Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Monicaen

''Ang. kjole, så bare vent til hun begynner i 10.klasse :P''

Men dette er en virkelig råfin selskapskjole altså, ikke noen typisk syden-sommerkjole! Og den ble tilpasset for hånd av butikkinnehaverens mor som tilfeldigvis var der da vi var der og kjolen var litt romslig rundt. :o)

Men jeg lurer på om jeg må kjøpe håndballklister eller noe for hun har jo ingenting som holder kjolen oppe ennå... *hehe*

Er det ikke spiler i fronten, så den holder seg opp selv? Hvis ikke: kjøp BH-stropper av gjennomsiktig plast og sy de på kjolen. Fest dem på innsiden, så det blir diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

''Ang. kjole, så bare vent til hun begynner i 10.klasse :P''

Men dette er en virkelig råfin selskapskjole altså, ikke noen typisk syden-sommerkjole! Og den ble tilpasset for hånd av butikkinnehaverens mor som tilfeldigvis var der da vi var der og kjolen var litt romslig rundt. :o)

Men jeg lurer på om jeg må kjøpe håndballklister eller noe for hun har jo ingenting som holder kjolen oppe ennå... *hehe*

Ok! Datra mi har nekta å ha lange kjoler før nå i år - for nå MÅ de visst være lange :P

Lim og tape kan være et must for noen, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en like ille trend som de beløpene som brukes av enkelte på russebusser, mener jeg..''

Jeg mener det er langt verre å bruke helikopter til skoleball på ungdomsskolen. For det første er barna mye yngre, har neppe jobb som dekker disse utgiftene og å venne seg til slik overdådig pengebruk i så ung alder er svært problematisk. For det andre er det rent forbruk, russebilen blir jo i det minste solgt igjen og russetiden varer lengre enn en eneste kveld. For det tredje synes jeg ikke det på noen som helst måte kan forsvare eller unnskylde å bruke helikopter til en fest som kanskje er i gangavstand hjemmefra med begrunnelse at russens pengeforbruk er like ille eller verre.

Jeg har en 9. klassing, og jeg kan forsikre deg om at risikoen for at han skal bli sur på meg eller upopulær i klassen ikke på noen måte vil påvirke min holdning til limousin eller helikopter til skoleballet hverken i år, neste år eller noe annet år han bor hjemme.

Veldig enig med deg i dette. Helikopter så vi heldigvis ikke på jrs skoleball, men en del av barbiejentene ankom med nystylet hår i limmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke spiler i fronten, så den holder seg opp selv? Hvis ikke: kjøp BH-stropper av gjennomsiktig plast og sy de på kjolen. Fest dem på innsiden, så det blir diskret.

''Er det ikke spiler i fronten, så den holder seg opp selv? Hvis ikke: kjøp BH-stropper av gjennomsiktig plast og sy de på kjolen. Fest dem på innsiden, så det blir diskret.''

Nei, den har ikke spiler, men den er litt formsydd. Gjennomsiktige bh-stropper blir neppe aktuelt, det tror jeg hun vil nekte plent på gitt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har autisme eller ikke, men ut fra de innleggene du skriver her og hvordan du ordlegger deg, vil min legmanns gjetning være at din psykiater har rett...

Hei!

Jeg tror jeg har det selv, for min psykiater og min mann er 100 % sikre, og i dag snakket de i dag på habiliteringen til barna at den genetiske komponenten for autisme er sterk i vår familie. I slike familier gjøres sjelden nye vurderinger senere, da diagnosen blir sikrere pga av observert hos mange familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.tidebuy.com/

her kjøpte jeg konfirmasjonskjolen til dattera

http://www.astyle.no/

og her har jeg kjøpt ballkjolen. Har vært veldig fornøyd med begge deler.

Hei!

Jeg har ikke tenkt på at man kan kjøpe ballkjole på nett, men det kan man jo, hvis man bare har tid til å tilpasse/sy den til etter at man får den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg i dette. Helikopter så vi heldigvis ikke på jrs skoleball, men en del av barbiejentene ankom med nystylet hår i limmo.

Hei!

På vår skole ankom alle i limosiner eller andre leide biltyper, selv om min datter er av de nøytrale og enkle jentene som bruker lite sminke og er lite i fokus, så måtte også hun på dette ballet følge den standard som er satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På vår skole ankom alle i limosiner eller andre leide biltyper, selv om min datter er av de nøytrale og enkle jentene som bruker lite sminke og er lite i fokus, så måtte også hun på dette ballet følge den standard som er satt.

''så måtte også hun på dette ballet følge den standard som er satt'' Skal se hun hadde lyst og ikke følte hun måtte pynte seg til akkurat dette ballet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''så måtte også hun på dette ballet følge den standard som er satt'' Skal se hun hadde lyst og ikke følte hun måtte pynte seg til akkurat dette ballet :)

Hei!

Jeg skjønte ikke nå hva du skriver/mener?

:-)

Ellers lurer jeg på om jeg har sagt noe feil i dag, jeg sa hva min mann skulle gjøre i kveld og de begynte alle å le på møtet. Jeg lo selv, men da jeg kom i bilen tenkte jeg at nå har jeg kanskje sagt noe feil? Fordi damen sa hun ikke viste at min mann drev med slikt. Jeg sa da at det gjorde han og han elsker det og gjør det så ofte han har mulighet. Da lo de enda mer.

Jeg vet ikke hvorfor jeg følte jeg måtte si det, men jeg tror det skjedde fordi jeg forklarte menneskene hvorfor min mann ikke kunne komme på møtet, jeg sa jo bare hvordan det hele er. Jeg har lyst til å beholde dette som en hemmelighet,er bekymret for at min mann blir sur hvis han får høre at alle disse menneskene vet hva han skal gjøre i kveld. Hadde min mann sagt jeg ikke skulle si hva han skulle gjøre i kveld, ville jeg ikke sagt det, han måtte da sagt hva jeg skulle si på møtet. jeg tenkte ikke så langt før jeg ble forundret over at alle brøt ut i latter, samt damen som sa "jeg viste ikke at din mann var slik", hva mener hun med slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

Jeg skjønte ikke nå hva du skriver/mener?

:-)

Ellers lurer jeg på om jeg har sagt noe feil i dag, jeg sa hva min mann skulle gjøre i kveld og de begynte alle å le på møtet. Jeg lo selv, men da jeg kom i bilen tenkte jeg at nå har jeg kanskje sagt noe feil? Fordi damen sa hun ikke viste at min mann drev med slikt. Jeg sa da at det gjorde han og han elsker det og gjør det så ofte han har mulighet. Da lo de enda mer.

Jeg vet ikke hvorfor jeg følte jeg måtte si det, men jeg tror det skjedde fordi jeg forklarte menneskene hvorfor min mann ikke kunne komme på møtet, jeg sa jo bare hvordan det hele er. Jeg har lyst til å beholde dette som en hemmelighet,er bekymret for at min mann blir sur hvis han får høre at alle disse menneskene vet hva han skal gjøre i kveld. Hadde min mann sagt jeg ikke skulle si hva han skulle gjøre i kveld, ville jeg ikke sagt det, han måtte da sagt hva jeg skulle si på møtet. jeg tenkte ikke så langt før jeg ble forundret over at alle brøt ut i latter, samt damen som sa "jeg viste ikke at din mann var slik", hva mener hun med slik?

Hva skulle din mann gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønte ikke nå hva du skriver/mener?

:-)

Ellers lurer jeg på om jeg har sagt noe feil i dag, jeg sa hva min mann skulle gjøre i kveld og de begynte alle å le på møtet. Jeg lo selv, men da jeg kom i bilen tenkte jeg at nå har jeg kanskje sagt noe feil? Fordi damen sa hun ikke viste at min mann drev med slikt. Jeg sa da at det gjorde han og han elsker det og gjør det så ofte han har mulighet. Da lo de enda mer.

Jeg vet ikke hvorfor jeg følte jeg måtte si det, men jeg tror det skjedde fordi jeg forklarte menneskene hvorfor min mann ikke kunne komme på møtet, jeg sa jo bare hvordan det hele er. Jeg har lyst til å beholde dette som en hemmelighet,er bekymret for at min mann blir sur hvis han får høre at alle disse menneskene vet hva han skal gjøre i kveld. Hadde min mann sagt jeg ikke skulle si hva han skulle gjøre i kveld, ville jeg ikke sagt det, han måtte da sagt hva jeg skulle si på møtet. jeg tenkte ikke så langt før jeg ble forundret over at alle brøt ut i latter, samt damen som sa "jeg viste ikke at din mann var slik", hva mener hun med slik?

Du skrev at hun måtte pynte seg fordi det var standarden de har vedtatt, mens jeg gjettet at det ikke er noen fast standard, men at hun hadde lyst til å sminke seg denne gangen? Men dette vet du bedre enn meg :)

Angående det du har sagt gjetter jeg at du har sagt noe som oppfattes som privat kanskje? Det er en del ting som ikke trenger å være hemmlig, men som likevel regnes som privat eller som man ikke meddeler andre av en eller annen grunn. Man sier ikke "nå skal jeg hjem og klippe tåneglene" foreksempel, selv om det egentlig ikke er noe som helst i vegen med at det er det man skal gjøre. Jeg sier ikke at du har sagt noe om tånegler altså, men kanskje det du sa at mannen din skal gjøre regnes som privat på samme måte som mitt eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skrev at hun måtte pynte seg fordi det var standarden de har vedtatt, mens jeg gjettet at det ikke er noen fast standard, men at hun hadde lyst til å sminke seg denne gangen? Men dette vet du bedre enn meg :)

Angående det du har sagt gjetter jeg at du har sagt noe som oppfattes som privat kanskje? Det er en del ting som ikke trenger å være hemmlig, men som likevel regnes som privat eller som man ikke meddeler andre av en eller annen grunn. Man sier ikke "nå skal jeg hjem og klippe tåneglene" foreksempel, selv om det egentlig ikke er noe som helst i vegen med at det er det man skal gjøre. Jeg sier ikke at du har sagt noe om tånegler altså, men kanskje det du sa at mannen din skal gjøre regnes som privat på samme måte som mitt eksempel?

Hei!

Min datter har så mye sminke at jeg aldri har sett noen som har så mye sminke, det er jo over alt, bokser med masse rart i.

Hun griser hver morgen til en hvit kommode i gangen, med sorte blyanter og mye annet jeg ikke vet hva er.

Hun bruker lite av det, men likevel litt hver dag, jeg har sagt hun skal passe på å ikke bli avhengig av den smøringen,

Så hun liker å male seg, og pynte seg, veldig...:-) Men på festen kunne ingen kommet i H/M kjole, det ville være for mye å kreve av et barn,. ikke lett for barn å være helt alene når alle de andre ser ut som Askepotter, da etter at hun fikk ønske nr 3 innfridd :-)

Jeg så det jo selv, den ene vakre kjolen etter den andre, dette var ikke lange kjoler bare, men det man kaller grand galle. Men guttene hadde vanlige dresser og ikke kjole og hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle din mann gjøre da?

Hei!

han skal gjøre ting han gjør på fest.

Jeg prøver være litt privat nå, jeg syns det er helt greit, men siden menneskene på møtet begynte å le så tenkte jeg at "nå har jeg sagt noe jeg ikke skulle sagt".

Siden min mann er det man kaller en festløve, men en ansvarlig en, så gjør han litt av hvert, som i mine øyne og ører og hodet er veldig rart. Men det er ikke så mye mer rart enn mye annet, men sikkert burde jeg ikke sagt det. Kanskje skal jeg sende en oppklarende mail til de instanser som var på møtet sånn at jeg får rettet opp og forklart at min mann er ansvarlig, at dette er rellativt sjelden og noe jeg støtter han i. kanskje jeg selv ville gjort det hvis jeg ikke hadde autisme, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at hun måtte pynte seg fordi det var standarden de har vedtatt, mens jeg gjettet at det ikke er noen fast standard, men at hun hadde lyst til å sminke seg denne gangen? Men dette vet du bedre enn meg :)

Angående det du har sagt gjetter jeg at du har sagt noe som oppfattes som privat kanskje? Det er en del ting som ikke trenger å være hemmlig, men som likevel regnes som privat eller som man ikke meddeler andre av en eller annen grunn. Man sier ikke "nå skal jeg hjem og klippe tåneglene" foreksempel, selv om det egentlig ikke er noe som helst i vegen med at det er det man skal gjøre. Jeg sier ikke at du har sagt noe om tånegler altså, men kanskje det du sa at mannen din skal gjøre regnes som privat på samme måte som mitt eksempel?

Hei!

jeg sa bare hva min mann drev med.

I dag er det julebord og da er det "hæla i taket" som man sier,

de starter tidlig på min manns jobb og han er selvsagt i festkomiteen. Men for en ansvarlig og god far, er vel det helt i orden, det syns i vertfall jeg.

Jeg syns det er veldig fint at min mann liker dette, det er kanskje en del av meg som også gjerne skulle vært sånn, så jeg er glad han er akkurat sånn som han er, snill, trofast, morsom, fester med kolleger, omgjengelig, ansvarlig, snill, ærlig, og hardtarbeidende m.m. min mann viker aldri fra sitt ansvar, sitt ord og sine forpliktelser, han er tvers gjennom et solid menneske, jeg er derfor glad han hygger seg i dag/ kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min datter har så mye sminke at jeg aldri har sett noen som har så mye sminke, det er jo over alt, bokser med masse rart i.

Hun griser hver morgen til en hvit kommode i gangen, med sorte blyanter og mye annet jeg ikke vet hva er.

Hun bruker lite av det, men likevel litt hver dag, jeg har sagt hun skal passe på å ikke bli avhengig av den smøringen,

Så hun liker å male seg, og pynte seg, veldig...:-) Men på festen kunne ingen kommet i H/M kjole, det ville være for mye å kreve av et barn,. ikke lett for barn å være helt alene når alle de andre ser ut som Askepotter, da etter at hun fikk ønske nr 3 innfridd :-)

Jeg så det jo selv, den ene vakre kjolen etter den andre, dette var ikke lange kjoler bare, men det man kaller grand galle. Men guttene hadde vanlige dresser og ikke kjole og hvit.

Din datter høres helt vanlig ut mht mengde make-up, sammenlignet med andre ungjenter. Håper ellers at de koser seg på ball :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg sa bare hva min mann drev med.

I dag er det julebord og da er det "hæla i taket" som man sier,

de starter tidlig på min manns jobb og han er selvsagt i festkomiteen. Men for en ansvarlig og god far, er vel det helt i orden, det syns i vertfall jeg.

Jeg syns det er veldig fint at min mann liker dette, det er kanskje en del av meg som også gjerne skulle vært sånn, så jeg er glad han er akkurat sånn som han er, snill, trofast, morsom, fester med kolleger, omgjengelig, ansvarlig, snill, ærlig, og hardtarbeidende m.m. min mann viker aldri fra sitt ansvar, sitt ord og sine forpliktelser, han er tvers gjennom et solid menneske, jeg er derfor glad han hygger seg i dag/ kveld :-)

Da var det nok måten du sa det på (sa du hæla i taket) som førte til at de lo, og ikke det han skulle gjøre. Det at de spurte "gjør han sånt da?" handler kanskje om hans yrke, og antagelser/ fordommer om hva personer med et slikt yrke gjør, tenker jeg. Syns ikke det høres ut som du har sagt noe galt jeg :)

PS. Så fint at du er privat i denne tråden, og ikke forteller "alt" i denne historien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din datter høres helt vanlig ut mht mengde make-up, sammenlignet med andre ungjenter. Håper ellers at de koser seg på ball :)

Hei!

Ballett var verdt hver krone :-)

Det var rød løper, fotografering av alle par, og et fantastisk fyrverkeri kl 24.00. jeg vet ikke hvem som var ansvarlig for dette, men det var like fint som det som er på kjemisk institutt.

Formidlet fra min mann, jeg så det ikke selv, men jeg vet hvor gode fyrverkeriene er på Blindern!

Min datter/døtre og barn, kan ikke sammenlignes med meg, og det er jeg glad for, det lover godt og bedre :-) De har det jo mye tryggere, men likevel er de mindre skadet/påvirket av autisme og det er godt for dem.

Kanskje vil deres ektemenn en gang ikke forstå at de har autisme, jeg håper det. For den autismen er ganske mye mindre en min. Likevel er jeg heldig som ble gift, og det med en man som er så snill og trofast og god mot meg, tross mine begrensinger, jeg har vært heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok måten du sa det på (sa du hæla i taket) som førte til at de lo, og ikke det han skulle gjøre. Det at de spurte "gjør han sånt da?" handler kanskje om hans yrke, og antagelser/ fordommer om hva personer med et slikt yrke gjør, tenker jeg. Syns ikke det høres ut som du har sagt noe galt jeg :)

PS. Så fint at du er privat i denne tråden, og ikke forteller "alt" i denne historien :)

Hei!

Takk :-) Det er vanskelig, for ordene pleier ta hverandre, men bare når jeg skriver.

Jeg sa ikke "hæla i taket" det er min manns ord, jeg sa bare at han sitter i festkomiteer og hva han skulle gjør og at det startet så tidlig at han ikke kunne komme på møtet :-)

Jeg klarte meg da bra, med de snille menneskene som var der.

Filmene til min datter er ganske morsomme, synd vi ikke kan legge dem ut, hun har på mange av dem farget seg sort i ansiktet og synger om å være svart som en neger og "kan ikke gjøre noe med det...." osv

Hun er morsom, det hele er så uredigert og amatørmessig gjort at det blir veldig morsomt, særlig hvis man ser flere av filmene sammen. Hun er også en guru i dyp konsentrasjon og meditasjonsstilling, en typisk asperger og en ninja som er sulten og trenger kjøtt. (da dreper hun kosedyr med et blinkende sverd) alt filmer hun selv, det er ganske bra egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...