Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Takk for tilbudet, men jeg bor i Barteland, så Oslo er nok ikke så aktuelt. :o)

Hei!

Da bor du sikkert på et morsomt sted:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

Ja, å vi vet å bruke pengene mer fornuftig enn som så!

Seff! Ikke uten grunn vi er sunnmøringer! Igår f.eks... da brukte jeg penger på nye negler osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du adressen til den nettsiden, togli?

Jeg har sett noen sånne - og av og til vært fristet (til datter) - men har alltid vært i tvil... Men, hvis noen man vet om har vært fornøyd er det jo litt tryggere...

http://www.tidebuy.com/

her kjøpte jeg konfirmasjonskjolen til dattera

http://www.astyle.no/

og her har jeg kjøpt ballkjolen. Har vært veldig fornøyd med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg glemmer det.

Faktisk ganske ofte, sammenligner hele tiden meg selv med andre med AS også tenker jeg "men jeg kan da umulig ha AS" også sier min psykiater " at du har AS har jeg ikke tvilt en dag på", jeg ser da opp, på henne, inn i øynene, myser og ser ingen grunn til å ikke høre på at sånn er den saken der.

Heldigvis liker hun meg godt likevel, det er hyggelig av henne, hun har også skrevet disse ordene til meg " Du betyr mye for meg", det var spesielt og lese.

Vil du forresten vite hva min psykiater får i julegave i år?

Alle som møter meg sier at de ikke kan skjønne at jeg er døv heller ;) Men det er jeg jo :)

Nei, hva har du kjøpt til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sånn er det nok med gutter, tror jeg er mer på den måten selv.

Jeg ville hatt det vanskelig med å gå på ball, hvis jeg i tillegg skulle til frisør, sminke, kjøre en fremmed bil, til fotografering så ville jeg vært sliten før jeg kom til ballet.

Da jeg giftet meg, ødela jeg hele håroppsatsen og vasket av meg sminken før jeg dro til Kirken. Min forlover hjalp meg, hun skjønte at jeg måtte få lov å være meg selv bare den dagen. Det holdt i vertfall med en kjole som stakk, og jeg ikke kunne gå ordentlig i.

Jeg kunne verken ta den på eller av selv!! Helt utrolig med så upraktiske klær, man må ha snørehjelp! ?

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra juleballet. Utrolig flott fest, og veldig flotte ungdommer! De holder på fremdeles altså, det skal vare til tolv, men min vakt var over halv ti.

Guttene gikk i dress og slips/sløyfe, de fleste hadde blanke finsko (sønnen min ville ha joggesko, men jeg fikk overtalt ham til å ta penskoene). Jentene hadde flotte kjoler, noen få hadde ballkjoler, men de fleste hadde mellomkorte penkjoler, sånn typisk nyttårsaften eller konfirmasjon. Og høøøøøøøøøøye hæler - skal si de stotret og vinglet rundt på dem :-D

De var utrolig søte og fine -. alle sammen! Men ikke en eneste limousin eller helikopter var å se - heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som møter meg sier at de ikke kan skjønne at jeg er døv heller ;) Men det er jeg jo :)

Nei, hva har du kjøpt til henne?

Hei!

jeg har kjøpt fuglebok med fuglelyder, og jeg håper hun blir så glad at hun sender meg en tanke denne julaften også.

Jeg har laget et kort med en kjøttmeis og med et hjerte og med noen ord, men ikke så mange ord, for jeg har jo skrevet så mange til henne.

Noen ganger når og om man virkelig elsker noen, skal man gi den man elsker friheten den trenger :-) Og min psykiater har sin frihet og sitt privatliv og det vil jeg hun skal ha fordi jeg elsker henne så høyt :-) Derfor sender jeg sjelden sms, derfor holder jeg meg til reglene, ikke fordi jeg nødvendigvis følr for det, men fordi jeg elsker og når man elsker noen respekterer mabn det menneskets grenser, ellers ville kjærligheten vært egoistisk og en selvkjærlighet og ikke rettet utelukkende mot noen av dyp takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Lettere med gutter, kanskje ;-)''

Er nok det. Jeg regner med at sønnen her bruker konfirmasjonsdressen i 10. klasseballet på nyåret. Mange av jentene ble jo konformert i bunader - de dukker neppe opp i dem på ballet :-)

Hehe! Jenter er en smule dyrere i klesveien, både til konfirmasjon og ball ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra juleballet. Utrolig flott fest, og veldig flotte ungdommer! De holder på fremdeles altså, det skal vare til tolv, men min vakt var over halv ti.

Guttene gikk i dress og slips/sløyfe, de fleste hadde blanke finsko (sønnen min ville ha joggesko, men jeg fikk overtalt ham til å ta penskoene). Jentene hadde flotte kjoler, noen få hadde ballkjoler, men de fleste hadde mellomkorte penkjoler, sånn typisk nyttårsaften eller konfirmasjon. Og høøøøøøøøøøye hæler - skal si de stotret og vinglet rundt på dem :-D

De var utrolig søte og fine -. alle sammen! Men ikke en eneste limousin eller helikopter var å se - heldigvis!

Hei!

det virker som et skikkelig koselig og minnerikt juleball :-)

Håper det blir det for min datter også, men hun var så fjern og fraværende og tilgjort, vakker ja, men så stiv, så rar i ordene, så vanskelig å gi en klem, så anspent i all den sminken.

Jeg håper likevel hun klarer være tilstedet i kveld oppleve litt og ta med seg noen minner. Om hun klarer det vet jeg ikke, jeg bare håper det, for hennes del.

Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)

Jeg venter på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har kjøpt fuglebok med fuglelyder, og jeg håper hun blir så glad at hun sender meg en tanke denne julaften også.

Jeg har laget et kort med en kjøttmeis og med et hjerte og med noen ord, men ikke så mange ord, for jeg har jo skrevet så mange til henne.

Noen ganger når og om man virkelig elsker noen, skal man gi den man elsker friheten den trenger :-) Og min psykiater har sin frihet og sitt privatliv og det vil jeg hun skal ha fordi jeg elsker henne så høyt :-) Derfor sender jeg sjelden sms, derfor holder jeg meg til reglene, ikke fordi jeg nødvendigvis følr for det, men fordi jeg elsker og når man elsker noen respekterer mabn det menneskets grenser, ellers ville kjærligheten vært egoistisk og en selvkjærlighet og ikke rettet utelukkende mot noen av dyp takknemlighet.

Sikker på hun blir glad for gaven og omtanken du viser henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det virker som et skikkelig koselig og minnerikt juleball :-)

Håper det blir det for min datter også, men hun var så fjern og fraværende og tilgjort, vakker ja, men så stiv, så rar i ordene, så vanskelig å gi en klem, så anspent i all den sminken.

Jeg håper likevel hun klarer være tilstedet i kveld oppleve litt og ta med seg noen minner. Om hun klarer det vet jeg ikke, jeg bare håper det, for hennes del.

Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)

Jeg venter på henne.

Wow. For en kjærlighetserklæring Madelenemie :-)

Jeg ble ordentlig rørt her. Din datter er superheldig som har deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen år blir det vel drama her, når jenta skal på ball ;-)

Hei!

Ja :-)

Men søte det er de, så til å spise opp, selv om man nettopp ikke må komme for nære når frisyren er på topp.

Da må man bare kjøre og være sjåfør og buttler, holde jakker, og coca cola og ikke si et feil ord, for da blir det for mye.

Å være mamma med autisme er en ting, å være mamma i sånne tider er felles og ikke helt lett,, det er da man tenker man skulle trenge en tante eller 10, som ikke er så dum som en mamma og en pappa, som spør om vil ha coca cola når spennen er i ferd med å gli ut!

Ja snart er det over for i år, men gjennom alle stormer, også sminkestormer så kjenner man at ingen ting rokker ved mammarollen, man er der, alltid og bestandig og til evig og kompromissløst. Man får høre både det ene og det andre, da er det mest å nikke og si "ja da, det forstår jeg" og det når man ikke forstår noen verdens ting!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

Så fint.

Du får ta Rhiannah-konserten du da, hvis vi er i utlandet kan du jo sikkert låne huset? Jeg kan spørre min mann, da må du bare mate alle dyrene mine.

:-)

Nå er jeg rimelig sikker på at togli er togli, og ikke noen skumle nettsnokere - men kjære deg, dette er ikke tilbud du skal gi til fremmede personer på internett, Madelenemie... Du kan ikke tilby overnatting og til og med låne bort huset deres mens dere er borte til folk du møter på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det virker som et skikkelig koselig og minnerikt juleball :-)

Håper det blir det for min datter også, men hun var så fjern og fraværende og tilgjort, vakker ja, men så stiv, så rar i ordene, så vanskelig å gi en klem, så anspent i all den sminken.

Jeg håper likevel hun klarer være tilstedet i kveld oppleve litt og ta med seg noen minner. Om hun klarer det vet jeg ikke, jeg bare håper det, for hennes del.

Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)

Jeg venter på henne.

Veldig fint det du skrev :-)

Sønnen min ringer vel hjem rundt klokka tolv og spør om han kan bli hentet. Jeg er stuptrøtt etter å ha stått og gått i 3,5 time i stad, og har vondt i føttene. Men hvis han ikke får sitte på med noen andre hjem, så skal vi hente ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE normalt å ankomme i helikopter på skoleball på min side av byen.

Neida, ikke helikopter, men det brukes ikke ubetydelige summer både på transport, klær og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. For en kjærlighetserklæring Madelenemie :-)

Jeg ble ordentlig rørt her. Din datter er superheldig som har deg!

Hei!

Takk!

Jeg elsker henne så høyt, ingen ord kan beskrive eller formidle det jeg føler når hun er nær. Takk for at du forstår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig sikker på at togli er togli, og ikke noen skumle nettsnokere - men kjære deg, dette er ikke tilbud du skal gi til fremmede personer på internett, Madelenemie... Du kan ikke tilby overnatting og til og med låne bort huset deres mens dere er borte til folk du møter på nett!

Hei!

jeg vet det, :-)

Men jeg kjenner toglie, gjennom ordene hennes .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...