Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja :-)

Men søte det er de, så til å spise opp, selv om man nettopp ikke må komme for nære når frisyren er på topp.

Da må man bare kjøre og være sjåfør og buttler, holde jakker, og coca cola og ikke si et feil ord, for da blir det for mye.

Å være mamma med autisme er en ting, å være mamma i sånne tider er felles og ikke helt lett,, det er da man tenker man skulle trenge en tante eller 10, som ikke er så dum som en mamma og en pappa, som spør om vil ha coca cola når spennen er i ferd med å gli ut!

Ja snart er det over for i år, men gjennom alle stormer, også sminkestormer så kjenner man at ingen ting rokker ved mammarollen, man er der, alltid og bestandig og til evig og kompromissløst. Man får høre både det ene og det andre, da er det mest å nikke og si "ja da, det forstår jeg" og det når man ikke forstår noen verdens ting!

:-)

;-)

Du er en god mamma, det er jeg helt sikker på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

Veldig fint det du skrev :-)

Sønnen min ringer vel hjem rundt klokka tolv og spør om han kan bli hentet. Jeg er stuptrøtt etter å ha stått og gått i 3,5 time i stad, og har vondt i føttene. Men hvis han ikke får sitte på med noen andre hjem, så skal vi hente ham.

Hei!

:-)

Da har vi noe felles, jeg er så trøtt !

Men jeg venter så veldig på henne som er meg så kjær, min lille og flotte, lille pike og begynnende kvinne, så velformet og vakker at man lurer "er hun fra meg" og når blir avvist lurer jo mer :-)

Så en annen dag sliten og lei seg og igjen bitte liten, da vil hun til meg, sitte, og bare være liten for ikke lett å være bare 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

jeg vet det, :-)

Men jeg kjenner toglie, gjennom ordene hennes .-)

''Men jeg kjenner toglie, gjennom ordene hennes .-)''

Der kommer nok naiviteten din litt inn igjen, hvor mange har ikke blitt blendet av ord fra folk på nett.

Og togli; nå stiller jeg altså ikke spørsmålstegn ved dine hensikter, men jeg hadde virkelig ikke stilt huset mitt til disposisjon for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:-)

Da har vi noe felles, jeg er så trøtt !

Men jeg venter så veldig på henne som er meg så kjær, min lille og flotte, lille pike og begynnende kvinne, så velformet og vakker at man lurer "er hun fra meg" og når blir avvist lurer jo mer :-)

Så en annen dag sliten og lei seg og igjen bitte liten, da vil hun til meg, sitte, og bare være liten for ikke lett å være bare 14 år.

Det er spennende med den alderen, når de på samme tid er barn og en ungdom som vil løsrive seg litt, innimellom i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Du er en god mamma, det er jeg helt sikker på :-)

Hei!

Takk.

Jeg er flink til noe, jeg er ærlig og nær og tilstede når jeg ikke er opptatt med et prosjekt, det er meg barna snakker alvorlig med, (av en eller annen grunn) Jeg er ofte redd de føler seg for ensomme pga av min autisme, men jeg er åpen og sier at de må ta tak i meg, det er inni meg det der ligger, avstanden, som likevel er mer overkommelig enn man aner bare man hva det skyldes.

Man kommer langt tror jeg meg kjærlighet og ærlighet :-)

Mange begrensinger kan takles bedre bare man ikke fornekter og benekter, men anerkjenner og respekterer det andre menneske, som man møter også i sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennende med den alderen, når de på samme tid er barn og en ungdom som vil løsrive seg litt, innimellom i alle fall :)

Hei!

Ja det er skummelt også,

Jeg mangler erfaring med mye, Frosken har hjulpet meg litt og andre, bare vite hvordan og hva vanlig og hva forvente gjør det jo lettere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk.

Jeg er flink til noe, jeg er ærlig og nær og tilstede når jeg ikke er opptatt med et prosjekt, det er meg barna snakker alvorlig med, (av en eller annen grunn) Jeg er ofte redd de føler seg for ensomme pga av min autisme, men jeg er åpen og sier at de må ta tak i meg, det er inni meg det der ligger, avstanden, som likevel er mer overkommelig enn man aner bare man hva det skyldes.

Man kommer langt tror jeg meg kjærlighet og ærlighet :-)

Mange begrensinger kan takles bedre bare man ikke fornekter og benekter, men anerkjenner og respekterer det andre menneske, som man møter også i sine barn.

''Man kommer langt tror jeg meg kjærlighet og ærlighet :-) Mange begrensinger kan takles bedre bare man ikke fornekter og benekter, men anerkjenner og respekterer det andre menneske, som man møter også i sine barn.''

Godt sagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ballkjoler kan ikke kjøpes noe annet sted enn i spesialbutikker, spesialister på dette. Jeg har nå snørt og det er et strev med underkjoler, og bånd hit og dit, og i tillegg fikk jeg beskjed om at måtte forte meg!! ?

Da holdt jeg meg et øyeblikk for ørene, før jeg gjorde som jeg fikk beskjed om, jeg fortet meg, det ser så fint ut :-)

Bilen i seg selv er ikke så dyr, nettopp fordi det blir delt på mange, jeg vet ikke hvor mange de er, min datter mener jeg ikke skal legge meg så mye opp i hennes privatliv, jeg mener noen rettigheter har jeg, da jeg jo må dra kort og tenke på julen og ikke bare på skoleballet. Nå tror jeg etter noens forklaring at dette kun er et tenåringssymptom, så det er greit, men jeg var selv aldri slik, så jeg føler meg som enda mer fra et fremmed sted :-)

Men jeg blir jo glad også da for de er jo så pene og søte og flotte og da smelter jeg jo, kanskje rører de ved en lengsel i meg, jeg ville nok ikke gått på noe skoleball hvis de ikke hentet og bar meg dit :-)

''min datter mener jeg ikke skal legge meg så mye opp i hennes privatliv, jeg mener noen rettigheter har jeg, da jeg jo må dra kort og tenke på julen og ikke bare på skoleballet.''

Du må ikke la din søte datter få lov til å diktere hva du skal og ikke skal gjøre. Du har selvfølgelig all mulig rett til å blande deg opp i hennes privatliv i denne sammenhengen - og hun bør forstå at hun er en usedvanlig priviligert 10. klassing som har fått lov til å bruke så mye penger på dette ballet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg kjenner toglie, gjennom ordene hennes .-)''

Der kommer nok naiviteten din litt inn igjen, hvor mange har ikke blitt blendet av ord fra folk på nett.

Og togli; nå stiller jeg altså ikke spørsmålstegn ved dine hensikter, men jeg hadde virkelig ikke stilt huset mitt til disposisjon for deg:-)

Hei!

Min mann sier jeg er naiv, min psykiater sier "du er ikke naiv" :-)

Så hva skal man tro? :-)

Min psykiater sier, "du mangler bare erfaring" min mann sier " voks nå opp" og jeg gjør i vertfall det, vokser ganske fort også dag for dag, uke for uke, mnd for mnd osv... :-)

Men jeg kjenner Toglie på en annen måte, kanskje det av og til er mulig å følge sitt hjerte bare ?

Min mann sier en viss person er slu, jeg sier til han "men er du sikker, og hvorfor det?" da sier han " Sånn er det", men personen er snill mot meg, jeg velger å tenke på det, tror ikke vil være slem for hvorfor? Min mann sa " ikke rart om liker deg", jeg sa "men vil hun være slem mot deg" min mann sa "slu, hun er slu, ikke farlig for deg for du er for ... " han sa et ord jeg ikke husker naiv eller uskyldig eller ufarlig... jeg husker ikke. kanskje husker jeg ikke fordi jeg ikke forstod.

Menneske er snilt mot meg, hvr gang og bestandig, vil tenke at bare sånn, blir så urolig av sånne ord som min mann, men jeg vet ikke om han har rett eller mine følelser, kanskje jeg er naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''min datter mener jeg ikke skal legge meg så mye opp i hennes privatliv, jeg mener noen rettigheter har jeg, da jeg jo må dra kort og tenke på julen og ikke bare på skoleballet.''

Du må ikke la din søte datter få lov til å diktere hva du skal og ikke skal gjøre. Du har selvfølgelig all mulig rett til å blande deg opp i hennes privatliv i denne sammenhengen - og hun bør forstå at hun er en usedvanlig priviligert 10. klassing som har fått lov til å bruke så mye penger på dette ballet.

Hei!

:-)

Hvordan skal jeg få henne til å forstå det?

Hun tar nok mange ting som en selvfølge.

På en måte er det bra, hun er bekymringsfri og krevende av den grunn, det er noe sunt ved det.

Noe jeg og mange andre aldri har opplevd, tror det er mest sunt å oppleve en sånn uforbeholden kjærlighet. Min venninne fastlegen i Molde hadde det likt som henne :-) Jeg tror enda ikke min venninne ser hvilken start hun hadde på livet... hun bare maser på meg, om at "du kaster bort gode evner " m.m, men kanskje gjorde jeg ikke det, jeg overlevde og det med glans.

Det er sånt min datter og min venninne aldri vil vite så mye om, fordi de, om enn på ulike måter, fikk livet litt servert på sølvfat, men man blir også et godt menneske av det :-)

Men fint om hun kunne se/ erkjenne/føle at hun også er veldig heldig.

Ikke så lett når mamma og pappa alltid er der, kjørende som sjåfører hit og dit, når man alltid kan krangle og vinne, og når man ikke vinner i situasjoner krype inn i en armkrok, for da er mammas ord akkurat passe og de fine og alt man vil ha :-)

Jeg trenger en som deg! en klok voksen som ikke er mamma eller pappa til mine!

:-)

Nå god natt må legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rimelig sikker på at togli er togli, og ikke noen skumle nettsnokere - men kjære deg, dette er ikke tilbud du skal gi til fremmede personer på internett, Madelenemie... Du kan ikke tilby overnatting og til og med låne bort huset deres mens dere er borte til folk du møter på nett!

Jeg må nok si at akkurat de fleste av de aller vanligste nickene her, ville jeg stolt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kjole, så bare vent til hun begynner i 10.klasse :P

Inntil nå har søte kjoler fra H&M vært perfekte til skoleballene, men til skoleballet i 10. kan man ikke komme i noe slikt, nei! Såpass har jeg skjønt :P

Datra mi fant heldigvis en side på nett der man kunne legge inn målene sine og få skreddersydd kjolen - totalt (inkl. toll) kom kjolen på ca 1200 kr. Jeg var skeptisk til dette i starten og så for meg et feilkjøp, men datra sa at hvis den ikke passa eller ikke var fin, så skulle hun ta en av mine kjoler eller en gammel en hun hadde fra før! Heldigvis satt kjolen som et skudd og var lekker som bare det :)

''Ang. kjole, så bare vent til hun begynner i 10.klasse :P''

Men dette er en virkelig råfin selskapskjole altså, ikke noen typisk syden-sommerkjole! Og den ble tilpasset for hånd av butikkinnehaverens mor som tilfeldigvis var der da vi var der og kjolen var litt romslig rundt. :o)

Men jeg lurer på om jeg må kjøpe håndballklister eller noe for hun har jo ingenting som holder kjolen oppe ennå... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min mann sier jeg er naiv, min psykiater sier "du er ikke naiv" :-)

Så hva skal man tro? :-)

Min psykiater sier, "du mangler bare erfaring" min mann sier " voks nå opp" og jeg gjør i vertfall det, vokser ganske fort også dag for dag, uke for uke, mnd for mnd osv... :-)

Men jeg kjenner Toglie på en annen måte, kanskje det av og til er mulig å følge sitt hjerte bare ?

Min mann sier en viss person er slu, jeg sier til han "men er du sikker, og hvorfor det?" da sier han " Sånn er det", men personen er snill mot meg, jeg velger å tenke på det, tror ikke vil være slem for hvorfor? Min mann sa " ikke rart om liker deg", jeg sa "men vil hun være slem mot deg" min mann sa "slu, hun er slu, ikke farlig for deg for du er for ... " han sa et ord jeg ikke husker naiv eller uskyldig eller ufarlig... jeg husker ikke. kanskje husker jeg ikke fordi jeg ikke forstod.

Menneske er snilt mot meg, hvr gang og bestandig, vil tenke at bare sånn, blir så urolig av sånne ord som min mann, men jeg vet ikke om han har rett eller mine følelser, kanskje jeg er naiv?

''Menneske er snilt mot meg, hvr gang og bestandig, vil tenke at bare sånn, blir så urolig av sånne ord som min mann, men jeg vet ikke om han har rett eller mine følelser, kanskje jeg er naiv?''

Jeg mener dine følelser som regel har rett. Din intuisjon er treffsikker når det gjelder å oppdage mennesker som vil deg godt. Stol på at det er godhet du observerer, når du opplever det slik. Kanskje er du ikke like god til å se når folk ikke nødvendigvis mener å være så hyggelige mot deg?

Samtidig så må selvfølgelig du og din mann bli enige om en del ting i hverdagen, sånn som f.eks. om dere skal låne bort huset til "fremmede" eller ikke. Men jeg synes du skal fortsette å stole på at folk vil deg vel når du opplever det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff! Ikke uten grunn vi er sunnmøringer! Igår f.eks... da brukte jeg penger på nye negler osv :P

woow....det kaller jeg sløsing togli ;-) Skjerpings altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Jeg må nok si at akkurat de fleste av de aller vanligste nickene her, ville jeg stolt på...

Det gjør forsåvidt jeg også det, men det finnes ikke en eneste person her inne som jeg ville ha overlatt mine barn til eller lånt ut huset til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

Min mann sier jeg er naiv, min psykiater sier "du er ikke naiv" :-)

Så hva skal man tro? :-)

Min psykiater sier, "du mangler bare erfaring" min mann sier " voks nå opp" og jeg gjør i vertfall det, vokser ganske fort også dag for dag, uke for uke, mnd for mnd osv... :-)

Men jeg kjenner Toglie på en annen måte, kanskje det av og til er mulig å følge sitt hjerte bare ?

Min mann sier en viss person er slu, jeg sier til han "men er du sikker, og hvorfor det?" da sier han " Sånn er det", men personen er snill mot meg, jeg velger å tenke på det, tror ikke vil være slem for hvorfor? Min mann sa " ikke rart om liker deg", jeg sa "men vil hun være slem mot deg" min mann sa "slu, hun er slu, ikke farlig for deg for du er for ... " han sa et ord jeg ikke husker naiv eller uskyldig eller ufarlig... jeg husker ikke. kanskje husker jeg ikke fordi jeg ikke forstod.

Menneske er snilt mot meg, hvr gang og bestandig, vil tenke at bare sånn, blir så urolig av sånne ord som min mann, men jeg vet ikke om han har rett eller mine følelser, kanskje jeg er naiv?

Følg følelsene dine du, tenker muligens at du er mer intuitiv enn de fleste av oss.

Men ikke ta inn mennesker i huset ditt uten å ha sjekket med din mann først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleball er en amerikansk tradisjon. Jeg holder barna hjemme fra skoleball, da foreldrene må vise hvor god råd de har. Det boikotter jeg!!

Hjelpes... får barna dine kun være med på det som er norsk tradisjon? Julebukk å sånn?

Her er det juleball, men det koster da ikke mye. Tror sønnen min muligens har vokst fra klærne hanhadde i fjor, men han trenger uansett nye klær til jul. Ikke noe problem. Her er det enkelte som går i dongeri og en fin skjorte på juleball.

Det er heller vår jobb å få ungdommen til å skjønne hvor utrolig dumt det er å bruke mye penger på noe som ikke betyr noe. Det viktigste er vel å være på juleball å ha det moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoleball er en amerikansk tradisjon. Jeg holder barna hjemme fra skoleball, da foreldrene må vise hvor god råd de har. Det boikotter jeg!!

Så trist!

Her har elever, skole og foreldre jobbet sammen for å gjøre dette til en "happening" alle kan være med på. Her kjøres barna av foreldre ( på vgs settes det opp buss!), fotografering gjøres av elvene selv eller foreldre, det er ingen konkurranse om de dyreste kjolene og frisør går jo de fleste til før jul også :-)

Datteren min var på juleball sist helg i lang kjole til 600 kr, ingen frisør og sminken ordnet veninnene på jenterommet. 4 vakre jenter ble kjørt av far, og den ene ble ballets dronning i en kjole fra Fretex ;-)

Og dette er ikke et område det folk har dårlig råd, altså. Men vi er Sunnmøringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes... får barna dine kun være med på det som er norsk tradisjon? Julebukk å sånn?

Her er det juleball, men det koster da ikke mye. Tror sønnen min muligens har vokst fra klærne hanhadde i fjor, men han trenger uansett nye klær til jul. Ikke noe problem. Her er det enkelte som går i dongeri og en fin skjorte på juleball.

Det er heller vår jobb å få ungdommen til å skjønne hvor utrolig dumt det er å bruke mye penger på noe som ikke betyr noe. Det viktigste er vel å være på juleball å ha det moro!

Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...