Gå til innhold

stakkars


Gjest pekka

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Ja, og da må man sannelig tåle litt snø også, uten å klage, synes du ikke?

NB: legg merke til denne: ";-)"

Jeg har alltid elsket snø jeg.

Savner vinteren i hjembygda mi hvor vi hadde hvite vintrer hvert år. Sånn sett er vinteren i Oslo for meg akkurat slik jeg vil ha den.

Jeg er født med ski på bena og dette været er glimrende for meg:)

Jeg prøver bare i denne tråden og åpne øynene litt på bygdefolket som sitter og syter over disse fæle "østlændingan" mens de nipper til kaffen sin , ser på dagsrevyen og flire seg ihjæl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 363
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    51

  • PieLill

    32

  • mumitrollet

    29

  • nanna

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rudus

Jeg tok meg likegodt fri i går og hadde ungen hjemme..

Javel? Så er bare å 'ta seg fri' når det snør litt? Rart at folk i det hele tatt jobber i andre deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Og det sier DU? 'Uhh, kom tre kvarter for sent på jobben, og ungen min gråt'. Stakkars!

Skjønner visst ikke ironi du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pekka

Gubben min var en av dem i går. 2,5 timer i Skulleruddumpa, flytta seg litt over 20 meter på den tida. Og med to småttiser i baksetet. Han var sliten da han kom hjem. ;)

Huff ja det er temmelig trist å bli stående fast, man har liksom ikke så mye å kose seg med i en bil heller. Godt de kom vel hjem til slutt. Noen stod vel enda lengre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

Jeg liker at det er snø jeg, men jeg trives best når det er slik som skorpionfisken beskriver i sitt innlegg: At man har fått måkt og det har sluttet å komme mer og sola skinner! ;-)

Problemet er at det er for mange veier som skal brøytes og for mange biler, busser etc, og så blir det kaos.

Og så er det også en del av problemet at noen duster ikke innretter seg på at det er snøvær og vinter, og så rammes svært mange mennesker av det.

Jo, helt enig med deg.

Finest når møkejobben er unnagjort, og det er sol og fint vær. Helt klart!

Hjemme hos oss ble ikke veiene måkt før klokka 23, og det er ikke holdbart synes jeg. Dette er en kommunal vei.

Brukte forresten 1 1/2 time på jobb både i går og i dag. I dag var det to trailere som stod fast og sperret veien. Ikke noe særlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Så er bare å 'ta seg fri' når det snør litt? Rart at folk i det hele tatt jobber i andre deler av landet.

He-he, hørt om selvstendig næringsdrivende? :-)

Om jeg tar fri, går det ikke ut over noen andre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Javel? Så er bare å 'ta seg fri' når det snør litt? Rart at folk i det hele tatt jobber i andre deler av landet.

Nå du ser hva bygdefolket skriver her, så er det visst de som tar seg fri fra jobb.

Er ikke så nøye ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet i Oslo er at enkelte deler av vinteren er det lite snø. Og enkelte vintere er det lite snø generelt. Brøytebudsjetter og -beredskap legges opp etter minimumsmånedene i et minimumsår.

Det merkverdige er at store deler av befolkningen ser ut til å ha adoptert den samme holdningen. Derfor er sjokket og kaoset like stort hver gang hvert år.

Kanskje ordførerne i f.eks. Bodø og Tromsø burde påta seg å regelmessig påminne Osloenserne om at snøen kommer i år også...

For øvrig bør man ha det nødvendige i bilen, mat, drikke, pledd etc før man legger ut på tur på slike dager.

mvh

Mye av problemet med trafiken i Oslo er trikkene. Når de står, kommer man ikke alltid forbi med buss og bil. Uansett om det er brøytet aldri så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg må le litt hver gang det er sol i Bergen også. Det kommer garantert på tv2-nyhetene. :)

Ja, og hver gang de har en fin sommer der oppe i Nord.

Da kommer det bilder av folk som bader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Ja, og hver gang de har en fin sommer der oppe i Nord.

Da kommer det bilder av folk som bader.

Og vi som bor "midt i mellom" unner verkelig de nord i landet fine somre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Et strømbrudd på to timer i Oslo kringkastes jo over hele landet. Ellers i landet bør strømbruddet helst ha vart i minst to dager før det kommer i avisen... "

Nemlig! Der sa du det!!!

Men dere har vel lokalaviser?

Ikke glem at Riksavisene lages i Oslo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig!

Selges det ikke vinterdekk sør for Dovre?!

Jeg må faktisk le litt hver gang det snør i Oslo. For da vet vi hva som kommer på nyhetene...

Hjelper ikke med vinterdekk om bilen din er murt inne med snø. Når det (en sjelden gang) brøytes legger måkebilene igjen digre hauger med snø på sidene av veien, som stenger masse parkerte biler inne.

Trikken er sårbar for snø, og når den står kommer man ikke alltid forbi uansett om man har splitter nye dekk.

T-banen er upålitelig i snøføyka, og blir gjerne innstilt.

Alt dette vet folk, og bruker dermed heller bil enn offentlig transport når det snør så masse som nå, men bilen er jo murt inne, derfor kommer man for sent på jobb slik som alle andre, og må stå i kø både til og fra pga ubrøytede veier, stillestående trikk osv.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at det er snø jeg, men jeg trives best når det er slik som skorpionfisken beskriver i sitt innlegg: At man har fått måkt og det har sluttet å komme mer og sola skinner! ;-)

Problemet er at det er for mange veier som skal brøytes og for mange biler, busser etc, og så blir det kaos.

Og så er det også en del av problemet at noen duster ikke innretter seg på at det er snøvær og vinter, og så rammes svært mange mennesker av det.

Den snøvinteren Østlandet opplever nå, er slik jeg husker det som normalt fra barndommen. Det var ingen som skreik seg opp da.

Vi gikk på ski til skolen og hoppet fra hustakene. Men for all del: Det var jo ikke så mange biler på veiene den gangen, og folk flest tok kun fly når de skulle på ferie.

Så du forresten et artig innslag på Norge i dag eller noe sånt for noen uker siden?

Det var om en mann som gikk på ski til jobben, tror det var i Asker eller noe slikt, han suste triumferende forbi bilkøene på fortauet og kom til jobb svett, frisk og opplagt.

Kanskje barnefamiliene burde gå over til pulk i disse dager når de skal levere i barnehagen.

Jeg kan tenke meg at ungene jubler over all snøen.

Men om Oslofolk takler snøen dårlig, er det ingenting mot Stavanger. Der snør det såpass sjelden om vinteren at det krasjes over en lav sko så fort veiene får litt pudder, og trafikken går bokstavelig talt helt i stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i nordnorge, har bestandig noe spiselig - kjeks etc samt drikke liggende i bilen/sekken. Ullteppe og potte (!) ligger alltid bak i bilen. Har opplevd å stå 1 time i kø sommerstid med steikvarme. Ungen hylte og var sulten og tørst. Siden den gangen har jeg alltid ett eller annet liggende i bilen. Ikke morsomt å stå fast. Synes synd på de som brukte 5 timer hjem fra barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Kanskje dere skal tenke litt over at det også er litt verre for brøytebilene å vite hvor de skal gjøre av all snøen. Det er ikke bare å skofle snøen ut på et jorde liksom'.

Skufle? Er da ikke traktorer heller som fjerner snøen. Hørt om brøyekanter? Er DET brøytebilene lager. De driver ikke og kjører snøen noen plass for så å dumpe den der.

Jo, jeg bor midt i Oslo, og i veiene rundt oss brøytes det med traktor. Ble du overrasket nå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Men dere har vel lokalaviser?

Ikke glem at Riksavisene lages i Oslo da.

Du, hvis strømmen går her, så får vi ikke avisen på et par dager... De bruker strøm til å produsere avier ;o)

Det hadde vært bedre om det hadde stått "kringkastes på TV" i forrige innlegg. Tv bruker nødaggregat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Hjelper ikke med vinterdekk om bilen din er murt inne med snø. Når det (en sjelden gang) brøytes legger måkebilene igjen digre hauger med snø på sidene av veien, som stenger masse parkerte biler inne.

Trikken er sårbar for snø, og når den står kommer man ikke alltid forbi uansett om man har splitter nye dekk.

T-banen er upålitelig i snøføyka, og blir gjerne innstilt.

Alt dette vet folk, og bruker dermed heller bil enn offentlig transport når det snør så masse som nå, men bilen er jo murt inne, derfor kommer man for sent på jobb slik som alle andre, og må stå i kø både til og fra pga ubrøytede veier, stillestående trikk osv.

:-)

:-)

Dette skjer _bare_ i Oslo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men t-banen blir vel ikke hindret av snø? Jeg er klar over at alle ikke kan ta t-banen, men...

I går var masse t-baneavganger innstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Dette skjer _bare_ i Oslo :-)

Neida! Det skjer også ofte med trikken i Namsos har jeg hørt. Setter seg stadig fast i snøværet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...