Gå til innhold

stakkars


Gjest pekka

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Ikke rart oslofolk er så forståelsesfulle! _Litt_må man da forvente som takk for at man har Norges eneste opera! ;-)

Hvor mener du operaen skal ligge?

Klart vi må ha en Opera, og selvfølgelig bør den ligge i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 363
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    51

  • PieLill

    32

  • mumitrollet

    29

  • nanna

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Da jeg gikk på gymnaset, 2 mil med buss hjemmefra, kom jeg forsent HVER ENESTE dag nesten hele vinteren pga snø, litt for mange biler på altfor dårlig veier. Jeg var ikke den eneste.

Herregud som du syter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det snør og snør, men jeg hadde aldri trodd at det skulle bli så mye "bråk" av at jeg syntes synd på de mange som stod fast i trafikken der inne. Det hadde jeg gjort uansett hvor enn i landet det måtte vært :)

*ler*

Ja det er ganske utrolig at man benytter anledningen til å få ut mest mulig eder og galle om de helsikes oslofolka når man hører om noen som bruker flere timer på å få småunger hjem fra barnehagen! ;-)

Det er like godt å venne de små oslobarna til det først som sist! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på gymnaset, 2 mil med buss hjemmefra, kom jeg forsent HVER ENESTE dag nesten hele vinteren pga snø, litt for mange biler på altfor dårlig veier. Jeg var ikke den eneste.

Rart at man ikke lærte og kjørte avgårde tidligere, ettersom dette ikke skjedde ved ekstraordinære forhold men hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

Det er vel den eneste forskjellen. Men som motstykke har Oslofolk er meget bra utbygd kollektivnett. Det har ikke Vi. Her finnes èn trikkelinje (som i Kardemomme by), og intet t-banetilbud. Bussen går ofte i min bydel, men slett ikke alltid dit man har tenkt seg ;o)

Samboeren min skulle ta tog hjem fra jobb i går. Han pleier å kjøre bil.

I går ble han stående å vente på toget i godt over 1 time. Og slik var det på mange kollektiv-tilbud i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mener du operaen skal ligge?

Klart vi må ha en Opera, og selvfølgelig bør den ligge i hovedstaden.

Ja, og da må man sannelig tåle litt snø også, uten å klage, synes du ikke?

NB: legg merke til denne: ";-)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daaaakar

Herregud som du syter:)

Og det sier DU? 'Uhh, kom tre kvarter for sent på jobben, og ungen min gråt'. Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Mannen min er fra Oslo og blir litt flau på Osloensernes vegne når det gjelder jamringa over snøen...

Her vi bor sperrer trailere stadig vekk veien, men det hører vi aldri om på nyhetene. Det har hendt at vi har måttet kjøre lange omveier for i det hele tatt å komme oss hjem. Vi har også sittet fast på fjellet i timesvis pga store biler som står på tvers over veien. Det eneste stedet vi får høre om det i ettertid, er i lokalavisa....

Jeg var forøvrig i Oslo for en uke siden og er enig i at byen lett blir uframkommelig når det blir for mye snø (tett trafikk, brøytekanter osv). Hadde Oslo ligget i Tromsø, hadde folk tenkt "shit au, vi står'n over!" ;-) Jeg er altså ikke Tromsøværing, men har en teori om at folk tåler mer jo lengre nord de bor (ikke sikkert teorien holder vann ;-))

Et strømbrudd på to timer i Oslo kringkastes jo over hele landet. Ellers i landet bør strømbruddet helst ha vart i minst to dager før det kommer i avisen...

"Et strømbrudd på to timer i Oslo kringkastes jo over hele landet. Ellers i landet bør strømbruddet helst ha vart i minst to dager før det kommer i avisen... "

Nemlig! Der sa du det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Rart at man ikke lærte og kjørte avgårde tidligere, ettersom dette ikke skjedde ved ekstraordinære forhold men hver eneste dag.

Det var ikke så mange bussavganger skjønner du. Lite å velge i. Men det er vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Samboeren min skulle ta tog hjem fra jobb i går. Han pleier å kjøre bil.

I går ble han stående å vente på toget i godt over 1 time. Og slik var det på mange kollektiv-tilbud i går.

Sånn er det da her også, i ekstremtilfeller. Jeg bor i Trondheim, ikke på bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Problemet i Oslo er at enkelte deler av vinteren er det lite snø. Og enkelte vintere er det lite snø generelt. Brøytebudsjetter og -beredskap legges opp etter minimumsmånedene i et minimumsår.

Det merkverdige er at store deler av befolkningen ser ut til å ha adoptert den samme holdningen. Derfor er sjokket og kaoset like stort hver gang hvert år.

Kanskje ordførerne i f.eks. Bodø og Tromsø burde påta seg å regelmessig påminne Osloenserne om at snøen kommer i år også...

For øvrig bør man ha det nødvendige i bilen, mat, drikke, pledd etc før man legger ut på tur på slike dager.

mvh

Det er ikke bare budsjettet, men det at det er verre å rydde unna all snøen også. Det står parkert biler overalt og et sted skal man gjøre av all snøen.

Så det er ikke bare det at det kommer som en overraskelse.

Vi har værmeldinger vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og da må man sannelig tåle litt snø også, uten å klage, synes du ikke?

NB: legg merke til denne: ";-)"

Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mange bussavganger skjønner du. Lite å velge i. Men det er vanskelig å forstå..

Ja, hvis dte var rutebuss så skjønner jeg det. Trodde du mente skolebuss, fordi der jeg kommer fra var det mange barn og ungdommer som ble skysset fra bygdene rundt omkring og inn til skolen. Da var det ikke rutebusser men skolebusser. Og dersom de aldri hadde klart å komme fram i tide er jo det minste man forventer at de starter litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blomsterløk

Hørte på radioen i dag at politiet ikke engang hadde hatt tid til å utstede bøter til trailerne som kjørte uten kjetting.

Men ellers så synes jeg dette har vært en fantastisk vinter med masse snø og fine ake- og skiforhold. Ikke ofte vi har såpass mye snø her på østlandet. Ikke siden på 60-tallet.

Målte snøfonnene hjemme hos oss i går kveld etter at vi hadde vært ute å måkt. Og de er faktisk nesten 2 meter høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Gubben min var en av dem i går. 2,5 timer i Skulleruddumpa, flytta seg litt over 20 meter på den tida. Og med to småttiser i baksetet. Han var sliten da han kom hjem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen i dag at politiet ikke engang hadde hatt tid til å utstede bøter til trailerne som kjørte uten kjetting.

Men ellers så synes jeg dette har vært en fantastisk vinter med masse snø og fine ake- og skiforhold. Ikke ofte vi har såpass mye snø her på østlandet. Ikke siden på 60-tallet.

Målte snøfonnene hjemme hos oss i går kveld etter at vi hadde vært ute å måkt. Og de er faktisk nesten 2 meter høye.

Jeg liker at det er snø jeg, men jeg trives best når det er slik som skorpionfisken beskriver i sitt innlegg: At man har fått måkt og det har sluttet å komme mer og sola skinner! ;-)

Problemet er at det er for mange veier som skal brøytes og for mange biler, busser etc, og så blir det kaos.

Og så er det også en del av problemet at noen duster ikke innretter seg på at det er snøvær og vinter, og så rammes svært mange mennesker av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pekka

Hørte på radioen i dag at politiet ikke engang hadde hatt tid til å utstede bøter til trailerne som kjørte uten kjetting.

Men ellers så synes jeg dette har vært en fantastisk vinter med masse snø og fine ake- og skiforhold. Ikke ofte vi har såpass mye snø her på østlandet. Ikke siden på 60-tallet.

Målte snøfonnene hjemme hos oss i går kveld etter at vi hadde vært ute å måkt. Og de er faktisk nesten 2 meter høye.

wow! Ja det er i det minste gøy for de fleste barna her i landet med snø. Trim for oss snømåkere er jo også positivt, til en viss grad da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...