Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Nei, såpass tullete overdådig synes jeg ikke at det kan være ved et skoleball.

Jeg er jammen glad det ikke er slik her vi bor. Her er heldigvis folk "nedpå jorda" og later ikke som om de er noe annet enn det de er. Vi er alle helt vanlige mennesker!

Datteren min skal på juleball på skolen, og vi har kjøpt inn fin festkjole til rundt 300 kr. fra Vero Moda. Nye sko til samme pris. Sort strømpebukse med glitter til en 100-lapp. Og det er det. I tillegg skal jeg krølle håret hennes med krølltang (etter henns ønske) og hun skal sminke seg litt. En helt aldeles nydelig jente er hun da, og hun gleder seg veldig! :)

Og transporten er min bil til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

Gjest Nickløsheletida

Har du lest Doppler av Erlend Loe? Den beskriver en scene der hovedpersonen er på foreldremøte på ungdomsskolen der de skal planlegge klassetur. Han sier at han synes de skal få drikke litt, når de først er borte fra foreldrene.

Skildringen av stemningen etter at han har sagt det, er helt ubetalelig ;-)

Boka er generelt morsom

synes

Det høres ut som ei bok jeg har lyst til å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Skoleball er en amerikansk tradisjon. Jeg holder barna hjemme fra skoleball, da foreldrene må vise hvor god råd de har. Det boikotter jeg!!

Det er på grensa til ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tenkt av deg :) Jeg tror nok datteren min ville følt det litt flaut å bli henta av ukjente - men hadde jeg vært med, så kanskje vi hadde sagt ja :) Nå blir det datteren min med venninne og venninnens mor som skal :)

Hei!

Så fint.

Du får ta Rhiannah-konserten du da, hvis vi er i utlandet kan du jo sikkert låne huset? Jeg kan spørre min mann, da må du bare mate alle dyrene mine.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint.

Du får ta Rhiannah-konserten du da, hvis vi er i utlandet kan du jo sikkert låne huset? Jeg kan spørre min mann, da må du bare mate alle dyrene mine.

:-)

Jammen er du snill :)

Blir nok ikke konsert på oss denne gangen, nei - Justin Bieber får holde lenge for snuppa neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, såpass tullete overdådig synes jeg ikke at det kan være ved et skoleball.

Jeg er jammen glad det ikke er slik her vi bor. Her er heldigvis folk "nedpå jorda" og later ikke som om de er noe annet enn det de er. Vi er alle helt vanlige mennesker!

Datteren min skal på juleball på skolen, og vi har kjøpt inn fin festkjole til rundt 300 kr. fra Vero Moda. Nye sko til samme pris. Sort strømpebukse med glitter til en 100-lapp. Og det er det. I tillegg skal jeg krølle håret hennes med krølltang (etter henns ønske) og hun skal sminke seg litt. En helt aldeles nydelig jente er hun da, og hun gleder seg veldig! :)

Og transporten er min bil til og fra.

Hei!

Det er jammen forskjellige varianter avhengig av hvor i landet man bor.

Min mann irriterer seg over dette opplegget, jeg syns det er dyrt, men jeg irriterer meg ikke. Men jeg syns noen felles "kjøreregler" for oss foreldre kunne være aktuelle og hensiktsmessige.

Men det vil jo få følger på flere områder og jeg har en følelse av at ingen er så interessert i det, unntatt noen få, veldig alternative foreldre, en familie ville reise til syden i luftballong, og min mann sa da "Herre Gud", jeg syns selv det var en interessant ide, og jeg ville også reise til syden i lufteballong, i det minste forsøke, men da går min mann sin vei, han rister på hodet og ler, og later som om han alltid vet best. Jeg syns min mann går glipp av en del ved at han ofte tenker så tradisjonelt. Det med luftballong ville jo være en interessant måte å reise på, man ville da ikke bare sette seg passivt i et flysete, men måtte ta stilling til en hel del fysiske lover og bli mye mer aktiv i sin egen reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du bor på feil side av byen. ;)''

Det er ikke så veldig mye bedre på den siden du bor...

Det er IKKE normalt å ankomme i helikopter på skoleball på min side av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det er nok en "ganske ny" greie, men vi har da hørt om denne utviklingen på "den kanten av byen" vi som ikke engang bor i nærheten av Oslo.

Og at foreldrene skal sette en stopper for det har jeg ikke noe tro på... de fleste i det strøket vil vel nettopp vise fram hva de har råd til av luksus og dermed er det viktig å sende barnet til skoleball i helikopter, må vite...

''Og at foreldrene skal sette en stopper for det har jeg ikke noe tro på... de fleste i det strøket vil vel nettopp vise fram hva de har råd til av luksus''

Jeg spurte sønnen min nå om han husket hva det kostet den gangen han kjørte limosin til skoleballet. Han mener å huske at de var 8 gutter som spleiset på og at det ble 150-200 kr pr. person. Altså en helt overkommelig pris for en gang i livet opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er du snill :)

Blir nok ikke konsert på oss denne gangen, nei - Justin Bieber får holde lenge for snuppa neste år :P

Hei!

Ja jeg er vist veldig snill sier min mann.

Det er hyggelig han syns det, jeg begynner jo å få en hel del venner etter hvert også, både Bella Dotte og Frosken og Sør og deg osv... :-)

Jeg er så glad i mennesker at det er jo helt merkelig at min psykiater fremdeles mener jeg har autisme, når jeg er så glad i mennesker. jeg trode man da var gnke likegyldig til andre, det er ikke jeg. Vel jeg kan virker det, når noen slår seg kan jeg jo få så vondt at jeg må lukke øynene/gå et annet sted, men det er jo fordi jeg bryr meg for mye, jeg får jo så vondt selv, så det er jo tvert i mot ganske empatisk/sympatisk det hele, men for andre mennesker kan det fremstå som følelseskulde.

Men jeg er bryr meg om mennesker og mot mine venner er jeg snill. (jeg prøver være det mot alle, men det er jo enklere med mennesker som kontakter en direkte og som man dermed vet og kjenner behovene til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Det er ikke sånn her. På barnas skole organiseres foreldrekjøring. Klassekontaktene setter opp lister over hvilke foreldre som kjører hvilke barn, så ingen kommer med limosin. Ikke har jeg hørt om fotograf heller.

Jentene kjøper eller leier ballkjoler, men de sminker seg selv. Jeg må si jeg er glad jeg ikke bor i ditt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg er vist veldig snill sier min mann.

Det er hyggelig han syns det, jeg begynner jo å få en hel del venner etter hvert også, både Bella Dotte og Frosken og Sør og deg osv... :-)

Jeg er så glad i mennesker at det er jo helt merkelig at min psykiater fremdeles mener jeg har autisme, når jeg er så glad i mennesker. jeg trode man da var gnke likegyldig til andre, det er ikke jeg. Vel jeg kan virker det, når noen slår seg kan jeg jo få så vondt at jeg må lukke øynene/gå et annet sted, men det er jo fordi jeg bryr meg for mye, jeg får jo så vondt selv, så det er jo tvert i mot ganske empatisk/sympatisk det hele, men for andre mennesker kan det fremstå som følelseskulde.

Men jeg er bryr meg om mennesker og mot mine venner er jeg snill. (jeg prøver være det mot alle, men det er jo enklere med mennesker som kontakter en direkte og som man dermed vet og kjenner behovene til)

Mennesker med asperger er nok like ulike som folk flest, og du kan være glad du er glad i mennesker :) En god egenskap det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du adressen til den nettsiden, togli?

Jeg har sett noen sånne - og av og til vært fristet (til datter) - men har alltid vært i tvil... Men, hvis noen man vet om har vært fornøyd er det jo litt tryggere...

Datra mi kjøpte kjolen herfra: http://www.persun.co.uk/

Tror det var denne kjolen hun kjøpte: http://www.persun.co.uk/2012-one-shoulder-beading-cut-out-back-prom-evening-dress-p-1166.html

Denne siden skal visst også være bra: http://www.lightinthebox.com/no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og at foreldrene skal sette en stopper for det har jeg ikke noe tro på... de fleste i det strøket vil vel nettopp vise fram hva de har råd til av luksus''

Jeg spurte sønnen min nå om han husket hva det kostet den gangen han kjørte limosin til skoleballet. Han mener å huske at de var 8 gutter som spleiset på og at det ble 150-200 kr pr. person. Altså en helt overkommelig pris for en gang i livet opplevelse.

Hei!

Ja og siden da har det steget til 500.- kr eller 450 også det er jo overkommelig, men til sammen med alt annet, det er da jeg syns det blir for mye.

Jeg syns også det kunne være greit å utvise en form for solidaritet med hverandre, slik at man feks enten var åpne og betalte limousinen hvis noen ikke har råd/ evt tok en felles bestemmelse på at ved vår skole kjører vi foreldre.

Jeg vet selv hvordan det er å være på utsiden, jeg syns derfor veldig synd på de barna som ikke får disse tingene. Og jeg tror det vil finnes måter der man på en slik dag kan gi alle en god opplevelse og ikke stenge noen barn/ungdommer ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du lese en gammel tråd jeg skrev i 2008 under et annet nick enn det jeg har nå. Som du kan se så var jeg sjokkert jeg også. Det er jeg ikke lenger ;-)

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3994847

Hei!

Jeg er glad du er ærlig.

At du erkjenner situasjonen, at det er slik og ikke later som om det ikke er et press.

Og at vi begge ikke liker ordene uten innhold på foreldremøter!

Bedre være ærlig, si "ja jeg gir etter for presset",eller "jeg gir etter for min ungdoms argumenter", Egentlig kan man bare da gjøre noe som kan redusere litt på kravene, ikke så mye kanskje, men sånn at det modereres og går litt mer i sunn og riktig retning :-)

Enig med deg i din reaksjon mot personen som nekter sine barn skoleball, sånt gjør meg på grensen til irritert. Jeg har religiøse mennesker rundt meg som tror de har rett til å bruke sine prinsipper på barna sine, jeg syns de burde bruke sine prinsipper først på seg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn her. På barnas skole organiseres foreldrekjøring. Klassekontaktene setter opp lister over hvilke foreldre som kjører hvilke barn, så ingen kommer med limosin. Ikke har jeg hørt om fotograf heller.

Jentene kjøper eller leier ballkjoler, men de sminker seg selv. Jeg må si jeg er glad jeg ikke bor i ditt område.

Hei!

:-) Ja jeg ville like mer nøkternhet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilea1365381520

Øh... de vokser så til at de finner kjolen på nettet selv :P

Jeg aner altså ikke hvor datra kjøpte den, men skal prøve å huske å spørre henne når hun komme hjem imorgen :)

Det burde jeg jo ha skjønt... ;o)

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilea1365381520

Hei!

Jeg kan anbefale deg en flink kjoledame i Oslo hvis du bor i Oslo, hun driver privat i sin bolig. Det blir veldig mye billigere enn i butikker og man kan så prøve kjolene, i hundrevis, samt få tilpasset og sydd inn.

Takk for tilbudet, men jeg bor i Barteland, så Oslo er nok ikke så aktuelt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med asperger er nok like ulike som folk flest, og du kan være glad du er glad i mennesker :) En god egenskap det :)

Hei!

Ja jeg glemmer det.

Faktisk ganske ofte, sammenligner hele tiden meg selv med andre med AS også tenker jeg "men jeg kan da umulig ha AS" også sier min psykiater " at du har AS har jeg ikke tvilt en dag på", jeg ser da opp, på henne, inn i øynene, myser og ser ingen grunn til å ikke høre på at sånn er den saken der.

Heldigvis liker hun meg godt likevel, det er hyggelig av henne, hun har også skrevet disse ordene til meg " Du betyr mye for meg", det var spesielt og lese.

Vil du forresten vite hva min psykiater får i julegave i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...