Gå til innhold

Å klare å kose seg uten alkohol.


PieLill

Anbefalte innlegg

''Hehe jeg vet ikke om de ønsker uskikk på deg, de føler nok bare at du går glipp av den gode smaken, den gode opplevelsen, den festlige stemningen etc.''

Det er vel ikke alltid man kjenner andre på seg selv.

Jeg pleier å tilby meg å hente tvangstrøyen og kjevetvingeren som vi brukte på den forrige som ikke ville spise. Stappepinnen også.... Det kan ha forbausende god effekt på tvangsforerne.

;-)

mvh

''Det er vel ikke alltid man kjenner andre på seg selv.''

Nei, men hjelpes så mange som vandrer rundt i den villfarelsen du ;)

Jeg tror ingenting hjelper på disse tvangsforerne jeg, de mener at mat, dessert og kaker skal inntas i store mengder. Selv om de selv kan se utfallet av dette når de tar en titt i speilet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    129

  • morsan

    58

  • Bookworm

    37

  • tonie

    22

Mest aktive i denne tråden

*kremt*

Jeg tror jeg drikker for oss begge jeg :0)

;0)

Flott.

Jeg visste det måtte være noen som hjalp meg å slippe unna! Du er helten min. Fortsett å drikke for oss begge!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ikke sant!

De vil nok bare fete oss opp, så de kan føle seg bedre selv.

Og spise med god samvittighet...

;0)

Gudene vet hva de vil hehe, bortsett fra at vi skal eta, eta og eta litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er et hjemmelaget øl, og er vel kanskje ikke 100% alkoholfritt, men neppe mer alkohol enn cider og slikt som har kanskje opp til 1 volumprosent alkohol.

Jeg kan ikke lage det selv.

Hehe, snaxy sin farmor (som er MEGET religiøs) ble brisen på tomte øl.... Dette var så klart helt forferdelig for henne!

Det er første og siste gangen hun drakk "alkohol".

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott.

Jeg visste det måtte være noen som hjalp meg å slippe unna! Du er helten min. Fortsett å drikke for oss begge!

;-)

mvh

Hehe! Skal bli ! ;0)

Har forresten lest nesten hele tråden, sinnsykt lang den ble!!!

Og du, jeg skulle ønske jeg var like god som du til å formulere meg! Du har en bra egenskap der :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er vel ikke alltid man kjenner andre på seg selv.''

Nei, men hjelpes så mange som vandrer rundt i den villfarelsen du ;)

Jeg tror ingenting hjelper på disse tvangsforerne jeg, de mener at mat, dessert og kaker skal inntas i store mengder. Selv om de selv kan se utfallet av dette når de tar en titt i speilet :)

Sammen med et laug av ufroskammede tvangstrøyehentere er det mulig å kurrere i hvert fall noen.

For øvrig er det jo en utmerket anleding til å gi barna noen praktiske leksjoner i hvordan man i praksiss bestemmer over sin egen kropp.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Skal bli ! ;0)

Har forresten lest nesten hele tråden, sinnsykt lang den ble!!!

Og du, jeg skulle ønske jeg var like god som du til å formulere meg! Du har en bra egenskap der :0)

Endelig har jeg også klart å lage en lang tråd.

Klapper meg selv på hodet å tenker at nå har jeg minst 2,5 i søvnmangelpromille.

Du skjønner egentlig har jeg ikke noe imot alkohol eller den hemningsløserusen. Jeg er bare så forbasket gjerrig!

Nemlig.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det "lov" å si at du ikke spiser sushi:-)

Jeg har truffet på flere som kategorisk sier at de ikke vil spise rå fisk, men som samtidig glatt spiser råtten eller halvråtten fisk, så da holder ikke rå-fisk-argumentet:-)

Jeg spiser forresten ikke rakfisk, men gravet fisk synes jeg er kjempegodt, likeså lutefisk og sushi.

Jeg synes dessuten at biff tartar er skikkelig digg:-)

Jeg liker ikke så veldig godt rakfisk... Men jeg spiser biffen ganske lite godt stekt,- så det er ikke helt kategorisk det med "rått" jeg ikke tåler. Men jeg synes ikke rå fisk er særlig godt.. Altså,- den kommer seg jo når man får den sammen med sauser etc,- men jeg tror all sushi hadde smakt veldig godt (og i mine øyne: bedre) om den hadde vært varmebehandlet en smule... Jeg er glad i fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

''Og denne tråden er jo et kraftig bevis på at dette er et tema hvor et litt bastant utsagn kan provosere fletta av mange. Hvilket ikke er noe vanskelig å forstå heller. Man er ikke noen dårlig forelder om ungene ser en drikke et glass vin uten noe fuzz, men man kan være en dårlig forelder om man drikker vin og ungene har negative opplevelser av det.''

Nå har jeg vel ikke kallt noen for dårlige foreldre. Jeg begynte bare med å si hvorfor jeg har fallt ned på at jeg ikke serverer alkohol foran mine barn.

Men jeg har blitt kalt sær og en masse andre ting fordi jeg kunne finne på å servere hjemmelaget tyttebærsaft framfor vin...

Så jeg vet ikke helt hvor toleransen skorter mest...

mvh

Jeg tror ingen har noen problemer med valget du har tatt med alkohol. Men jeg tror at når du sier at dine barn nytes best uten alkohol, så sier du at de som velger annerledes enn deg sier det motsatte - det blir liggende implisitt i det du sier. Det er _det_ som gjør at folk blir provosert, ikke at du ikke serverer alkohol hjemme hos deg.

Jeg har hatt en del opplevelser på at det reageres hvis jeg ikke skal ha alkohol hvis jeg er ute feks - men jeg har ikke opplevd at noen reagerer på at jeg ikke serverer alkohol når ungene er hjemme. Kanskje er det bare fordi det er naturlig for de jeg er sammen med og ikke like selvsagt for de du er sammen med. Men kanskje er det også fordi her bare er det ikke noen vinflaske på bordet, mens hos deg er det blitt mer av et statement at det ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Hadde en gang en gjest i en barnebursdag som hadde med sin egen mat. Og det var jeg veldig glad for. For det var virkelig mye å holde styr på for en nybegynner som meg.

Tror forresten at jeg klarte å lage en ting som han også kunne spise.

mvh

Er klart at når man har helt spesiell mat man kan spise så kan man ikke pålegge vertskapet å lage noe helt eget bare til meg :-)

Mange ble litt stressa i starten da jeg ikke skulle ha kake hele tiden, men etterhvert er det flere som har kommentert at når de først skjønte at jeg ikke er beskjeden når jeg sier at jeg ikke skal ha noe, men at jeg faktisk ikke vil ha mat som kos mer, så er det deilig å slippe å lage til noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg tror jeg med hånda på hjertet kan si at jeg ikke spiser noe som er rått...:-)

...... gulrøtter da....? *plystre krangletonen* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, der har vi vannunnskyldningen.

;-)

Men hva med de stakkarne som er skikkelig tynne?

mvh

Kjære deg, prøv å ta en spøk innimellom. Det gjør hverdagen mye, mye morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Alkohol fenger som tema.

:-)

Og mange får behov å skrive hvor "naturlig" forhold de har til alkohol- og/eller å forsvare sitt alkoholforbruk.

En avholdsperson kan lett få kommentarer om å være sær osv. Og det ble stilt spørsmålstegn ved alkoholfritt bryllup.

Jøje-meg for en underholdende tråd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det kan man da få i seg på andre måter enn å drikke vin?

Druer! Og masse grønt og frukt.

Klart man kan få i seg antioksidanter uten å drikke vin. Akkurat slik som man kan få i seg proteiner uten å spise kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol fenger som tema.

:-)

Og mange får behov å skrive hvor "naturlig" forhold de har til alkohol- og/eller å forsvare sitt alkoholforbruk.

En avholdsperson kan lett få kommentarer om å være sær osv. Og det ble stilt spørsmålstegn ved alkoholfritt bryllup.

Jøje-meg for en underholdende tråd. :-)

At man velger å ha alkoholfritt bryllup har jeg full respekt for. Skulle bare mangle. Det er jo brudeparets dag - og hvis det er viktig for dem skal bryllupet selvfølgelig være alkoholfritt.

Men - jeg må innrømme at for meg var det en stor nedtur i et ellers flott bryllup når drikken til maten var Solo !

Farris, lettøl eller is-vann hadde vært helt fint.

Men Solo..... !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det beste vi kan gjøre for å forebygge alkoholproblemer hos egne barn er å ha et naturlig forhold til alkohol - og for meg er det naturlig å ikke drikke alkohol når barna er til stede. (og nærmest aldri ellers ...)

Da er vi gode eksempler og viser at man kan ha det flotT og morsomt og trivelig uten alkohol. Mor og far behøver ikke vin eller øl for å ha det fint.

Når så disse søte små blir voksne vil de forhåpentligvis ikke føle at de må drikke for å ha det fint.

Det er ikke så lenge siden det var en tråd her om et barn under 18 år som skulle ha fest hjemme, og det skulle drikkes alkohol. Jeg reagerte på at de fleste støttet at en 16-17 åring skal få lov til å ha fest med alkohol. I min verden blir det helt vilt, det er tross alt 18 års grense på alkohol.

Hvis jeg noensinne finner ut at noen skjenker mine barn før de blir 18 kommer jeg til å anmelde, det er helt klart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er vel heller at noen letter oppfatter andres kommentarer som press enn det andre gjør. Ref det du nevnte om ammepress: Jeg har hørt andre kommentere at pleierne på barsel utøvde "ammepress" - jeg oppfattet dem som at de hadde sammenfallende ønsker som meg selv: Nemlig at denne ammingen skulle jeg klare - jeg oppfattet dem som hjelpere på veien mot dette - ikke at de presset meg til å gjøre noe jeg ikke hadde lyst til.''

Det er sant at man kan oppleve ting forskjellig. Men det blir vel drøyt å tillegge andre en så mye svakere evne til objektivitet enn en selv.

Når noen har en forskjellig opplevelse av noe er den mest sannsynlige grunnen at opplevelsene også objektivt sett var forskjellige.

mvh

Det er mange ting man tillegger andre folk i denne tråden som kan karaketriseres som "drøyt";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

At man velger å ha alkoholfritt bryllup har jeg full respekt for. Skulle bare mangle. Det er jo brudeparets dag - og hvis det er viktig for dem skal bryllupet selvfølgelig være alkoholfritt.

Men - jeg må innrømme at for meg var det en stor nedtur i et ellers flott bryllup når drikken til maten var Solo !

Farris, lettøl eller is-vann hadde vært helt fint.

Men Solo..... !?

Hehe, jeg synes også det er helt vilt å servere lekker tre-fire-retters middag med Solo eller cola til.

Jeg er heller ikke redd for å innrømme at jeg blir skuffet om det ikke blir servert alkohol i et bryllup jeg skal, selv om jeg selvfølgelig respekterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snaxy sin farmor (som er MEGET religiøs) ble brisen på tomte øl.... Dette var så klart helt forferdelig for henne!

Det er første og siste gangen hun drakk "alkohol".

;0)

;-)

Jeg husker en jente fra tiden på videregående. Hun var ekstremt anti-alkohol, derunder også cider med 0,7vol% alkohol;-)

Noen blir rusa bare av å lukte på korken...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...