Gå til innhold

Hva bør vi slette?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er greit å være kritisk til religioner, og til individuelle prester/imamer osv, og gjerne individuelle utøvere også.

Det jeg reagerer på er når man rakker ned på "alle muslimer" eller "alle kristne". Hvis du leste mine innlegg har jeg alltid vært svært påpasselig med at jeg kritiserer kristendommen/islam (og da fundamentalistiske tolkninger av disse), og ikke "alle kristne" eller "alle muslimer".

Man kommer ingen vei med å påstå at "alle kristne er nazister" eller "alle muslimer er terrorister". Det ødelegger bare enhver diskusjon.

Derimot kan man påpeke at begge disse religionene kan tokes "fornuftig", og heller oppmode til det.

Med vennlig hilsen

Her prøver du deg med en litt for "uskyldig" mine, sør.

Uten at jeg gidder bla opp, vil jeg hevde at du er ganske raskt ute med kritikk når noen legger ut en tråd om sin kristne tro, selv om denne troen har en aldri så moderat og fredelig karakter.

Så det er greit nok å prøve seg, men den ble litt for drøy.

Fortsetter under...

• Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

86

• Ulv I Faarikaal

74

• Grip

41

• soleil

29

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hvis grensene er åpne er det åpenbart ikke det store markedet for menneskesmugling!

Og situasjonen i Portugal var sammenlignbar med de nye landene. Portugisere har også en tradisjon for å reise utenlands.

Menneskesmugling i dag. Senere vil de slå seg på andre aktiviteter, f eks horetrafikk, de gir seg ikke selv om et marked svikter.

Her prøver du deg med en litt for "uskyldig" mine, sør.

Uten at jeg gidder bla opp, vil jeg hevde at du er ganske raskt ute med kritikk når noen legger ut en tråd om sin kristne tro, selv om denne troen har en aldri så moderat og fredelig karakter.

Så det er greit nok å prøve seg, men den ble litt for drøy.

Det er forskjell på å diskutere religion på et "Forum for Livssyn", og på å rakke ned på "alle muslimer" andre steder.

For øvrig er det nicket som har fått mest pepper fra meg en muslim, og ikke kristen. Og nettopp pga fundamentalistisk tolkning, og ikke bare "du er muslim".

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Men de som skal ha penger får en *individuell* behandling. Man sier ikke at "alle fra Bangladesh får penger".

Jeg har mange ganger tatt til orde for at f. eks. gjengmedlemmer, folk som mobber, osv (altså, individuell utvelgelse, uavhengig av hudfarge, religion, kjønn, legning) skal kunne få spesiell oppfølging.

Poenget er at ingen skal tvinges til å være med på slike "kurs" fordi de har "foreldre født i Pakistan", eller "brun hud".

Med vennlig hilsen

Kursene som du kaller det, eller oppfølgingen må settes inn FØR folka blir tapere og kriminelle, og da må man nødvendigvis stille det samme kravet til alle.

Etter at en ungdom har drept i et gjengoppgjør er det for sent. Hadde han kunnet skikkelig norsk er det større mulighet for at han ville fått jobb. Jeg tror du ville blitt overrasket om du hadde møtt en gjeng av våre nye landsmenn som har bodd her mer enn 10 år og fremdeles ikke snakker skikkelig norsk. Du ville også blitt overrasket over hvor uhyre lite intressert de er i å integreres, hvor mye av den urgamle kulturen sin de fremdeles praktiserer og hvor uhorvelig mange som blir tvangsgiftet, mishandlet og herset med av sin familie.

Pakistanere blir regelrett mobbet av sien egne når de har for nære norske venner, blir for norske eller kler seg for norsk.

Mest skremmende er at mange (alle ?) jenter blir regelrett låst inne og blir styrt av sin familie på en så ydmykende og streng måte at det ville bli barnevernsak hadde noen fått vite det utenfor familien. Deres seksulalitet og følelser blir så undertrykket at du ville blitt forbannet hadde du sett det. En 20 år gammel ugift jente får ikke lov å være alene eller reise noe sted, hun får ikke lov å ha kontakt med gutter, og hun blir kjørt med bil fra sted til sted. Dette er snarere regelen enn unntaket. Du må se det for å tro det.

Ekteskapskontrakter blir inngått over hodet på både jenter og gutter. Faren til en en jente i Norge kan få ordre fra sin eldre bror eller far i Pakistan om at jenta skal giftes bort til en fetter for at han skal få oppholdstillatelse. Hun har ingenting å si, ikke faren heller.

Kursene som du kaller det, eller oppfølgingen må settes inn FØR folka blir tapere og kriminelle, og da må man nødvendigvis stille det samme kravet til alle.

Etter at en ungdom har drept i et gjengoppgjør er det for sent. Hadde han kunnet skikkelig norsk er det større mulighet for at han ville fått jobb. Jeg tror du ville blitt overrasket om du hadde møtt en gjeng av våre nye landsmenn som har bodd her mer enn 10 år og fremdeles ikke snakker skikkelig norsk. Du ville også blitt overrasket over hvor uhyre lite intressert de er i å integreres, hvor mye av den urgamle kulturen sin de fremdeles praktiserer og hvor uhorvelig mange som blir tvangsgiftet, mishandlet og herset med av sin familie.

Pakistanere blir regelrett mobbet av sien egne når de har for nære norske venner, blir for norske eller kler seg for norsk.

Mest skremmende er at mange (alle ?) jenter blir regelrett låst inne og blir styrt av sin familie på en så ydmykende og streng måte at det ville bli barnevernsak hadde noen fått vite det utenfor familien. Deres seksulalitet og følelser blir så undertrykket at du ville blitt forbannet hadde du sett det. En 20 år gammel ugift jente får ikke lov å være alene eller reise noe sted, hun får ikke lov å ha kontakt med gutter, og hun blir kjørt med bil fra sted til sted. Dette er snarere regelen enn unntaket. Du må se det for å tro det.

Ekteskapskontrakter blir inngått over hodet på både jenter og gutter. Faren til en en jente i Norge kan få ordre fra sin eldre bror eller far i Pakistan om at jenta skal giftes bort til en fetter for at han skal få oppholdstillatelse. Hun har ingenting å si, ikke faren heller.

Så var det dette med å rette baker for smed...

Annonse

Ikke dum deg mer ut nå, soleil. For om du mener at alle utlendinger skal henges ut p.g.a at store deler av alle lovbruddene blir utført av dem, så burde virkelig alle mannfolk bli hengt ut også (ref. Sørs kommentar). Og det hadde vel tatt seg ut? Men nå som du er i gang med å skjære alle over en kam, må du gjerne fortsette.

Jeg er ikke interessert i at noen skal "henges ut". Men jeg ser det som et helt greit tema å diskutere fordi det er et samfunnsproblem.

Syns du heller det skal ties i hjel?

Selvsagt er det også interessant at kriminaliteten stort sett blir begått av unge menn i byene.

Ulv I Faarikaal

Så var det dette med å rette baker for smed...

Hvem er bakeren og hvem er smeden ?

Burde ikke dette miljøet og denne kulturen motarbeides ?

Burde ikke jenter ha like stor frihet som gutter ?

Kan du tenke deg hva det vil si å være stengt inne fra skolen slutter kl 15 og til neste dag kl 7 for en 16 år gammel jente å ikke få snakke med eller snakke om gutter fordi hun straks får horestempel og skitner til familiens ære?

Jeg er ikke interessert i at noen skal "henges ut". Men jeg ser det som et helt greit tema å diskutere fordi det er et samfunnsproblem.

Syns du heller det skal ties i hjel?

Selvsagt er det også interessant at kriminaliteten stort sett blir begått av unge menn i byene.

Hei,

Hvis man ikke vil henge ut uskyldige, hvorfor ikke referere til de kriminelle som "kriminelle", istedet for som "innvandere", muslimer, "våre nye landsmenn" osv?

Med vennlig hilsen

Kan du tenke deg hva det vil si å være stengt inne fra skolen slutter kl 15 og til neste dag kl 7 for en 16 år gammel jente å ikke få snakke med eller snakke om gutter fordi hun straks får horestempel og skitner til familiens ære?

Muslimsk kultur er og blir en skitten og ekkel affære. Det får du aldri sør med på, anyway.

Trøsten får være at han snart er den enste som ikke har gjennomskuet fanskapen.

Kan du tenke deg hvordan det er å være en 17 årig jente fra "nordøst Thailand", som er gift med en 80 år gammel bonde som mishandler henne, på landsbygden i Norge.

Skal vi derfor henge ut alle 80 år gamle bønder?

====

Vi skal selvsagt bekjempe mishandling, men det er ikke det du gjør. Du trakasserer innvandrere, enten de kommer fra Chile eller Pakistan, og enten de låser døtrene inne eller ei.

Hei,

Hvis man ikke vil henge ut uskyldige, hvorfor ikke referere til de kriminelle som "kriminelle", istedet for som "innvandere", muslimer, "våre nye landsmenn" osv?

Med vennlig hilsen

Man henger ikke ut uskyldige, men påpeker at vår innvandringspolitikk er en skandale, og at dette betales gjennom høyere kriminalitet blant ikke-vestlige innvandrere.

Det er et politisk problem, og helt legitimt å påpeke.

Kan du tenke deg hvordan det er å være en 17 årig jente fra "nordøst Thailand", som er gift med en 80 år gammel bonde som mishandler henne, på landsbygden i Norge.

Skal vi derfor henge ut alle 80 år gamle bønder?

====

Vi skal selvsagt bekjempe mishandling, men det er ikke det du gjør. Du trakasserer innvandrere, enten de kommer fra Chile eller Pakistan, og enten de låser døtrene inne eller ei.

Jeg har tidligere dokumentert at tvangsgifting av muslimske jenter, er regelen. Det finnes nesten ikke unntak.

Disse overgrepene kan ikke rettferdiggjøres av at det skjer andre overgrep.

Det er en skam, og det er også en skam at du bagatelliserer denne svinske praksisen.

Annonse

Hei,

Jeg var (i en periode på noen uker) en "ressursperson" (sammen med 3-4 andre), hvilket bestod av at jeg var logget på chatten som bruker mesteparten av tiden og skulle sende en epost til webmaster hvis folk begynte med f. eks. "selvmordssnakk" på chatten.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg husker at du var med i en gruppe der.

Ser ut som det har vært noe prat om at du har vært webbis - det er muligens forklaringen?

Ulv I Faarikaal

Muslimsk kultur er og blir en skitten og ekkel affære. Det får du aldri sør med på, anyway.

Jeg har sett det med egne øyne, og fått det bekreftet gang på gang av flere at slik er det.

Når man bor i et lite område med ca 100 pakistanske jenter i alderen 12-20 år og ikke *en eneste* er å se ute om kvelden noen dag, da skjønner man at at noe er galt.

Hei,

Med vennlig hilsen

Selv om ikke du syns det, så syns jeg det kan si noe om en integrering som har slått feil. Jeg syns det kan si noe om et samfunnsproblem som går utover "kriminalitet".

Jeg har tidligere dokumentert at tvangsgifting av muslimske jenter, er regelen. Det finnes nesten ikke unntak.

Disse overgrepene kan ikke rettferdiggjøres av at det skjer andre overgrep.

Det er en skam, og det er også en skam at du bagatelliserer denne svinske praksisen.

Ingen bagatelliserer praksisen, men den har selvsagt intet med innvandrere generelt å gjøre - f. eks. en innvandrer fra Chile, Indonesia, Singapor.

Det har heller ikke noe mer "å gjøre" med en innvandrer fra Pakistan som ikke gjør slikt, enn det har å gjøre med deg eller meg.

====

Derimot vil slike handlinger fortsette så lenge "oss" og "dem" mentaliteten som forfektes ovenfor innvandrere får lov til å forhindre integrasjon.

Med vennlig hilsen

Veldig vanskelig dette. Det er jo på mange måter et forum hvor du stiller spørsmål på eget ansvar. Mange svarer jo bare etter magefølelsen, og det kan lett bli "gale" svar. Hva svarer man en person som ønsker å ta livet av seg, eller forteller at det føler seg så tykt at det vil slutte å spise. Her må man trå varsomt, samtidig som man føler et visst ansvar for å hjelpe dette mennesket ut av krisen. De fleste her er kanskje ikke utdannet innen helse og psykiatri, og kan dermed bare gi vennskaplige råd.

Hvilke av disse bør så slettes. Svar som "bare ta livet av deg du, det er ditt liv", eller "45 kilo? du kan slanke deg minst ti kilo til!" slettes de? Og hva med feilinformasjon om medisinbruk, feildiagnostisering og liknende... er vel umulig å sjekke slikt hele tiden, og ekspertene deres svarer vel bare om man betaler?

Det enkleste å slette er vel sånn sett bruk av veldig stygge skjellsord, og uttrykk som "du skulle vært skutt", "jeg vet hvor du bor, jeg kommer og tar deg når du minst aner det" (ikke at jeg har set noe slikt her altså)

ellers er det vanskelig, men når mange brukere ber om å få noe slettet så kan det jo være grunn for det. personer som har store problemer, som får gode råd, men stadig misforstår, synes jeg bør få bli, selv om dette er til frustrasjon for de som skriver innleggene.

Ja, jeg husker at du var med i en gruppe der.

Ser ut som det har vært noe prat om at du har vært webbis - det er muligens forklaringen?

Hei,

Nei, jeg har aldri vært (eller fått noe tilbud om) å være Webmaster. (Jeg har full jobb, allerede, så det ville vært uaktuelt uansett).

Påstandene i tråden som ble fjernet var ikke "misforståelser", men bare oppdiktet fylle-vås. Vedkommende vet godt at jeg aldri har vært Webmaster.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "Muslimsk kultur er og blir en skitten og ekkel affære."

Og kristen kultur er selvsagt identisk med nazisme, eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...