Gå til innhold

Grunnlag for å varsle BV?


Gjest Bekymret nabo

Anbefalte innlegg

Siden du sannsynligvis produserer minst 5 % av den totale mengde innlegg på dol, så er det ikke så rart om flertallet av deres svar er i debatter med deg.

Jeg forsvarer ikke hva andre sier til deg eller beskylder deg for, men jeg synes du snart kan øke innsatsen din i forhold til å se hva du selv gjør med dette forumet. Det er helt unødvendig å gjenta og gjenta og gjenta de samme argumentene i en tråd. Det går an å registrere at andre ikke er enige uten å måtte gjenta dine egne standpunkter utallige ganger.

''Siden du sannsynligvis produserer minst 5 % av den totale mengde innlegg på dol, så er det ikke så rart om flertallet av deres svar er i debatter med deg.

Jeg forsvarer ikke hva andre sier til deg eller beskylder deg for, men jeg synes du snart kan øke innsatsen din i forhold til å se hva du selv gjør med dette forumet. Det er helt unødvendig å gjenta og gjenta og gjenta de samme argumentene i en tråd. Det går an å registrere at andre ikke er enige uten å måtte gjenta dine egne standpunkter utallige ganger. – frosken''

Det tar, som kjent, to for å danse tango. Ser man bort fra "de vanlige" så er de fleste innleggene mine svar på spørsmål/innlegg fra andre.

De fleste er også vanlige, høflige og helt normale.

Derimot så burde DOL kanskje ta skritt for at man ikke skal utsettes for det vanlige kjøret med anklager om nazisme, kommunisme, islamisme, osv osv. som jeg og andre her utsettes for.

Jeg antar du ikke hadde likt det hvis du ble utsatt for det? (Og igjen, jeg har ikke skrevet til ham på halvannet år, så det er åpenbart opp til ham.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 306
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    115

  • mrxx

    52

  • Nord og ned

    32

  • skipohoi

    10

Mest aktive i denne tråden

''Jeg tror det største problemet ditt er at det er fullstendig UMULIG for deg å la andre få siste ordet. Du bare MÅ skrive noe mer. Og når det du skriver, irriterer andre og de føler seg fullstendig misforstått, stopper det ALDRI! Men jeg tror nok det er nettopp det du ønsker, så teknisk sett gjør du en god jobb :) – hjkgv''

Igjen, sjekk nedover i tråden. Siste ord holdes av N&N i 100% av tilfellene (jeg svarer ham aldri), og "mrxx" i mange av tilfellene (her teller jeg ikke).

Bare sjekk! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg pleier sjelden eller aldri å verken lese eller delta i disse trådene fordi de er fullstendig uinteressante og rett og slett drita kjedelige. Og ja, det er nok MANGE som hadde foretrukket at disse trådene ikke fantes! Nå bare slår jeg fast at du ikke ser bjelken i ditt eget øye, slutter å delta, og utfordrer deg til å la dette være siste ord ;) Hvis du absolutt bare MÅ ha siste ordet, så kan du bare ta det, i hvert fall hvis det er det som må til for at du skal få sove :P God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier sjelden eller aldri å verken lese eller delta i disse trådene fordi de er fullstendig uinteressante og rett og slett drita kjedelige. Og ja, det er nok MANGE som hadde foretrukket at disse trådene ikke fantes! Nå bare slår jeg fast at du ikke ser bjelken i ditt eget øye, slutter å delta, og utfordrer deg til å la dette være siste ord ;) Hvis du absolutt bare MÅ ha siste ordet, så kan du bare ta det, i hvert fall hvis det er det som må til for at du skal få sove :P God natt!

''Jeg pleier sjelden eller aldri å verken lese eller delta i disse trådene fordi de er fullstendig uinteressante og rett og slett drita kjedelige. Og ja, det er nok MANGE som hadde foretrukket at disse trådene ikke fantes! Nå bare slår jeg fast at du ikke ser bjelken i ditt eget øye, slutter å delta, og utfordrer deg til å la dette være siste ord ;) Hvis du absolutt bare MÅ ha siste ordet, så kan du bare ta det, i hvert fall hvis det er det som må til for at du skal få sove :P God natt! – hjkgv''

Det er vanligvis en god idé å lese gjennom først, slik at man ser hva som foregår!

Takk for en hyggelig prat!

God natt, og sov godt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

''Siden du sannsynligvis produserer minst 5 % av den totale mengde innlegg på dol, så er det ikke så rart om flertallet av deres svar er i debatter med deg.

Jeg forsvarer ikke hva andre sier til deg eller beskylder deg for, men jeg synes du snart kan øke innsatsen din i forhold til å se hva du selv gjør med dette forumet. Det er helt unødvendig å gjenta og gjenta og gjenta de samme argumentene i en tråd. Det går an å registrere at andre ikke er enige uten å måtte gjenta dine egne standpunkter utallige ganger. – frosken''

Det tar, som kjent, to for å danse tango. Ser man bort fra "de vanlige" så er de fleste innleggene mine svar på spørsmål/innlegg fra andre.

De fleste er også vanlige, høflige og helt normale.

Derimot så burde DOL kanskje ta skritt for at man ikke skal utsettes for det vanlige kjøret med anklager om nazisme, kommunisme, islamisme, osv osv. som jeg og andre her utsettes for.

Jeg antar du ikke hadde likt det hvis du ble utsatt for det? (Og igjen, jeg har ikke skrevet til ham på halvannet år, så det er åpenbart opp til ham.)

Med vennlig hilsen

Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :)

''Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :) – germimate''

Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen min med vås om nazister og kommunister, og lignende (eller om "Sør"). Det sagt, jeg lar meg heller ikke intimidere av dem. Det er tross alt bedre at de gjør det mot meg enn mot andre som bryr seg.

At man er uenig om man skal ringe BV i slike tilfeller er derimot en helt grei diskusjon, og folk får tåle at man er uenige.

Som du ser så bruker jeg (så godt som) aldri ukvemsord mot noen, ei heller er jeg noe annet enn høflig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

''Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :) – germimate''

Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen min med vås om nazister og kommunister, og lignende (eller om "Sør"). Det sagt, jeg lar meg heller ikke intimidere av dem. Det er tross alt bedre at de gjør det mot meg enn mot andre som bryr seg.

At man er uenig om man skal ringe BV i slike tilfeller er derimot en helt grei diskusjon, og folk får tåle at man er uenige.

Som du ser så bruker jeg (så godt som) aldri ukvemsord mot noen, ei heller er jeg noe annet enn høflig.

Med vennlig hilsen

Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :)

''Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :) – germimate''

Nettopp! Det er det jeg også mener!

God natt, og sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

''Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :) – germimate''

Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen min med vås om nazister og kommunister, og lignende (eller om "Sør"). Det sagt, jeg lar meg heller ikke intimidere av dem. Det er tross alt bedre at de gjør det mot meg enn mot andre som bryr seg.

At man er uenig om man skal ringe BV i slike tilfeller er derimot en helt grei diskusjon, og folk får tåle at man er uenige.

Som du ser så bruker jeg (så godt som) aldri ukvemsord mot noen, ei heller er jeg noe annet enn høflig.

Med vennlig hilsen

Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

''Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :) – germimate''

Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen min med vås om nazister og kommunister, og lignende (eller om "Sør"). Det sagt, jeg lar meg heller ikke intimidere av dem. Det er tross alt bedre at de gjør det mot meg enn mot andre som bryr seg.

At man er uenig om man skal ringe BV i slike tilfeller er derimot en helt grei diskusjon, og folk får tåle at man er uenige.

Som du ser så bruker jeg (så godt som) aldri ukvemsord mot noen, ei heller er jeg noe annet enn høflig.

Med vennlig hilsen

Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :)

''Høflighet og saklighet er bra :)

God natt :) – germimate''

Det var da svært så mye av det!

;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Dere gjør først mygg til elefanter.

2.Det tror at han er 16,mens han er 18+?

3.Det er ikke tillat å kjøre lastebil med serfikat CE før du er 21 (24?)

Det som er alvorlig er er ikke at han jobber mye,men hvorvidt han er barn eller voksen.

At han bo i en garasje er vel heller ikke noe problem,heller ikke at han har sluttet på skolen.Bruker han ikke narkotika eller alkohol eller har synlige blåmerker,synes jeg ikke du burde si noe som helt.

I dette tilfellet er du bekymret for noe du ikke trenger.En 16 åring er fysisk sterk nok til å forsvare seg selv.Du skal ikke opdra ham,og er han over 18 er han voksen og kan gjøre som han vil.

Min eneste bekymring,er om khan faktisk er 16.Da kan han bli nektet førerkort i mange år om han blir tatt av politiet mens han fører en bil ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver til frosken noe slikt:"du hadde sikkert ikke likt det hvis du ble utsatt for det". Da må det jo gå inn på deg likevel, og du har jo flere ganger skrevet at det ikke gjør det?

For øvrig synes jeg du gir mange gode og sympatiske råd, du virker snill, så det er så synd at du ødekegger for deg selv ved å ikke ta til deg det flertallet prøver å fortelle deg.. Du virker veldig selvgod.. Men bp er det natta her :) – germimate''

Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen min med vås om nazister og kommunister, og lignende (eller om "Sør"). Det sagt, jeg lar meg heller ikke intimidere av dem. Det er tross alt bedre at de gjør det mot meg enn mot andre som bryr seg.

At man er uenig om man skal ringe BV i slike tilfeller er derimot en helt grei diskusjon, og folk får tåle at man er uenige.

Som du ser så bruker jeg (så godt som) aldri ukvemsord mot noen, ei heller er jeg noe annet enn høflig.

Med vennlig hilsen

''Nei, det er jo ikke direkte trivelig når to-tre stykker har bestemt seg for å spamme ned innboksen''

Nei, det er ikke en to-tre stykker du har havnet i klammeri med. Det er et hundretalls ulike opp gjennom åra som har reagert sterkt på din sjikane, dine usakligheter, dine herseteknikker og din nedlatenhet mot alt og alle som har en mening enn deg om ett eller annet tema, det være seg healing, innvandring, hundehold eller for den saks skyld bunadsbruk.

WM har for lengst slått fast at de hovedsakelig mottar to typer klager, nemlig alle som klager på deg, og de du sender på andre.

Du har fått beskjed av dem om å moderere deg, sterkt minske antall innlegg og ta deg sammen. Ingen ting av dette respekterer du, og har i stedet svart at du ønsker å ødelegge Doktor online sin økonomi hvis de ikke følger din redaksjonelle linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er verken BV eller arbeidstilsynet så naive.

Hei,

Her får du noe å bryne deg på i praksis. Da er det vel bare å pakke kofferten å sette kursen Nordover.

Så kan du forklare disse unge pikene hva som er det beste livet å levet samt at de kommer til å bli "helseløse" ganske snart om de ikke kommer seg bak skolebenken rimelig kvikt.

Heller ikke gløm at de trolig har lese- og skrive-vansker samt vil ende opp i et lavtlønns-yrke uten status. Noe som igjen fører til at de kommer til å slite seg ut og dø tidlig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068089

Lykke til, Sør, oppi Nord :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Dere gjør først mygg til elefanter.

2.Det tror at han er 16,mens han er 18+?

3.Det er ikke tillat å kjøre lastebil med serfikat CE før du er 21 (24?)

Det som er alvorlig er er ikke at han jobber mye,men hvorvidt han er barn eller voksen.

At han bo i en garasje er vel heller ikke noe problem,heller ikke at han har sluttet på skolen.Bruker han ikke narkotika eller alkohol eller har synlige blåmerker,synes jeg ikke du burde si noe som helt.

I dette tilfellet er du bekymret for noe du ikke trenger.En 16 åring er fysisk sterk nok til å forsvare seg selv.Du skal ikke opdra ham,og er han over 18 er han voksen og kan gjøre som han vil.

Min eneste bekymring,er om khan faktisk er 16.Da kan han bli nektet førerkort i mange år om han blir tatt av politiet mens han fører en bil ulovlig.

Det virker som ts vet at han er 16 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Deltidsjobber er heller ikke å forakte, det være seg fra kl 4-8 eller 16-20.

''

Gutten går ikke på skole. Fulltidsjobb fra 06.00 til 18.00 - 10.00 mandag til fredag, noen ganger i helgene, samt storrengjøring av lastebil hver søndag.

Jeg er tilhenger av å bry seg, bare så det er sagt. En sak har minst to sider, ytterpunktene kan være:

1) Gutten går for lut og kaldt vann, bor i garasjen uten tilgang til mat, varme, vann og andre basisbehov, han blir tvunget til å jobbe 80 timer i uka, nekta skolegang etc, etc.

2) Gutten "bor" i garasjen som i "tilbringer det meste av døgnets timer der", eller har et isolert rom der hvor han velger å overnatte, og har fri tilgang til hovedhusets bekvemmeligheter. Gutten har et reelt ønske om å jobbe, med far eller andre. Oppfølgingstjenesten, BUP, NAV eller KiF kan være inne i bildet og oppmuntrer til hensiktsmessig aktivitet.

Sannheten ligger kanskje noe midt imellom dette, og sjansen for at du som nabo ikke har den fulle oversikt er definitivt til stede.

Kjøringa er et kapittel for seg, det er vel ingen uenige om. Gutten skal selvfølgelig ikke rygge og parkere en lastebil, ei heller kjøre personbil aleine.

Som sagt syns jeg det er flott at du bryr deg, syns du bør begynne med å snakke med gutten og foreldrene. Det fører nødvendigvis ikke fram (umeddelsomme tenåringer og defensive foreldre), og har du fortsatt grunn til å føle at han lider under tvang og omsorgssvikt, bør du absolutt ta en telefon til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her får du noe å bryne deg på i praksis. Da er det vel bare å pakke kofferten å sette kursen Nordover.

Så kan du forklare disse unge pikene hva som er det beste livet å levet samt at de kommer til å bli "helseløse" ganske snart om de ikke kommer seg bak skolebenken rimelig kvikt.

Heller ikke gløm at de trolig har lese- og skrive-vansker samt vil ende opp i et lavtlønns-yrke uten status. Noe som igjen fører til at de kommer til å slite seg ut og dø tidlig.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068089

Lykke til, Sør, oppi Nord :-) :-)

Hva er sjansen for at gruppen du snakker om er ufør når de er 50 år gamle, sammelignet med resten av befolkningen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Besettelser har en årsak. Hadde jeg vært irritabel hadde du vært jævlig irriterende :P Jeg ser at du har fornuftige innspill også, men er redd de drukner i fjaset og inntrykket andre har fått av deg. Jeg løser dette med å bruke mange nick, for jeg har ikke noe behov for å bli sett (som jeg ikke får dekket i den virkelige verden) :) – hjkgv''

Hei,

Men burde du ikke skrive dette til dem, ikke meg? Det er tross alt de to som skriver/starter dette i 100% av tilfellene.

Mer fundamentalt, jeg lar meg ikke intimidere av de uendelige antall innlegg om "Sør". Det er langt bedre å stå opp til dem, enn å la dem skremme folk til å skifte nick.

Jeg har også forsøkt i perioder å ikke svare på noen slike idiot-innlegg, men det fortsetter med så mye løgn om hva jeg skal ha sagt/mener at det faktisk er bedre å skrive saklig og høflig tilbake.

Med vennlig hilsen

Dette viser bare hvor lite selvinnsikt du har. Det er helt utrolig at du ikke skjønner hvorfor du blir utsatt for dette. Merk også at det ikke bare er på dette forumet som du blir tatt og utestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser bare hvor lite selvinnsikt du har. Det er helt utrolig at du ikke skjønner hvorfor du blir utsatt for dette. Merk også at det ikke bare er på dette forumet som du blir tatt og utestengt.

Fint hvis du ikke tar helt av med alle dine/N&Ns løgner.

Og videre fint hvis du holder deg til sak, fremfor "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis du ikke tar helt av med alle dine/N&Ns løgner.

Og videre fint hvis du holder deg til sak, fremfor "Sør".

Det jeg gjorde i denne tråden var å kopiere det du selv har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...