Gå til innhold

Å klare å kose seg uten alkohol.


PieLill

Anbefalte innlegg

For ikke å snakke om å ikke like å danse! Da er man sær da!

Dessuten har du et dårlig forhold til kroppen din!

Og du er stiv og unaturlig og forknytt og fysjom!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    129

  • morsan

    58

  • Bookworm

    37

  • tonie

    22

Mest aktive i denne tråden

Den siste setningen der tyder på at du drikker mer enn meg:-)

I ny og ned bety i denne sammenhengen 3-4 ganger i året.

Jeg har vel et alkoholforbruk på ca en flaske vin i året.

Så nå vet du bedre hvem av hos som inntar mest alkohol.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart. Men det er ikke på langt nær så MORSOMT å gå i skauen å plukke blåbær som å drikke et glass vin sånn litt utpå høsten!

;-)

(Jadda, jeg går nå...)

Det er jeg helt enig i.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg må jo si at jeg synes du er litt sær om hverken alkoholfri vin, hjemmelaget tyttebærsaft, kvalitetscider, eller f.eks. nypresset juice er godt nok for deg."

Da kan man jo si til deg at du er litt sær som ikke synes en hvitvin, rødvin, eller rosèvin er godt nok for deg.

De tingene du nevner er for meg drikke som barn drikker til maten. Men det er meg.

Jeg har ingen nevroser i forhold til å drikke det samme som mine barn. Min voksne selvtillit og trivels henter jeg på helt andre arenaer. Så drikker jeg det jeg har lyst på.

;-)

Ungene liker forresten ikke tyttebærsaften fordi den er alt for lite søt.

Om jeg kom med et nedlatende fysjom til vinen jeg ble tilbudt, ville jeg ikke bare vært sær, men fryktlig uhøflig. Om jeg høflig sa nei takk, ville det vært sært å bli fornærmet.

Jeg fikk fysjomrespons på mine forslag til alternative drikker til alkohol, samt beskjed om at jeg var sær. Etter hvert kom også argumentet om at det ikke var voksent nok. Det synes jeg blir både sært og blærete.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir selvsagt forklart inngående at vi er altfor tynne og burde spise og drikke mer av alt. Deretter fyller de opp tallerken med det største kakestykket du kan forestille deg og heller brus i glasset ditt - da snakker vi faktisk press!

Det har du helt rett i! Fysj, så irriterende det er....

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsatt litt satt ut av hva slags mennesker du omgås jeg, som utøver den type drikkepress, og som river seg i håret fordi noen ønsker alkoholfrie alternativer til middag...

Det er klart, hvis du setter deg og krever nylaget tyttebærsaft der og da, kan jeg vel skjønne frustrasjonen, men vann er vel bra da?

Nå er ikke dette folk jeg velger å omgi meg med til daglig, tro meg.

Men jeg har støtt på dem ofte nok og miljøer / arbeidsplasser med såpass mye drikkepress og ikke-drikke-intoleranse at det forundrer meg at noen ser ut til å være overrasket over at voksne mennesker kan oppføre seg slik.

De riktig fine middaggene har selvsagt utsøkt snobbefaktor og bør helst ha drikke av en prisklasse som er uoppnåelig for den gemene hop.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisepress er minst like ille som drikkepress. Særlig den formanende nå-skal-vi-få-skikk-på-deg-typen. Det er en fryktelig uskikk å skulle fortelle folk hva og hvor mye de skal spise.

Drikkepress handler jo ofte om at noen vil ha uskikk på en.

;-)

mvh

Hehe jeg vet ikke om de ønsker uskikk på deg, de føler nok bare at du går glipp av den gode smaken, den gode opplevelsen, den festlige stemningen etc. Altså det de setter sitt eget alkoholinntak i forbindelse med ;)

Min svigermor er ekstrem på det der å skulle "fete opp" sønnen min og meg. Jeg glemmer ikke da han som liten en gang sa: Men farmor jeg ønsker ikke å bli like stooooor som deg og det blir jeg jo hvis jeg skal spise noe hele tiden hehe. Selvsagt er det fra hennes side velmenende, men som du sier en uskikk. Jeg har forklart henne dette gang på gang, men det når bare ikke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville aldri måtte stå til regnskap for hvorfor jeg valgt fisk fremfor kjøtt.''

Hah! De som ikke spiser fisk må da stadig gi forklaring på hvorfor de ikke spiser det. Og svarer du liker ikke, er det spørsmål om hvorfor du ikke liker det, har du smakt det etcetc. Jeg har ikke tall på alle ganger jeg må forklare at jeg ikke spiser reker og skalldyr, jeg er allergisk. Enda kan folk si at det er så godt etter at jeg har forklart det, stakkars deg som ikke kan spise det. Vel, det er mer synd på meg hvis jeg faktisk skulle få det i meg.

Vi står alle i fare for å måtte forklare hvorfor vi gjør "datt" når andre gjør "ditt".

Se på sushitrenden som herjer, du står i stor fare for å bli "sett rart" på hvis du ikke liker sushi. Da er du en merkelig skapning. Det går tross alt ikke an å ikke like sushi - det er jo så godt ;)

Det finnes haugevis av eksempler på hvor man kan føle seg "presset", fordi man må avgi svar på hvorfor man tar de valgene man gjør. Og alkohol/ikke alkohol/hvordan drikke/nyte alkohol er et av mange områder.

Sex er også et slikt område. Det er feks ikke enkelt å forklare hvorfor man fortsatt er jomfru i 20-årene. Hvorfor skal man egentlig behove å forklare det? Det er et valg man har tatt, som andre finner merkelig og da må de selvsagt vite grunnen. Vi mennesker er sånn. Det er ikke nødvendigvis ment å være press i de ulike situasjonene heller, det er kanskje av ren skjær nysgjerrighet at man spørr.

Det går forresten ikke an å ikke like kaker heller ;) Det er min erfaring ;)

Så sant, så sant!

Og er det noe man ikke liker, MÅ man smake flere ganger...

Og spiser du ikke kaker- er du på slankeren...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ny og ned bety i denne sammenhengen 3-4 ganger i året.

Jeg har vel et alkoholforbruk på ca en flaske vin i året.

Så nå vet du bedre hvem av hos som inntar mest alkohol.

mvh

*kremt*

Jeg tror jeg drikker for oss begge jeg :0)

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd at det ikke har blitt servert både alkohol og alkoholfritt i diverse lag (alle du nevner, utenom kanskje russefesten)... Kunne heller ikke falle meg inn at alle jeg iniviterer i selskap uten videre skal drikke alkohol, så jeg serverer begge deler...

Jeg har vært på flere større tilstelninger der det har vært vanskelig å oppdrive noe alkoholfritt enn der det har vært en selvfølge. (Utenom det som har vært alkoholfritt i utgangspunktet.)

Og selv om jeg kunne tenke meg et glass vin, kunne jeg likevel ønsket meg et glass vann eller to. For hva du enn kan si om vin, noen god tørstedrikk er den ikke.

Jeg er faktisk lykkelig overrasket hver gang jeg kan velge og få noe å drikke samtidig med de andre selv om jeg ikke vil ha (mer) vin.

mvh

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''i motsetning til å innføre vann, som i et heilnorsk hjem, tvang hun tenåringen i familien til å drikke _helmelk_ til middags!''

Øh, da jeg var liten var det helmelk til alle måltider - det er mange måltider hvor jeg fortsatt drikker melk (om enn lett-melk) fordi jeg er vant til det:-)

Vi har enten melk eller vann til middag....

Ungene vil helst ha melk.

I helgene, eller om kveldene om meg & Snaxy skal kose oss, har vi brus. Alle våre gjester får brus eller vann...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det til tider være slitsomt ugheligugh! :)

Svigermor og den eldre garden er verst syns jeg....

Og de som veier noen kilo for mye selv...

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor og den eldre garden er verst syns jeg....

Og de som veier noen kilo for mye selv...

;0)

Helt enig, de vil gjerne stappe i deg litt så du øker vekta. Selv om de svært ofte påpeker at de gjerne skulle tatt av noen kilo ;) Jeg har aldri turt å si at det kan de greit klare hvis de spiser litt mindre porsjoner og unngår dessert og kaker som en del av det daglige kostholdet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg vet ikke om de ønsker uskikk på deg, de føler nok bare at du går glipp av den gode smaken, den gode opplevelsen, den festlige stemningen etc. Altså det de setter sitt eget alkoholinntak i forbindelse med ;)

Min svigermor er ekstrem på det der å skulle "fete opp" sønnen min og meg. Jeg glemmer ikke da han som liten en gang sa: Men farmor jeg ønsker ikke å bli like stooooor som deg og det blir jeg jo hvis jeg skal spise noe hele tiden hehe. Selvsagt er det fra hennes side velmenende, men som du sier en uskikk. Jeg har forklart henne dette gang på gang, men det når bare ikke frem.

''Hehe jeg vet ikke om de ønsker uskikk på deg, de føler nok bare at du går glipp av den gode smaken, den gode opplevelsen, den festlige stemningen etc.''

Det er vel ikke alltid man kjenner andre på seg selv.

Jeg pleier å tilby meg å hente tvangstrøyen og kjevetvingeren som vi brukte på den forrige som ikke ville spise. Stappepinnen også.... Det kan ha forbausende god effekt på tvangsforerne.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, de vil gjerne stappe i deg litt så du øker vekta. Selv om de svært ofte påpeker at de gjerne skulle tatt av noen kilo ;) Jeg har aldri turt å si at det kan de greit klare hvis de spiser litt mindre porsjoner og unngår dessert og kaker som en del av det daglige kostholdet hehe

Hihi, ikke sant!

De vil nok bare fete oss opp, så de kan føle seg bedre selv.

Og spise med god samvittighet...

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...