagt ikke forhåndsbestille svar, det er bare ikke alltid de mest moralske innleggene som er mest brukbare i praksis.

Samtidig er det litt morsomt at de samme ungene man diskuterte leggetider og bleieslutt for, nå er tenåringer med innetider, karakterer og festantrekk. Det er langt mellom ReimaTech-trådene her nå til dags :-)

''Samtidig er det litt morsomt at de samme ungene man diskuterte leggetider og bleieslutt for, nå er tenåringer med innetider, karakterer og festantrekk. Det er langt mellom ReimaTech-trådene her nå til dags ''

Akkurat det har jeg også tenkt på. DOL har liksom holdt følge med barna mine - eller - som du sier - det er i stor grad samme gjengen som henger her som hadde spedbarn for 10-15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema ;-)''

Nemlig.

I denne tråden her forsøkte jeg å antyde at jeg visste hva det "korrekte" svaret var, men at jeg ville høre om hva som foregikk i praksis:

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2093161

Jeg lyktes bare delvis. Man kan selvsagt ikke forhåndsbestille svar, det er bare ikke alltid de mest moralske innleggene som er mest brukbare i praksis.

Samtidig er det litt morsomt at de samme ungene man diskuterte leggetider og bleieslutt for, nå er tenåringer med innetider, karakterer og festantrekk. Det er langt mellom ReimaTech-trådene her nå til dags :-)

Ja, langt mellom Reima tech-trådene nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, langt mellom Reima tech-trådene nå:-)

''Ja, langt mellom Reima tech-trådene nå:-)''

skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Ja, langt mellom Reima tech-trådene nå:-)''

skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)

''skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)''

Eller skyteepisoden i USA:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)''

Eller skyteepisoden i USA:(

''Eller skyteepisoden i USA:(''

Eller alle som blir drept i krig på ulike steder i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Eller skyteepisoden i USA:(''

Eller alle som blir drept i krig på ulike steder i verden.

''Eller alle som blir drept i krig på ulike steder i verden.''

Helt enig i det, men noen mennsker er viktigere enn andre. Spesielt oss i vesten. At det dør et barn hvert sekund, er ikke noe som får pressen til å gå amok, dessverre:(

De prioiterer det som kan skape størst nyheter. Og de som lider mest, får ingen presseomtale:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eller alle som blir drept i krig på ulike steder i verden.''

Helt enig i det, men noen mennsker er viktigere enn andre. Spesielt oss i vesten. At det dør et barn hvert sekund, er ikke noe som får pressen til å gå amok, dessverre:(

De prioiterer det som kan skape størst nyheter. Og de som lider mest, får ingen presseomtale:(

Nei, å dette er fryktelig dumt. De skriver vel om det som selger og interesserer folk mest. Tror ikke vi i vesten lider det grann i forhold til de som bor i krigsherjede områder. Kanskje tåler vi ikke å høre om det? Vi graver vel hodet ned i sanden og makter ikke å se så mye sorg og elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har autisme eller ikke, men ut fra de innleggene du skriver her og hvordan du ordlegger deg, vil min legmanns gjetning være at din psykiater har rett...

Hei!

Jeg tenkte på det i natt at på hvilken måte ordlegger jeg meg annerledes ?

Jeg skriver ikke lenger dette (håper du skjønner hva jeg mener) eller forklarer inngående om ting jeg gjerne vil forklare, dette fordi jeg tenker, da virker jeg påfallende for det sa noen til meg, en psykolog på SYA. Han sa "når du i mail forklarer så detaljert om ting de fleste vet så merket jeg at du har autisme", han sa mer om den saken, og andre her inne skrev noe annet, jeg rettet så på de tingene, i stor grad, så derfor lurer jeg på "hvordan ordlegger jeg meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, langt mellom Reima tech-trådene nå:-)''

skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)

''skulle ønske det fremdeles var det som var det viktigste å diskutere ;-)''

Det er jeg enig i. Ungdomsårene gir noen utfordringer som er mye mer komplekse og ukontrollerbare. Likeledes gjør sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

'' Som du kan se så var jeg sjokkert jeg også. Det er jeg ikke lenger ;-)

''

Det er så mye lettere å være prinsippfast og idealistisk før noe er et aktuelt tema;-)

Har vært få diskusjoner, såvidt jeg husker, om utgifter i russetiden på dol. Jeg er ganske satt ut av hvor store beløp enkelte bruker. Og det er også en del andre ungdomsfenomener jeg har oppdaget de senere årene som ligger et stykke unna de fine prinsipper og idealer :-(

Det kommer an på ungdommen hvor dyr russetiden blir. Tror ikke sønnen min blir så dyr. Datterens russetid kostet mye. Mest fordi hun var med på russebuss, har så mange venner og skal være med på alt. Sønnen min synes det er greit å drikke et par pils med venner hjemme. Han har ikke samme behovet.

Men datteren min? Huff og huff ! Heldigvis har hun lært en del av å bare måtte leve på studielån og hun har blitt mye mer fornuftig, men nå skal hun på Roccocoball. Har du hørt om det? Jeg fikk kvalmefornemmelser da jeg fikk vite hva dette var for noe og sa det rett ut til henne også at dette er nesten til å spy av. Det er riksmannsforeldrene i strøket som har arrangert det for ungdommene sine i 30 år. Det foregår på teaterkafeen og inngangsbiletten er 1.300 kr. Hun fant seg en kjole i utlandet der hun studerer til 1.200 kr som var satt ned fra 6000 kr. Den ene kvelden kommer altså på 2.500 kr. Nå har vi bestemt at inngangsbiletten blir julepresangen. Hun får ingenting utenom det.

- Som hun sa: - Jeg er klar over at jeg blir innvitert bare fordi jeg tilfeldigvis kjenner de rette folka, ikke fordi jeg egentlig tilhører der. Det blir sikkert med det ene året. - Det er godt hun har skjønt det da i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...