Gå til innhold

Grunnlag for å varsle BV?


Gjest Bekymret nabo

Anbefalte innlegg

''At du ikke ser at du drar dette altfor langt begriper jeg ikke. Bruk litt sunn fornuft for en gangs skyld. Vi vet atlfor lite om denne jobbingen til at du kan bruke lovverket på denne måten.''

Hvilket er årsaken til at BV bør innvolveres, for å finne ut av det, ikke sant?

''Men nå har du som vanlig kjørt deg grundig ut i grøfta og i stedenfor å trekke deg stille og rolig ut av tråden med en viss ære, så fortsetter du å gnåle til krampa tar deg i håp om at du skal komme opp på veien igjen, noe du aldri har klart før og klarer det ikke nå heller. – mrxx''

Og du kjører videre i samme personopphengte tralten, ser jeg. Ikke noe nytt fra deg - bare det samme gamle irrelevante våset.

''Hvilket er årsaken til at BV bør innvolveres, for å finne ut av det''

Hva med foreldre som tillater barn å råtne på et gutterom over dataspill 10-12-14-16 timer i døgnet?

BV på dem også? eller er det bare ærlig og nyttige aktiviteter som skal innmeldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 306
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    115

  • mrxx

    52

  • Nord og ned

    32

  • skipohoi

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest drittlei.no

''Enig når det gjelder å kjøre bil, men jobbinga kan også vre en hobby, noe han elsker å holde på med. – Nickløsheletida''

Enig, men ville ikke du vært bekymret hvis din unge avbrøt skolegangen etter 10. klasse, og drev med hobbyen 80 (!) timer i uken?

Med vennlig hilsen

Har ikke lest hele tråden her, men jeg tenker at det ikke er gitt at alle ungdommer må gå videre på skole etter 10. klasse.

Etter 10. er videre skolegang frivillig, og har man som 16-åring mer nytte og glede av å jobbe framfor å gå på skole, så bør det etter min mening være en del av normalvariasjonen i samfunnet.

Men klart, 80 timer i uka er helt uakseptabelt! Men som andre påpeker her, så er det jo ikke sikkert at gutten _jobber_ hele tida. Han kan godt ha mye fritid selv om han er med faren sin på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At du ikke ser at du drar dette altfor langt begriper jeg ikke. Bruk litt sunn fornuft for en gangs skyld. Vi vet atlfor lite om denne jobbingen til at du kan bruke lovverket på denne måten.''

Hvilket er årsaken til at BV bør innvolveres, for å finne ut av det, ikke sant?

''Men nå har du som vanlig kjørt deg grundig ut i grøfta og i stedenfor å trekke deg stille og rolig ut av tråden med en viss ære, så fortsetter du å gnåle til krampa tar deg i håp om at du skal komme opp på veien igjen, noe du aldri har klart før og klarer det ikke nå heller. – mrxx''

Og du kjører videre i samme personopphengte tralten, ser jeg. Ikke noe nytt fra deg - bare det samme gamle irrelevante våset.

Jeg hadde aldri i verden brukt BV på dette i første omgang. Jeg hadde heller tatt en prat med både guttungen og foreldrene for å finne fakta. Mulig at det er en sak for BV, men ut i det som kommer frem her, så er det heller ikke sikkert at det er det.

For altl vi vet så kan det jo være denne naboen som ikke er helt i vater heller, altså trådstarter og som ser fanden malt på veggen bare fordi de irriterer seg over noe.

Du er veldig sort/hvit i tankegangen din.

Personangrep tar du deg fint av selv, så hva du mener om meg og det bekymrer jeg svært lite, du får bare igjen med samme mynt. Det blir ikke noe bedre i 2013 hvis du håper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden her, men jeg tenker at det ikke er gitt at alle ungdommer må gå videre på skole etter 10. klasse.

Etter 10. er videre skolegang frivillig, og har man som 16-åring mer nytte og glede av å jobbe framfor å gå på skole, så bør det etter min mening være en del av normalvariasjonen i samfunnet.

Men klart, 80 timer i uka er helt uakseptabelt! Men som andre påpeker her, så er det jo ikke sikkert at gutten _jobber_ hele tida. Han kan godt ha mye fritid selv om han er med faren sin på jobb.

''Har ikke lest hele tråden her, men jeg tenker at det ikke er gitt at alle ungdommer må gå videre på skole etter 10. klasse. Etter 10. er videre skolegang frivillig, og har man som 16-åring mer nytte og glede av å jobbe framfor å gå på skole, så bør det etter min mening være en del av normalvariasjonen i samfunnet.

Men klart, 80 timer i uka er helt uakseptabelt! Men som andre påpeker her, så er det jo ikke sikkert at gutten _jobber_ hele tida. Han kan godt ha mye fritid selv om han er med faren sin på jobb. – drittlei.no''

Men utgangspunktet må vel være at man baserer seg på problemstillingen som står i hovedinnlegget?

Jeg er godt klar over at videre skolegang er frivillig, men også hva (statistisk) fremtiden vil bringe for de som jobber slik, og ikke har videre utdanning. Det er stor overhyppighet av å ende på uføretrygd, og å dø tidlig. (Jeg har dokumentert dette et eller annet sted i tråden.)

Jeg synes denne gutten fortjener en bedre fremtid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som ikke sier at han ikke nødvendigvis har det bra, men det er mer hva som bør gjøres for å undersøke dette.

Du skjønner jo ikke såpass at det å bo i garasjen ikke nødvendvis betyr at han fysisk sover der. Du har knapt sett en garasje og hva som kan gjøres der, derfor klarer du ikke tenke tanken at det å bo der behøver ikke å bety annet enn at han oppholder seg der mye fordi det er hobbyen hans.

Jeg hadde gått frem på en helt annen måte enn hva du ønsker ved at du skal slå noen i hode med paragrafer og lovverk. Du klarer knapt å tenke selv.

''Det er ingen her som ikke sier at han ikke nødvendigvis har det bra, men det er mer hva som bør gjøres for å undersøke dette.

Du skjønner jo ikke såpass at det å bo i garasjen ikke nødvendvis betyr at han fysisk sover der. Du har knapt sett en garasje og hva som kan gjøres der, derfor klarer du ikke tenke tanken at det å bo der behøver ikke å bety annet enn at han oppholder seg der mye fordi det er hobbyen hans.

Jeg hadde gått frem på en helt annen måte enn hva du ønsker ved at du skal slå noen i hode med paragrafer og lovverk. Du klarer knapt å tenke selv. – mrxx''

Og du raller videre, med nye bortforklaringer og unnskyldninger.

:knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden brukt BV på dette i første omgang. Jeg hadde heller tatt en prat med både guttungen og foreldrene for å finne fakta. Mulig at det er en sak for BV, men ut i det som kommer frem her, så er det heller ikke sikkert at det er det.

For altl vi vet så kan det jo være denne naboen som ikke er helt i vater heller, altså trådstarter og som ser fanden malt på veggen bare fordi de irriterer seg over noe.

Du er veldig sort/hvit i tankegangen din.

Personangrep tar du deg fint av selv, så hva du mener om meg og det bekymrer jeg svært lite, du får bare igjen med samme mynt. Det blir ikke noe bedre i 2013 hvis du håper på det.

''Personangrep tar du deg fint av selv, så hva du mener om meg og det bekymrer jeg svært lite, du får bare igjen med samme mynt. Det blir ikke noe bedre i 2013 hvis du håper på det. – mrxx''

Nei, jøss, fortsett gjerne for meg med ditt prosjekt for å vise at du ikke kan presentere argumenter, men bare "du er så dum"-innleggene dine.

De sier jo tross alt mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er ingen her som ikke sier at han ikke nødvendigvis har det bra, men det er mer hva som bør gjøres for å undersøke dette.

Du skjønner jo ikke såpass at det å bo i garasjen ikke nødvendvis betyr at han fysisk sover der. Du har knapt sett en garasje og hva som kan gjøres der, derfor klarer du ikke tenke tanken at det å bo der behøver ikke å bety annet enn at han oppholder seg der mye fordi det er hobbyen hans.

Jeg hadde gått frem på en helt annen måte enn hva du ønsker ved at du skal slå noen i hode med paragrafer og lovverk. Du klarer knapt å tenke selv. – mrxx''

Og du raller videre, med nye bortforklaringer og unnskyldninger.

:knegg:

Igjen knegger du uten å vite hva du knegger av. Jeg skjønner at dette ble for vanskelig å forstå for deg. Godt du bekrefter det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Personangrep tar du deg fint av selv, så hva du mener om meg og det bekymrer jeg svært lite, du får bare igjen med samme mynt. Det blir ikke noe bedre i 2013 hvis du håper på det. – mrxx''

Nei, jøss, fortsett gjerne for meg med ditt prosjekt for å vise at du ikke kan presentere argumenter, men bare "du er så dum"-innleggene dine.

De sier jo tross alt mer om deg enn om meg.

Det må vel gjelde deg også det da når du ganske ofte går til personangrep? Eller gjelder det som vanlig bare oss andre?

Det andre jeg skrev ble litt for vanskelig for deg å forstå skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen knegger du uten å vite hva du knegger av. Jeg skjønner at dette ble for vanskelig å forstå for deg. Godt du bekrefter det selv.

''Igjen knegger du uten å vite hva du knegger av. Jeg skjønner at dette ble for vanskelig å forstå for deg. Godt du bekrefter det selv. – mrxx''

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel gjelde deg også det da når du ganske ofte går til personangrep? Eller gjelder det som vanlig bare oss andre?

Det andre jeg skrev ble litt for vanskelig for deg å forstå skjønner jeg.

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen knegger du uten å vite hva du knegger av. Jeg skjønner at dette ble for vanskelig å forstå for deg. Godt du bekrefter det selv. – mrxx''

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Og du skjønte ikke hva jeg skrev og hva jeg mente om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har ikke lest hele tråden her, men jeg tenker at det ikke er gitt at alle ungdommer må gå videre på skole etter 10. klasse. Etter 10. er videre skolegang frivillig, og har man som 16-åring mer nytte og glede av å jobbe framfor å gå på skole, så bør det etter min mening være en del av normalvariasjonen i samfunnet.

Men klart, 80 timer i uka er helt uakseptabelt! Men som andre påpeker her, så er det jo ikke sikkert at gutten _jobber_ hele tida. Han kan godt ha mye fritid selv om han er med faren sin på jobb. – drittlei.no''

Men utgangspunktet må vel være at man baserer seg på problemstillingen som står i hovedinnlegget?

Jeg er godt klar over at videre skolegang er frivillig, men også hva (statistisk) fremtiden vil bringe for de som jobber slik, og ikke har videre utdanning. Det er stor overhyppighet av å ende på uføretrygd, og å dø tidlig. (Jeg har dokumentert dette et eller annet sted i tråden.)

Jeg synes denne gutten fortjener en bedre fremtid.

Med vennlig hilsen

''(Jeg har dokumentert dette et eller annet sted i tråden.)''

Nei, det har du ikke dokumentert. Du har linket til selvfølgeligehter om at de som hverken skaffer seg arbeide eller utdannelse lider av diverse lyter. Tror alle vet godt fra før at lediggang er roten til alt ondt uten at du trenger "dokumentere" det.

Men, det gjelder jo ikke i dette tilfellet og er derfor totalt irrelevent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Du glemte å svare på hvorfor dine personangrep er noe bedre enn andres. Uvventet er det jo ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du skjønte ikke hva jeg skrev og hva jeg mente om saken.

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å svare på hvorfor dine personangrep er noe bedre enn andres. Uvventet er det jo ikke:-)

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forutsigbart at du får dreid tråden over på "Sør"-besettelsen din.

Så det er det eneste du klarer å lire av deg om det jeg mente om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen her som ikke sier at han ikke nødvendigvis har det bra, men det er mer hva som bør gjøres for å undersøke dette.

Du skjønner jo ikke såpass at det å bo i garasjen ikke nødvendvis betyr at han fysisk sover der. Du har knapt sett en garasje og hva som kan gjøres der, derfor klarer du ikke tenke tanken at det å bo der behøver ikke å bety annet enn at han oppholder seg der mye fordi det er hobbyen hans.

Jeg hadde gått frem på en helt annen måte enn hva du ønsker ved at du skal slå noen i hode med paragrafer og lovverk. Du klarer knapt å tenke selv. – mrxx''

Og du raller videre, med nye bortforklaringer og unnskyldninger.

:knegg:

Påstår du at det ikke behøver å være slik? Hva vet vi om det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det som står i hovedinnlegget:

''Vi har sett at denne gutten har arbeidsdager på både 10 og 12 timer. Lastebilen drar rundt seks om morgenen og kommer sjelden hjem før 18.00 - 20.00 om kvelden. Etter dette er han ofte ute og vasker og gnir på lastebilen, med storvask som høytrykkspyling o.l på søndager. ''

Med vennlig hilsen

Sikkert synske og med full oversikt over hele denne familiens liv. I mangel av noe å ta seg til i sitt eget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert synske og med full oversikt over hele denne familiens liv. I mangel av noe å ta seg til i sitt eget!

''Sikkert synske og med full oversikt over hele denne familiens liv. I mangel av noe å ta seg til i sitt eget! – EnolaGay''

Joda, og man kan alltid finne bortforklaringer for hvorfor man ikke skal bry seg om barn som ikke har det godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...