Gå til innhold

Veie oss hver fredag?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ned 1,1 kg. Er fornøyd med det. 

Så bra👏     Akkurat nå så prøver jeg og ikke gå opp. Har vært/er inni en spiseperiode og sliter med å snu om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (9 minutter siden):

Så bra👏     Akkurat nå så prøver jeg og ikke gå opp. Har vært/er inni en spiseperiode og sliter med å snu om. 

Var det jeg prøvde på og, å ikke gå opp så hadde jeg gått ned. Er ikke så nøye for meg å gå ned mer nå, men du er flink som holder vekten :) Det skal noe til det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått ned 400 g på to uker på onsdag. Ikke så fornøyd med det, men på 1,5 år oppnår jeg vekten jeg vil ha da. Jeg bare følte jeg hadde gjort en mye bedre jobb. 

Det gjorde meg nok litt demotivert for på torsdag, fredag og i dag har jeg spist alt for mye. 

Jeg får prøve å hente meg inn i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere da? Jeg er kjepphøy i dag for jeg bestemte meg i helgen for å kjøre ketogent frem til påske for å se om jeg kunne få has på de fordømte kiloene som kom på da jeg begynte med hormontilskudd. Så langt skjønner jo jeg også at det meste er vann, men ned 1,4 kg siden mandag gir et puff! :D Det gir -3,7 siden 1. januar.

Spiser 2-3 måltider pr. dag, om jeg kjenner litt sult som ikke er feiltolket som tørste, så spiser jeg et par ruller av roastbiff og ost (skal ikke ha svin, derfor roastbiff). Ellers går det i egg, laks, kylling, karbonade (i dag) og masse grønnsaker + litt dressing + litt smoothie. Følger sånn bortimot en kostplan fra Thor Foseid, ettersom jeg har spist vanlig lavkarbo/karbohydratredusert i snart 3 år så er ikke overgangen så voldsomt stor for meg. Håpet er å bli kvitt en betennelse jeg sliter litt med også, medisiner tar symptomene bare, det kommer bare tilbake igjen når jeg slutter på dem og trening har heller ikke gitt ønskede resultater, så nå prøver jeg via kosten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, Lillemus! :D 

Her har jeg gått ned 300g og en cm i livvidde siden forrige fredag. Noe jeg er svært fornøyd med, siden forrige uke inkluderte fest med masse øl og chips. Det å kunne gå ned selv etter så mye kcal ser jeg på som et bra tegn at jeg er på rett vei. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra, Lillemus 😊

Har veiedag på mandag og sist mandag hadde jeg gått ned 4,8kg siden 1.januar.  Det er jeg fornøyd med. Har mye igjen da, men har gått ned 14kg siden slutten av april, så litt her og litt der, blir mye etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er ikke så fornøyd. Teller kalorier og holder meg på rundt 1500 i ukedagene (noen dager ned i 1200). Med litt utskeielser i helgene, ligger snittet på 1750 per uke. Det burde jeg gå ned på. Men nå gikk jeg opp over en kilo etter lørdag (da jeg hadde folk her og en veldig fin kveld med god mat og god drikke), og har ikke gått ned igjen. Føler meg litt oppblåst og blubbete.

Men jeg har gått ned ca 3 kilo siden nyttår, men var jo og snuste på minus 5 her nylig, så det var litt kjipt....

Er jo litt fristende å prøve ditt opplegg da, Lillemus, men jeg vet ikke helt...

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 minutter siden):

Er jo litt fristende å prøve ditt opplegg da, Lillemus, men jeg vet ikke helt...

Jeg syntes porsjonene så litt små ut og er sulten når det er tid for middag for å si det sånn, men det går greit. Første dagen var jeg sulten hele tiden og hadde på følelsen at jeg spiste hele dagen, men både onsdag og torsdag har jeg vært god og mette fra middag ca. kl. 18 og helt til sengetid så kveldsmat har utgått. :) Det er helt vanlig mat, alt er kjøpt på Kiwi og det er heller ikke mengder med fett for de som tror det. Kostplanen er lagt opp med frokost, lunsj, middag og kvelds + 1-2 mellommåltider, men jeg spiser altså stort sett 2-3 måltider om dagen og gjør heller lunsjen litt større enn å spise hele tiden, noe som passer meg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lillemus

Dette går rette veien, pent og rolig og jeg er straks nede på den vekta jeg hadde da jeg begynte på hormonplasteret! -5,1 kg siden 1. januar (hvorav -2,8 siden 19/2) og 3 cm inn i midje og rundt den tykkeste delen av magen siden 19. februar. Veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (2 timer siden):

Dette går rette veien, pent og rolig og jeg er straks nede på den vekta jeg hadde da jeg begynte på hormonplasteret! -5,1 kg siden 1. januar (hvorav -2,8 siden 19/2) og 3 cm inn i midje og rundt den tykkeste delen av magen siden 19. februar. Veldig fornøyd! :)

Så flink du er :) 

Jeg har nesten gått opp 4 kilo siden operasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Så flink du er :) 

Jeg har nesten gått opp 4 kilo siden operasjonen. 

Jeg er så overbevist om at du ville hatt enormt utbytte av å følge en ketogen kostplan, alt sukkeret du spiser gjør så mange dumme ting med kroppen din og også den mentale helsen. Inntak av sukker og raske karbohydrater (deriblant også mye frukt) trigger bare søtsuget enda mer. Mange opplever at hjernetåka forsvinner, kroppen faller liksom til ro, søtsuget forsvinner og kroppssmerter blir borte når de går over på ketogen kost. Det er på ingen måte farlig, man spiser litt karbohydrater i form av grønnsaker og kroppen produserer også ca. 30 g / døgn helt på egenhånd og man spiser helt vanlig mat som kjøpes på Rema eller Kiwi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg er så overbevist om at du ville hatt enormt utbytte av å følge en ketogen kostplan, alt sukkeret du spiser gjør så mange dumme ting med kroppen din og også den mentale helsen. Inntak av sukker og raske karbohydrater (deriblant også mye frukt) trigger bare søtsuget enda mer. Mange opplever at hjernetåka forsvinner, kroppen faller liksom til ro, søtsuget forsvinner og kroppssmerter blir borte når de går over på ketogen kost. Det er på ingen måte farlig, man spiser litt karbohydrater i form av grønnsaker og kroppen produserer også ca. 30 g / døgn helt på egenhånd og man spiser helt vanlig mat som kjøpes på Rema eller Kiwi. :)

Ja mulig jeg må vurdere det :) Ser bare for meg at det er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja mulig jeg må vurdere det :) Ser bare for meg at det er vanskelig. 

De første 1-2 ukene kan bli harde for noen, men etter det er det ikke noe problem. :) Jeg kan godt foreslå den planen jeg selv fulgte en liten stund for deg, nå følger jeg den ikke slavisk, men følger prinsippene i den. Sender deg en pm. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (32 minutter siden):

De første 1-2 ukene kan bli harde for noen, men etter det er det ikke noe problem. :) Jeg kan godt foreslå den planen jeg selv fulgte en liten stund for deg, nå følger jeg den ikke slavisk, men følger prinsippene i den. Sender deg en pm. :) 

Ok takk :) Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

Jeg er så overbevist om at du ville hatt enormt utbytte av å følge en ketogen kostplan, alt sukkeret du spiser gjør så mange dumme ting med kroppen din og også den mentale helsen. Inntak av sukker og raske karbohydrater (deriblant også mye frukt) trigger bare søtsuget enda mer. Mange opplever at hjernetåka forsvinner, kroppen faller liksom til ro, søtsuget forsvinner og kroppssmerter blir borte når de går over på ketogen kost. Det er på ingen måte farlig, man spiser litt karbohydrater i form av grønnsaker og kroppen produserer også ca. 30 g / døgn helt på egenhånd og man spiser helt vanlig mat som kjøpes på Rema eller Kiwi. :)

På kort sikt kan man jo stort sett følge en hvilken som helst diett uten at det gjør skade, men hvorvidt langvarig ketogent kosthold kan påføre skade, er man fortsatt ikke enige om i forskningen. Noen får den type virkning du beskriver, andre får det ordentlig dårlig på lavkarbo. 

Er de strengeste lavkarbodiettene så sunne som det påstås? Ernæringsfysiologen har et klart svar. (aftenposten.no)

Lavkarbo:Keto-diett er bare sunt i korte perioder, ifølge ny forskning på mus

Keto Diet: How it works, Who It’s For and Risks (healthcentral.com)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
frosken skrev (37 minutter siden):

På kort sikt kan man jo stort sett følge en hvilken som helst diett uten at det gjør skade, men hvorvidt langvarig ketogent kosthold kan påføre skade, er man fortsatt ikke enige om i forskningen. Noen får den type virkning du beskriver, andre får det ordentlig dårlig på lavkarbo. 

Er de strengeste lavkarbodiettene så sunne som det påstås? Ernæringsfysiologen har et klart svar. (aftenposten.no)

Lavkarbo:Keto-diett er bare sunt i korte perioder, ifølge ny forskning på mus

Keto Diet: How it works, Who It’s For and Risks (healthcentral.com)

 

Jeg har skjønt at du er imot lavkarbo, men jeg klarer ikke å skjønne hvorfor - hva er så farlig med å spise grønnsaker, kjøtt, fisk, egg, kylling, nøtter og frø? Man trenger ikke sukker eller raske karbohydrater på noen som helst måte. Og mange, mange har spist seg friske ved å gå over til lavkarbo eller ketogen kost, det er helt vanlige matvarer som kjøpes på Kiwi og Rema. Et måltid bestående av 100 g laks og 3-500 g grønnsaker (stort sett det vokser over bakken) og et par ss saus dekker alt du trenger og er godt sammensatt ernæringsmessig.

Noen tåler godt sukker, korn og denslags, andre blir overvektige og syke av det. Ketogen kost ble tidligere brukt som medisin for barn med epilepsi f.eks. Har man diabetes 2 kan man spise seg symptomfri fremfor å bruke medisiner, det må jo være mye bedre for kroppen! Jeg skjønner virkelig ikke denne innbitte motstanden du har mot et rent og naturlig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...