Gå til innhold

7% til bøndene ikke nok?


Sør

Anbefalte innlegg

Villsvin spiste jeg flere ganger det året jeg bodde i Frankrike. Nydelig kjøtt :-)

Familien jeg bodde hos, var på villsvinjakt!

Vanskelig å ikke tenke på Asterix og Obelix når villsvinjakt nevnes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 364
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • puttelulle

    41

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Colette

    22

Mest aktive i denne tråden

Dark-Angel 82

Ja, det er ikke noe behov for kraftfôr der.

Og det smaker fantastisk. Noe helt annet enn kjøttet i Norge.

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri smakt på det, tror jeg...

Jeg er mest glad i kylling og svinekjøtt.

Smakte elghjerte en gang for mange år siden. Uten at jeg visste hva jeg smakte på, må innrømme det var veldig godt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.... skulle nesten tro det.

Men det var ikke mer alvorlig enn å følge dattera til legen (en times kjørevei hver vei), middag, trimtur, fredagskos med ungene og legging av dem.....

Men nå er jeg på plass igjen :-)

Bra!

Bli sittende!

(Håper det ikke var noe alvorlig med datteren din.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smakt på det, tror jeg...

Jeg er mest glad i kylling og svinekjøtt.

Smakte elghjerte en gang for mange år siden. Uten at jeg visste hva jeg smakte på, må innrømme det var veldig godt.

:)

Mange fra Argentina sier at svinekjøtt i Norge smaker som fisk, biff smaker som kylling, og kylling smaker ikke noe! Eller noe slikt.

Det er i hvert fall mye kraftigere smak på kjøttet fra Argentina, Brasil og Namibia.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Skorpioner kan være dødelige.

Det sagt, holder man seg til sivilisasjonen ser man ikke orme-lignende ting i Thailand. Skorpionen var ute på landet.

Med vennlig hilsen

Men skorpionene i Thailand er ikke dødelige for friske folk. Det gjør visstnok bare jævla vondt. Tror ikke det krever legebesøk engang.

De er det mye av, visstnok. Jeg har ikke sett noen, men skal man tro folk så er de aldri langt unna.

Dessuten skal man være ytterst forsiktig med disse lange sakene som ser ut som tusenbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Mange fra Argentina sier at svinekjøtt i Norge smaker som fisk, biff smaker som kylling, og kylling smaker ikke noe! Eller noe slikt.

Det er i hvert fall mye kraftigere smak på kjøttet fra Argentina, Brasil og Namibia.

Med vennlig hilsen

Sier du det ja, intressant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Bra!

Bli sittende!

(Håper det ikke var noe alvorlig med datteren din.)

Med vennlig hilsen

Neida, bare kvartalvis kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så ukulturell og historieløs som du er,''

Jepp, og alt ved det gamle fra deg. Kun person, og ikke sak. :-)

Med vennlig hilsen

Mitt kjennskap til deg, er gjennom "sak" på et *(feil) forum, ergo blir det sak, ikke person. Så: Bom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kjennskap til deg, er gjennom "sak" på et *(feil) forum, ergo blir det sak, ikke person. Så: Bom igjen!

Igjen skriver du kun om person, og ikke om saken i hovedinnlegget.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du hundekjøtt, og er du "barnslig" hvis ikke? Hva med flodhestkjøtt? ;-)

Jeg spiser lam når det blir servert, men jeg foretrekker annet kjøtt, og vi spiser det aldri hjemme, fordi min samboer liker det heller ikke.

Med vennlig hilsen

Jeg snakker om vanlig, norsk mat. Vanlig norsk kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skorpionene i Thailand er ikke dødelige for friske folk. Det gjør visstnok bare jævla vondt. Tror ikke det krever legebesøk engang.

De er det mye av, visstnok. Jeg har ikke sett noen, men skal man tro folk så er de aldri langt unna.

Dessuten skal man være ytterst forsiktig med disse lange sakene som ser ut som tusenbein.

(Jeg er ikke "friske folk" hva angår den type ting.)

Erfaringsmessig er det best å bo over 6. etasje, da unngår man mygg, og det meste som av udyr.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om vanlig, norsk mat. Vanlig norsk kosthold.

Joda, men det er jo ikke alle som spiser det som du tenker på som "vanlig norsk kosthold". Vi spiser nesten aldri poteter (en gang eller to i året), men ris eller pasta, for eksempel. Mye mat fra de asiatiske og andre butikkene rundt Torggate i Oslo.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske poteter går det knapt an å spise. Jeg spiser ikke så alt for mye poteter, men de gangene jeg kjøper poteter kjøper jeg noen dyrere fra utlandet.

Spesielt disse som ligger fritt til plukk er ubrukelige.

Jeg har dårlig erfaring med de fleste poteter som kan kjøpes i norske butikker. Og de er ikke lenger en del av mitt vanlige kosthold, annet enn når det er "helt påkrevet". Svenskene har en potetsort som heter "King Oscar". Den smaker veldig godt og er ren og fin. Men ulovlig og ta med til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo også noe å henge seg opp i, siden du ikke har argumenter.

Hihhiih!!! Dette er moro!!!

Klart det er noe å henge seg opp i!!! Du har for pokker ikke argumenter!! Bare synsing basert på tilfeldige linker fra dagbladet,som tilfeldigvis synes å ha samme syn på bønder som deg! Du er grunn, sør!!! Men veldig moro å kverulere med deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

(Jeg er ikke "friske folk" hva angår den type ting.)

Erfaringsmessig er det best å bo over 6. etasje, da unngår man mygg, og det meste som av udyr.

Med vennlig hilsen

Egentlig vet vel ingen som man er friske i forhold til den typen ting. Jeg har f.eks. ikke sjekket om jeg er allergisk mot skorpion-bitt. ;) Men jeg forstår det sånn at skorpionen i Thailand er av den snille typen, da sammenlignet med mer dødelige arter man finner i andre land.

Når man bor i bungalower på litt øde steder før man føling med naturen. Nå står de gjerne på påler, men man hører hvordan det tafser og kryper under.

Augustina hadde elsket det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er jo ikke alle som spiser det som du tenker på som "vanlig norsk kosthold". Vi spiser nesten aldri poteter (en gang eller to i året), men ris eller pasta, for eksempel. Mye mat fra de asiatiske og andre butikkene rundt Torggate i Oslo.

Med vennlig hilsen

Jeg har også delvis forlatt potetene. Og elsker mat fra mange land.....Spiste sushi på Aker Brygge her om dagen, og det er noe av det mest fantastiske jeg har smakt :-)

Men det er mange som tviholder på poteten i det daglige liv. Svin, okse og lam er også en del av det norske kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hehehehehehehehehehehehehhe! Du er SÅ latterlig!?!? I en krisesituasjon hadde selvfølgelig bøndene melket for hånd!`Og hadde jeg da vært en melkebonde med 40 kyr på båsen, og du hadde dukket opp og tryglet om å få melk, hadde du neiggu ikke fått noe!

''Hehehehehehehehehehehehehhe! Du er SÅ latterlig!?!? I en krisesituasjon hadde selvfølgelig bøndene melket for hånd!`Og hadde jeg da vært en melkebonde med 40 kyr på båsen, og du hadde dukket opp og tryglet om å få melk, hadde du neiggu ikke fått noe!

''

Du kunne heller satt ham til å gjøre reint i båsene og lempe silo, mens du melket :-) Og så kunne han fått en liter melk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg har dårlig erfaring med de fleste poteter som kan kjøpes i norske butikker. Og de er ikke lenger en del av mitt vanlige kosthold, annet enn når det er "helt påkrevet". Svenskene har en potetsort som heter "King Oscar". Den smaker veldig godt og er ren og fin. Men ulovlig og ta med til Norge.

Ulovlig å ta med til Norge? Det er vel ikke ulovlig, eller? Jeg aner ikke. Det høres i så fall verre ut enn jeg trodde.

De få gangene jeg kjøper poteter kjøper jeg noen jeg tror er franske. Problemet er at man ikke får dem i løs vekt, så halvparten blir jo kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg har også delvis forlatt potetene. Og elsker mat fra mange land.....Spiste sushi på Aker Brygge her om dagen, og det er noe av det mest fantastiske jeg har smakt :-)

Men det er mange som tviholder på poteten i det daglige liv. Svin, okse og lam er også en del av det norske kostholdet.

Vi tvilholder på poteten. Men er veldig kresen på kvaliteten. Når det gjelder nypoteter nå om våren er de ferskvare - det må gå maks en uke fra de er oppe av jorda til de blir spist, helst bare to-tre dager.

Og vi bruker ulike sorter til ulike typer tilberedning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...