Gå til innhold

Grunnlag for å varsle BV?


Gjest Bekymret nabo

Anbefalte innlegg

''Det går på reguleringsplaner i kommunen, og hva som er godkjent som bopel''

:-)

Har du drukket litt for mye i kveld? Tok du det bokstavelig at han bor i garasjen?

''Har du drukket litt for mye i kveld? Tok du det bokstavelig at han bor i garasjen? – Nickløsheletida''

Fra hovedinnlegget:

''Far flyttet ut i sommer, og da flyttet mor inn, sammen med en yngre bror og yngre halvbror. Senest i går fikk vi bekreftet det vi har hatt en mistanke om, at denne 16-åringen nå bor i garasjen.''

I et annet innlegg gjør ts det klart at det ikke er snakk om en garasje-leilighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 306
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    115

  • mrxx

    52

  • Nord og ned

    32

  • skipohoi

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest poncho

''Ha ha, vis meg et slik lovverk som sier noe om at man ikke kan befinne seg over et visst antall timer i sin private garasje ;-) – Nickløsheletida''

Det går på reguleringsplaner i kommunen, og hva som er godkjent som bopel.

:-)

Videre, det er lover for arbeidstid, og man aksepterer ikke "jammen, det er en hobby"-argumentet. (Den har nok helt sikkert vært prøvd før.)

Med vennlig hilsen

''Det går på reguleringsplaner i kommunen, og hva som er godkjent som bopel.''

Her hvor jeg bor, så bor faktisk ungdommer både i stabbur og på loftet i garasjer. Hvor kommer du fra? Har du levd komfortabelt i et hus med foreldre som har svevet rundt deg hele tiden?

Jeg vokste opp nesten uten en far, jeg hadde en mor som var sterkt redusert. Måtte greie meg selv stort sett. Om vinteren hadde jeg et rom hvor kulden slo inn. Jeg spikret fast teppet i veggen så min lillesøster ikke skulle fryse. Det var is og vått på hele rommet. Vi varmet oss på gruen som brant nede og vi varmet steiner og hadde i sengen.

Jeg lever enda, slutt å stakkarsliggjøre ungdom. Det arver bare ungdommer som er late og ikke orker noenting. Ungdom trenger å føle at de kan gjøre noe og at noen trenger dem. En 16-åring er nesten voksen, slutt å sykeliggjøre og gi dem barnestatus.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det går på reguleringsplaner i kommunen, og hva som er godkjent som bopel.''

Her hvor jeg bor, så bor faktisk ungdommer både i stabbur og på loftet i garasjer. Hvor kommer du fra? Har du levd komfortabelt i et hus med foreldre som har svevet rundt deg hele tiden?

Jeg vokste opp nesten uten en far, jeg hadde en mor som var sterkt redusert. Måtte greie meg selv stort sett. Om vinteren hadde jeg et rom hvor kulden slo inn. Jeg spikret fast teppet i veggen så min lillesøster ikke skulle fryse. Det var is og vått på hele rommet. Vi varmet oss på gruen som brant nede og vi varmet steiner og hadde i sengen.

Jeg lever enda, slutt å stakkarsliggjøre ungdom. Det arver bare ungdommer som er late og ikke orker noenting. Ungdom trenger å føle at de kan gjøre noe og at noen trenger dem. En 16-åring er nesten voksen, slutt å sykeliggjøre og gi dem barnestatus.!

Jeg leide hybelleilighet i en garasje en gang i tiden. Jeg stortrivdes der! Varmt og godt og egen inngang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Har du drukket litt for mye i kveld? Tok du det bokstavelig at han bor i garasjen? – Nickløsheletida''

Fra hovedinnlegget:

''Far flyttet ut i sommer, og da flyttet mor inn, sammen med en yngre bror og yngre halvbror. Senest i går fikk vi bekreftet det vi har hatt en mistanke om, at denne 16-åringen nå bor i garasjen.''

I et annet innlegg gjør ts det klart at det ikke er snakk om en garasje-leilighet.

Med vennlig hilsen

Han bor vel og har adresse i huset , men oppholder seg mye i garasjen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han kan jo være en av de som ikke har evner til å komme seg gjennom et utdanningsløp, men som koser seg glugg ihjel og føler seg mer verdifull som menneske når han får drive med ting han liker og mestrer. Jeg har møtt noen av det slaget som har klart seg utmerket i livet uten særlig til utdanning, fordi de har fått lov til å jobbe med noe til er flinke til.

At han får lov til å kjøre selv er helt galskap og grunn til både bekymringsmelding og en telefon til politiet. – tonie''

Hei,

Joda, men det gir også en 4 eller 12 ganger (avhenger av undersøkelse) så stor sjanse for å bli ufør i relativt ung alder, i et samfunn hvor man omtrent må ha (teoretisk) fagbrev for å vaske toalett.

Med andre ord, dette barnets fremtid har en mye større sjanse for sykdom, diabetes, uføre, tidlig død, osv osv (for ikke å snakke om fattigdom) enn hvis samfunnet hjelper ham til å få en bedre utdanning enn han har som 16-åring.

Så kan man selvsagt si at "samfunnet burde ikke være slik" (som forsåvidt er sant), men faktum er at sånn ER samfunnet, og det blir nok enda mer slik. (Det er også stor forskjell mellom de som er i 40-årene nå, og de som er 16 år nå.)

(Legg også merke til at jeg ikke sier at arbeidet er "mindre verdt" eller lignende; poenget er at de stiller veldig mye svakere i fremtidens samfunn.)

Med vennlig hilsen

Ja, samfunnet er sånn, men enkelte ungdommer er i en situasjon der de strever med å i det hele tatt finne en plass der han eller hun kan fungere. De har ingen sjanse til å komme gjennom en utdanning, og de forstår det selv. Det står mellom et liv som trygdet eller et liv i en lavstatusjobb de både liker og mestrer. Sånn er virkeligheten for enkelte. Hvorfor skal de ikke få lov til å jobbe? Hvorfor skal de tvinges inn på et studie de ikke kommer til å klare? Det er fryktelig ødeleggende for et menneske å mislykkes med sånt som "alle" klarer.

Det burde ikke være sånn at alle må tvinges inn i et utdanningsløp. Det er sånn, men det er ikke bra at det er sånn. Det er unødig brutalt, og jeg nekter å forholde meg til det. Jeg gjør hva jeg kan for å hjelpe de som ikke klarer, og jeg håper mange andre vil gi dem en sjanse til å vise hva de duger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hei,

Om denne saken, slik jeg har forstått den ut fra opplysningene, bryter arbeidsmiljøloven, JA, da oppfordrer jeg til ulovligheter. Noen lover er dessverre så "på viddene" at det ikke lar seg gjøre å respektere de, men "tenke selv". Paragrafrytteri uten den minste praktisk sans og sunn fornuft er "der jeg kommer fra" 10 ganger verre. Det er trolig mer snakk om hobby enn jobb for denne ungdommen. At du nå er "i gang med å grave hans grav tror jeg han tar med "knusende ro". Det hadde i allefall jeg gjort.

Mulig du skulle lest boka til Kagge "Alt jeg ikke lærte på skolen".

I dag er det forresten ikke lov å arbeide 1 minutt en gang. Husk det, folkens. – skipohoi''

Nuvel, mener du at alle kan bryte alle lover etter egen "sunne" fornuft, eller har du bare ikke tenkt gjennom det du akkurat skrev?

Med vennlig hilsen

ja, enkelte "lover/retningslinjer" er helt klart til for å brytes, men hold det for deg selv.

Dette eksempelet går på skjønn, er det jobb eller hobby?

En kan ikke alltid si at en bastant bryter en lov, det er mye som er skjønn i lover og retningslinjer.

På generelt grunnlag er eg selvfølgelig glad for at vi har arbeidsmiljølov i Norge, men det betyr ikke at loven bør "overtolkes".

Blir som sende onkel etter alle som kjører 91 km på motorveien med 4 felt og midtdeler.

For min del er det ikke så mye mer å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men hvorfor skal man sette det opp mot "gaming"? Det er selvsagt bedre å jobbe enn å ta heroin, men det betyr ikke at det er OK å jobbe 16 timer i døgnet, og ende opp som voksen uten utdanning. ''

Nå er vel ikke du ukjent med å sette ting opp mot hverandre - det kommer jo ofte noen kommentarer om hvem som har det mye verre hvis vi andre snakker om noe som bare er ille - og ikke aller, aller verst. Dyremishandling f.eks. - da kommer du gjerne med noe om barnemishandling

Hehe, godt poeng. Men han ser nok ikke sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hei,

Om denne saken, slik jeg har forstått den ut fra opplysningene, bryter arbeidsmiljøloven, JA, da oppfordrer jeg til ulovligheter. Noen lover er dessverre så "på viddene" at det ikke lar seg gjøre å respektere de, men "tenke selv". Paragrafrytteri uten den minste praktisk sans og sunn fornuft er "der jeg kommer fra" 10 ganger verre. Det er trolig mer snakk om hobby enn jobb for denne ungdommen. At du nå er "i gang med å grave hans grav tror jeg han tar med "knusende ro". Det hadde i allefall jeg gjort.

Mulig du skulle lest boka til Kagge "Alt jeg ikke lærte på skolen".

I dag er det forresten ikke lov å arbeide 1 minutt en gang. Husk det, folkens. – skipohoi''

Nuvel, mener du at alle kan bryte alle lover etter egen "sunne" fornuft, eller har du bare ikke tenkt gjennom det du akkurat skrev?

Med vennlig hilsen

At du ikke ser at du drar dette altfor langt begriper jeg ikke. Bruk litt sunn fornuft for en gangs skyld. Vi vet atlfor lite om denne jobbingen til at du kan bruke lovverket på denne måten.

Men nå har du som vanlig kjørt deg grundig ut i grøfta og i stedenfor å trekke deg stille og rolig ut av tråden med en viss ære, så fortsetter du å gnåle til krampa tar deg i håp om at du skal komme opp på veien igjen, noe du aldri har klart før og klarer det ikke nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det går på reguleringsplaner i kommunen, og hva som er godkjent som bopel.''

Her hvor jeg bor, så bor faktisk ungdommer både i stabbur og på loftet i garasjer. Hvor kommer du fra? Har du levd komfortabelt i et hus med foreldre som har svevet rundt deg hele tiden?

Jeg vokste opp nesten uten en far, jeg hadde en mor som var sterkt redusert. Måtte greie meg selv stort sett. Om vinteren hadde jeg et rom hvor kulden slo inn. Jeg spikret fast teppet i veggen så min lillesøster ikke skulle fryse. Det var is og vått på hele rommet. Vi varmet oss på gruen som brant nede og vi varmet steiner og hadde i sengen.

Jeg lever enda, slutt å stakkarsliggjøre ungdom. Det arver bare ungdommer som er late og ikke orker noenting. Ungdom trenger å føle at de kan gjøre noe og at noen trenger dem. En 16-åring er nesten voksen, slutt å sykeliggjøre og gi dem barnestatus.!

''Her hvor jeg bor, så bor faktisk ungdommer både i stabbur og på loftet i garasjer. Hvor kommer du fra? Har du levd komfortabelt i et hus med foreldre som har svevet rundt deg hele tiden?

Jeg vokste opp nesten uten en far, jeg hadde en mor som var sterkt redusert. Måtte greie meg selv stort sett. Om vinteren hadde jeg et rom hvor kulden slo inn. Jeg spikret fast teppet i veggen så min lillesøster ikke skulle fryse. Det var is og vått på hele rommet. Vi varmet oss på gruen som brant nede og vi varmet steiner og hadde i sengen.

Jeg lever enda, slutt å stakkarsliggjøre ungdom. Det arver bare ungdommer som er late og ikke orker noenting. Ungdom trenger å føle at de kan gjøre noe og at noen trenger dem. En 16-åring er nesten voksen, slutt å sykeliggjøre og gi dem barnestatus.! – poncho''

...eh... ja?

Slutt å se bort fra statistikkene som viser hva som gjerne skjer i slike tilfeller.

Jeg sier ikke at han ikke skal gjøre noe; jeg sier at han (som alle andre) ikke skal bryte loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide hybelleilighet i en garasje en gang i tiden. Jeg stortrivdes der! Varmt og godt og egen inngang. :)

''Jeg leide hybelleilighet i en garasje en gang i tiden. Jeg stortrivdes der! Varmt og godt og egen inngang. :) – tonie''

Dette er jo ikke en "hybelleilighet", men en garasje (ikke garasjeleilighet).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samfunnet er sånn, men enkelte ungdommer er i en situasjon der de strever med å i det hele tatt finne en plass der han eller hun kan fungere. De har ingen sjanse til å komme gjennom en utdanning, og de forstår det selv. Det står mellom et liv som trygdet eller et liv i en lavstatusjobb de både liker og mestrer. Sånn er virkeligheten for enkelte. Hvorfor skal de ikke få lov til å jobbe? Hvorfor skal de tvinges inn på et studie de ikke kommer til å klare? Det er fryktelig ødeleggende for et menneske å mislykkes med sånt som "alle" klarer.

Det burde ikke være sånn at alle må tvinges inn i et utdanningsløp. Det er sånn, men det er ikke bra at det er sånn. Det er unødig brutalt, og jeg nekter å forholde meg til det. Jeg gjør hva jeg kan for å hjelpe de som ikke klarer, og jeg håper mange andre vil gi dem en sjanse til å vise hva de duger til.

Helt enig, disse ungdommene er det bedreå gi arbeidstrening i den alderen enn å tvinge dem på skolen. Jeg kjenner til mange tilfeller hvor disse barna har begynt på skolen igjen senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor vel og har adresse i huset , men oppholder seg mye i garasjen, tenker jeg.

''Han bor vel og har adresse i huset , men oppholder seg mye i garasjen, tenker jeg. – Nickløsheletida''

Det er selvsagt mulig at han egentlig bor på Slottet, eller har egen leilighet på Aker Brygge, men når jeg svarer i en tråd så legger jeg forutsetningene i hovedinnlegget til grunn.

Utover det er den type bagatellisering du bedriver ("han har det sikkert greit") ofte årsaken til av barn ikke får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her hvor jeg bor, så bor faktisk ungdommer både i stabbur og på loftet i garasjer. Hvor kommer du fra? Har du levd komfortabelt i et hus med foreldre som har svevet rundt deg hele tiden?

Jeg vokste opp nesten uten en far, jeg hadde en mor som var sterkt redusert. Måtte greie meg selv stort sett. Om vinteren hadde jeg et rom hvor kulden slo inn. Jeg spikret fast teppet i veggen så min lillesøster ikke skulle fryse. Det var is og vått på hele rommet. Vi varmet oss på gruen som brant nede og vi varmet steiner og hadde i sengen.

Jeg lever enda, slutt å stakkarsliggjøre ungdom. Det arver bare ungdommer som er late og ikke orker noenting. Ungdom trenger å føle at de kan gjøre noe og at noen trenger dem. En 16-åring er nesten voksen, slutt å sykeliggjøre og gi dem barnestatus.! – poncho''

...eh... ja?

Slutt å se bort fra statistikkene som viser hva som gjerne skjer i slike tilfeller.

Jeg sier ikke at han ikke skal gjøre noe; jeg sier at han (som alle andre) ikke skal bryte loven.

Folk blir altså uføre, får angst, depresjoner, diabetes og dør tidlig av å lære seg å arbeide..

Burde du ikke snart ta deg en nyttårspille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg leide hybelleilighet i en garasje en gang i tiden. Jeg stortrivdes der! Varmt og godt og egen inngang. :) – tonie''

Dette er jo ikke en "hybelleilighet", men en garasje (ikke garasjeleilighet).

Med vennlig hilsen

Poenget er at du vet heller ikke hva det ligger i å bo i garasjen. Mine barn bor også i garasjen og det er ingen hybelleilighet eller leilighet der, ikke innlagt vann eller wc, men det er varmt der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hvorfor skal man sette det opp mot "gaming"? Det er selvsagt bedre å jobbe enn å ta heroin, men det betyr ikke at det er OK å jobbe 16 timer i døgnet, og ende opp som voksen uten utdanning. ''

Nå er vel ikke du ukjent med å sette ting opp mot hverandre - det kommer jo ofte noen kommentarer om hvem som har det mye verre hvis vi andre snakker om noe som bare er ille - og ikke aller, aller verst. Dyremishandling f.eks. - da kommer du gjerne med noe om barnemishandling

''Nå er vel ikke du ukjent med å sette ting opp mot hverandre - det kommer jo ofte noen kommentarer om hvem som har det mye verre hvis vi andre snakker om noe som bare er ille - og ikke aller, aller verst. Dyremishandling f.eks. - da kommer du gjerne med noe om barnemishandling – Katt-ja

''

Ja, det var jo en relevant sammenligning! :knegg:

/ironi

I dette tilfellet er det kun du som snakker om "gaming". Ingen forfekter at han skal spille 16 timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du vet heller ikke hva det ligger i å bo i garasjen. Mine barn bor også i garasjen og det er ingen hybelleilighet eller leilighet der, ikke innlagt vann eller wc, men det er varmt der da.

''Poenget er at du vet heller ikke hva det ligger i å bo i garasjen. Mine barn bor også i garasjen og det er ingen hybelleilighet eller leilighet der, ikke innlagt vann eller wc, men det er varmt der da. – mrxx''

Det er egentlig tragisk hvor mange mulige bortforklaringer du og andre kan komme opp med, for å overbevise deg selv om at denne ungen nok egentlig har det OK, og at man ikke trenger å gjøre noe.

Tro det eller ei så er det faktisk mange barn i Norge som IKKE har det OK, og så lenge du og andre lager unnskyldninger for ikke å gjøre noe, så vil det fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke ser at du drar dette altfor langt begriper jeg ikke. Bruk litt sunn fornuft for en gangs skyld. Vi vet atlfor lite om denne jobbingen til at du kan bruke lovverket på denne måten.

Men nå har du som vanlig kjørt deg grundig ut i grøfta og i stedenfor å trekke deg stille og rolig ut av tråden med en viss ære, så fortsetter du å gnåle til krampa tar deg i håp om at du skal komme opp på veien igjen, noe du aldri har klart før og klarer det ikke nå heller.

''At du ikke ser at du drar dette altfor langt begriper jeg ikke. Bruk litt sunn fornuft for en gangs skyld. Vi vet atlfor lite om denne jobbingen til at du kan bruke lovverket på denne måten.''

Hvilket er årsaken til at BV bør innvolveres, for å finne ut av det, ikke sant?

''Men nå har du som vanlig kjørt deg grundig ut i grøfta og i stedenfor å trekke deg stille og rolig ut av tråden med en viss ære, så fortsetter du å gnåle til krampa tar deg i håp om at du skal komme opp på veien igjen, noe du aldri har klart før og klarer det ikke nå heller. – mrxx''

Og du kjører videre i samme personopphengte tralten, ser jeg. Ikke noe nytt fra deg - bare det samme gamle irrelevante våset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samfunnet er sånn, men enkelte ungdommer er i en situasjon der de strever med å i det hele tatt finne en plass der han eller hun kan fungere. De har ingen sjanse til å komme gjennom en utdanning, og de forstår det selv. Det står mellom et liv som trygdet eller et liv i en lavstatusjobb de både liker og mestrer. Sånn er virkeligheten for enkelte. Hvorfor skal de ikke få lov til å jobbe? Hvorfor skal de tvinges inn på et studie de ikke kommer til å klare? Det er fryktelig ødeleggende for et menneske å mislykkes med sånt som "alle" klarer.

Det burde ikke være sånn at alle må tvinges inn i et utdanningsløp. Det er sånn, men det er ikke bra at det er sånn. Det er unødig brutalt, og jeg nekter å forholde meg til det. Jeg gjør hva jeg kan for å hjelpe de som ikke klarer, og jeg håper mange andre vil gi dem en sjanse til å vise hva de duger til.

''Ja, samfunnet er sånn, men enkelte ungdommer er i en situasjon der de strever med å i det hele tatt finne en plass der han eller hun kan fungere. De har ingen sjanse til å komme gjennom en utdanning, og de forstår det selv. Det står mellom et liv som trygdet eller et liv i en lavstatusjobb de både liker og mestrer. Sånn er virkeligheten for enkelte. Hvorfor skal de ikke få lov til å jobbe? Hvorfor skal de tvinges inn på et studie de ikke kommer til å klare? Det er fryktelig ødeleggende for et menneske å mislykkes med sånt som "alle" klarer.

Det burde ikke være sånn at alle må tvinges inn i et utdanningsløp. Det er sånn, men det er ikke bra at det er sånn. Det er unødig brutalt, og jeg nekter å forholde meg til det. Jeg gjør hva jeg kan for å hjelpe de som ikke klarer, og jeg håper mange andre vil gi dem en sjanse til å vise hva de duger til. – tonie''

Vet du om det er slik? Eller om han blir tvunget til å jobbe opptil 80 timer i uken?

Vet vi om han er dyslektiker, og kunne hatt stor hjelp av litt spesialundervisning?

Vet vi at han har "ingen sjanse" (slik du skriver)?

Eller er det bare mer behagelig å tro det, for da kan vi la det fortsette.

Jeg synes han fortjener noe bedre enn 80 timers arbeidsuker, å bo i en garasje-garasje, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er at du vet heller ikke hva det ligger i å bo i garasjen. Mine barn bor også i garasjen og det er ingen hybelleilighet eller leilighet der, ikke innlagt vann eller wc, men det er varmt der da. – mrxx''

Det er egentlig tragisk hvor mange mulige bortforklaringer du og andre kan komme opp med, for å overbevise deg selv om at denne ungen nok egentlig har det OK, og at man ikke trenger å gjøre noe.

Tro det eller ei så er det faktisk mange barn i Norge som IKKE har det OK, og så lenge du og andre lager unnskyldninger for ikke å gjøre noe, så vil det fortsette.

''Det er egentlig tragisk hvor mange mulige bortforklaringer du og andre kan komme opp med, for å overbevise deg selv om at denne ungen nok egentlig har det''

Det finnes 0-NULL idikasjoner på at den gutten ikke har det OK, absolutt NULL.

Det eneste man kan oppnå gjennom å følge ditt idiotiske råd om å varsle barnevernet fordi en av foreldrene lærer gutten hvor penger kommer fra, er å ødelegge tilværelsen hans.

Verd å merke seg er at trådstarer også tidligere har lagd tråd om denne familien, da hovedakelig i irritasjon over bilvaskingen ute på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er at du vet heller ikke hva det ligger i å bo i garasjen. Mine barn bor også i garasjen og det er ingen hybelleilighet eller leilighet der, ikke innlagt vann eller wc, men det er varmt der da. – mrxx''

Det er egentlig tragisk hvor mange mulige bortforklaringer du og andre kan komme opp med, for å overbevise deg selv om at denne ungen nok egentlig har det OK, og at man ikke trenger å gjøre noe.

Tro det eller ei så er det faktisk mange barn i Norge som IKKE har det OK, og så lenge du og andre lager unnskyldninger for ikke å gjøre noe, så vil det fortsette.

Det er ingen her som ikke sier at han ikke nødvendigvis har det bra, men det er mer hva som bør gjøres for å undersøke dette.

Du skjønner jo ikke såpass at det å bo i garasjen ikke nødvendvis betyr at han fysisk sover der. Du har knapt sett en garasje og hva som kan gjøres der, derfor klarer du ikke tenke tanken at det å bo der behøver ikke å bety annet enn at han oppholder seg der mye fordi det er hobbyen hans.

Jeg hadde gått frem på en helt annen måte enn hva du ønsker ved at du skal slå noen i hode med paragrafer og lovverk. Du klarer knapt å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...