Gå til innhold

Skoleball


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

det virker som et skikkelig koselig og minnerikt juleball :-)

Håper det blir det for min datter også, men hun var så fjern og fraværende og tilgjort, vakker ja, men så stiv, så rar i ordene, så vanskelig å gi en klem, så anspent i all den sminken.

Jeg håper likevel hun klarer være tilstedet i kveld oppleve litt og ta med seg noen minner. Om hun klarer det vet jeg ikke, jeg bare håper det, for hennes del.

Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)

Jeg venter på henne.

''Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)''

Så vakkert du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    59

  • frosken

    20

  • trollemor;o)

    15

  • Lillemus

    8

Gjest Scarlet O'Hara

Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.

Å, ball er jo helt herlig! Nettopp det å pynte seg opp, være litt prinsesse for en kveld - jeg elsker det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør forsåvidt jeg også det, men det finnes ikke en eneste person her inne som jeg ville ha overlatt mine barn til eller lånt ut huset til...

''Det gjør forsåvidt jeg også det, men det finnes ikke en eneste person her inne som jeg ville ha overlatt mine barn til eller lånt ut huset til...''

Jeg kjenner i alle fall en og kanskje to-tre her inne som jeg uten problemer hadde overlatt både unger og hus til. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.

''Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.''

Jeg har ei på 12 år som gleder seg vanvittig til Nyttårsballet - hun kjøpte seg en lekker selskapskjole (for egne penger!) i sommer med tanke på dette ballet (den kostet "bare" ca. 700,- da) og i går kjøpte jeg sko til henne, sølvsandaler! Hun ønsker seg krølltang til jul så hun kan krølle håret på ballet og har det klart hva slags hårpynt hun skal ha og hvilke smykker og alt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.''

Jeg har ei på 12 år som gleder seg vanvittig til Nyttårsballet - hun kjøpte seg en lekker selskapskjole (for egne penger!) i sommer med tanke på dette ballet (den kostet "bare" ca. 700,- da) og i går kjøpte jeg sko til henne, sølvsandaler! Hun ønsker seg krølltang til jul så hun kan krølle håret på ballet og har det klart hva slags hårpynt hun skal ha og hvilke smykker og alt. :o)

Jeg har aldri likt slikt. Kanskje jeg ikke er helt jente/kvinne... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist!

Her har elever, skole og foreldre jobbet sammen for å gjøre dette til en "happening" alle kan være med på. Her kjøres barna av foreldre ( på vgs settes det opp buss!), fotografering gjøres av elvene selv eller foreldre, det er ingen konkurranse om de dyreste kjolene og frisør går jo de fleste til før jul også :-)

Datteren min var på juleball sist helg i lang kjole til 600 kr, ingen frisør og sminken ordnet veninnene på jenterommet. 4 vakre jenter ble kjørt av far, og den ene ble ballets dronning i en kjole fra Fretex ;-)

Og dette er ikke et område det folk har dårlig råd, altså. Men vi er Sunnmøringer!

Hei!

Det er en av to fine ting ved dere sunnmøringer.

Den andre fine tingen er dialekten deres, den lager så hyggelige vibrasjoner i meg, at det kiler på innsiden av begge kinnene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri likt slikt. Kanskje jeg ikke er helt jente/kvinne... :-(

''Jeg har aldri likt slikt. Kanskje jeg ikke er helt jente/kvinne... :-(''

Jeg er heller ikke så glad i slikt, men husker det var trivelig på juleballet på videregående. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Menneske er snilt mot meg, hvr gang og bestandig, vil tenke at bare sånn, blir så urolig av sånne ord som min mann, men jeg vet ikke om han har rett eller mine følelser, kanskje jeg er naiv?''

Jeg mener dine følelser som regel har rett. Din intuisjon er treffsikker når det gjelder å oppdage mennesker som vil deg godt. Stol på at det er godhet du observerer, når du opplever det slik. Kanskje er du ikke like god til å se når folk ikke nødvendigvis mener å være så hyggelige mot deg?

Samtidig så må selvfølgelig du og din mann bli enige om en del ting i hverdagen, sånn som f.eks. om dere skal låne bort huset til "fremmede" eller ikke. Men jeg synes du skal fortsette å stole på at folk vil deg vel når du opplever det slik.

Hei!

Du lyder som min psykiater :-)

Faktisk føler jeg det sånn i blant på ting du skriver :-)

Neo jeg oppdager ikke de få menneskene som ikke liker meg (kanskje vil meg vondt, jeg vet ikke), men de er så få, så hvorfor bry meg med dem.

Jeg føler meg mye gladere inni hele meg ved tanken på at verden er god og menneskene i den like så, for det er jo mest sånn. Og feks er det en dame i min familie som min mann sier er slu. Da jeg spurte om jeg burde passe meg for henne, og det ville jo ikke bli lett da damen er veldig hyggelig mot meg, samtidig vet jeg min mann er flink på sine observasjoner, sa min mann "Nei jeg tror du bare skal være den du er, kanskje liker hun deg som den eneste". Jeg syns det var rart sagt, for så vidt jeg hører er damen like blid og hyggelig mot alle. De snakker ikke pent om henne, men det er ikke heller å forvente i min familie, hun er søt mot meg, jeg kjenner meg okey med henne, men siden jeg er så åpen så egner jeg meg ikke så godt for mennesker som skulle ville legge en ond plan fordi de har en ond hensikt, jeg oppdager jo ikke slikt.

Damen som ikke liker meg, den damen som ikke aksepterer at jeg har sagt 5 ganger unnskyld for at jeg fornærmet henne, er et slikt farlig mennesker sier min mann, jeg holder meg derfor unna henne. Jeg tenker lite på henne, hun er en alle andre er mange, jeg syns mere hun har et problem, hvis hun ikke kan ta i mot en beklagelse som kommer fra dypet av mitt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en roman med mye humor.

Hei!

Takk da tror jeg at jeg låner den på biblioteket :-)

Selv om jeg kun har likt en eneste roman og den heter:

Musikk fra en blå brønn" tror jeg, den traff meg i hjertet, i magen, i øynene, i hjernen, den ble integrert i meg. Det er omtrent min eneste erfaring med den typen litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg følelsene dine du, tenker muligens at du er mer intuitiv enn de fleste av oss.

Men ikke ta inn mennesker i huset ditt uten å ha sjekket med din mann først...

Hei!

:-)

Hvis det er sånn som du skriver :

'' tenker muligens at du er mer intuitiv enn de fleste av oss. ''

Kan jeg likevel ha autisme? Ja vil min psykiater si, men det hun kanskje ikke vet er at visse ting, sånt som farger og følelser og mennesker og ord og så mye mer, danner et slags mønster i meg, som blir en fornemmelse, selv om jeg ikke ser nok opp, inn i øynene og kjenner ansiktene, jeg får likevel en følelse ofte i meg osv...

Ja jeg har bestemt meg for å ikke spørre min psykiater en gang til om det med autisme, sist lente hun seg tilbake og gjorde noe rart før hun sa "Ja jeg mener fortsatt at du har autisme" ordene og trykket på dem og tonefallet var annerledes, jeg skjønte ikke hva det betydde , jeg bare lurte på hvorfor hun sa det sånn med trykk. Jeg vet ikke om hun merket det selv? Da jeg så opp på henne, så hun helt lik ut, ansiktet var like pent og vennlig, hun smilte til meg, og jeg smilte tilbake, men siden alt var i orden i ansiktet, så jeg igjen bort/ned/til siden. Jeg tenkte kanskje på hvor fint det er når min psykiater smiler til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

''Det gjør forsåvidt jeg også det, men det finnes ikke en eneste person her inne som jeg ville ha overlatt mine barn til eller lånt ut huset til...''

Jeg kjenner i alle fall en og kanskje to-tre her inne som jeg uten problemer hadde overlatt både unger og hus til. :o)

Da har du kanskje møtt dem i virkeligheten, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk da tror jeg at jeg låner den på biblioteket :-)

Selv om jeg kun har likt en eneste roman og den heter:

Musikk fra en blå brønn" tror jeg, den traff meg i hjertet, i magen, i øynene, i hjernen, den ble integrert i meg. Det er omtrent min eneste erfaring med den typen litteratur.

Det står mye tull i Doppler, altså. Men det er velskrevet og morsom - hvis man liker sånn litt ironisk humor med en anelse "dyp mening bak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.

Hei!

Jeg er enig med deg.

Min datter har asperger syndrom og hun liker det? Det er fint syns jeg, men rart, hun har nok veldig lite autisme og ikke vet jeg hvilken krok den sitter i.

Øynene er tunge av sminke, og huden er tildekket, ganske pen likevel :-), jeg hadde følt meg malt inne, hun strålte i kjolen, og da venninnen hylte av glede og skrek "Iiiik endelig, der er du, hui, iii, oiu " helt uforståelige utbrudd, kaster seg rundt halsen til hverandre osv...så er min datter akkurat slik, det er jo så bra :-)

Å like slikt.

Vi er like mye kvinner, men jeg liker godt pene kjoler selv kanskje i motsetning til deg, men jeg ville ridd selv til skoleball, kanskje fått nok av å se på de andre gjennom døren, så ville jeg dratt, men jeg ville ønsket det var annerledes at jeg tålte lydene og var så omgjengelig og likt og klart dansen og ordene og vært bare sånn helt helt vanlig.

Når man ikke er det må man gjøre det beste ut av det, :-)

For min del ville det beste ballet være i skogen med en flott kjole og en varm kappe over, med pil og bue, sverd og skjold, ridd i rasende fart over hinder, under snødekte trær, og kanskje lengst inne truffet en flott mann, like elegant kledd, en mann som ikke sa for mange ord, men som ville skyte med meg, på blink, før vi drakk kaffe over egetlagd bål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg venter, på henne som er så vakker og ikke trenger en sminkekost, jeg venter på å få henne hjem, hit til meg, høre og se og kjenne om hun har hatt det godt. Sånn er det vel å være mamma, ville det beste, lengte og vente og bli avvist og elsket, og uansett alltid og uansett være der, fordi den dagen de ble født ble et bånd aldri kuttet, et bånd om evig trofasthet som holder gjennom alle stormer, det trenger våre unge, det trenger ungdmmen vår, at vi foreldre, tross deres uforstand til tider, er der også i uenigheten. Uenigheten er en mening, den trenger ikke skape avstand, uenigheten kan være noe som utfordrer slik at avstand blir til nærhet og gjensidig respekt, på lang sikt :-)''

Så vakkert du skriver!

Hei!

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mye tull i Doppler, altså. Men det er velskrevet og morsom - hvis man liker sånn litt ironisk humor med en anelse "dyp mening bak".

Hei!

jeg liker ironi når jeg vet om den på forhånd.

Jeg liker også å være spontan når jeg vet om det på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

:-)

Hvis det er sånn som du skriver :

'' tenker muligens at du er mer intuitiv enn de fleste av oss. ''

Kan jeg likevel ha autisme? Ja vil min psykiater si, men det hun kanskje ikke vet er at visse ting, sånt som farger og følelser og mennesker og ord og så mye mer, danner et slags mønster i meg, som blir en fornemmelse, selv om jeg ikke ser nok opp, inn i øynene og kjenner ansiktene, jeg får likevel en følelse ofte i meg osv...

Ja jeg har bestemt meg for å ikke spørre min psykiater en gang til om det med autisme, sist lente hun seg tilbake og gjorde noe rart før hun sa "Ja jeg mener fortsatt at du har autisme" ordene og trykket på dem og tonefallet var annerledes, jeg skjønte ikke hva det betydde , jeg bare lurte på hvorfor hun sa det sånn med trykk. Jeg vet ikke om hun merket det selv? Da jeg så opp på henne, så hun helt lik ut, ansiktet var like pent og vennlig, hun smilte til meg, og jeg smilte tilbake, men siden alt var i orden i ansiktet, så jeg igjen bort/ned/til siden. Jeg tenkte kanskje på hvor fint det er når min psykiater smiler til meg.

Jeg vet ikke om du har autisme eller ikke, men ut fra de innleggene du skriver her og hvordan du ordlegger deg, vil min legmanns gjetning være at din psykiater har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er moro med juleball? Det har jeg aldri skjønt. Stivpyntet, dansing og høy musikk, det er jo tortur.

Smaken er som baken ;-) Jeg liker heller ikke slike ball, men sønnen in syns det er veldig stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg liker ironi når jeg vet om den på forhånd.

Jeg liker også å være spontan når jeg vet om det på forhånd :-)

''Jeg liker også å være spontan når jeg vet om det på forhånd :-)''

Sånn er jeg også. Og datteren min er enda "verre" (mener ikke at det er noe galt med det). Hun mislikte sterkt endringer i eller avvik fra rutiner da hun var liten, hun og er fremdeles lite glad i forandringer som ikke er noe hun selv har ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jenter er en smule dyrere i klesveien, både til konfirmasjon og ball ;-)

Nåja, dress var ganske dyrt det også, man hadde fått flere kjoler for den prisen vi ga. Men han kan jo bruke den om igjen. Selv de jentene som brukte kjoler til konf'en vil nok ofte velge en annen stil til ballet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra juleballet. Utrolig flott fest, og veldig flotte ungdommer! De holder på fremdeles altså, det skal vare til tolv, men min vakt var over halv ti.

Guttene gikk i dress og slips/sløyfe, de fleste hadde blanke finsko (sønnen min ville ha joggesko, men jeg fikk overtalt ham til å ta penskoene). Jentene hadde flotte kjoler, noen få hadde ballkjoler, men de fleste hadde mellomkorte penkjoler, sånn typisk nyttårsaften eller konfirmasjon. Og høøøøøøøøøøye hæler - skal si de stotret og vinglet rundt på dem :-D

De var utrolig søte og fine -. alle sammen! Men ikke en eneste limousin eller helikopter var å se - heldigvis!

'' Og høøøøøøøøøøye hæler - skal si de stotret og vinglet rundt på dem :-D ''

*fnis* de er nå søte da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...