Gå til innhold

7% til bøndene ikke nok?


Sør

Anbefalte innlegg

Det ville vært enda hyggeligere hvis du jekket deg ned et par hakk.

Eller du faktisk diskuterte sak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 364
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • puttelulle

    41

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Colette

    22

Mest aktive i denne tråden

''Det koster Norge milliarder på milliarder å subsidiere på denne måten, og de pengene kunne vært langt bedre brukt på andre ting.''

Som på import av trygdesnytere?

De har vi sikkert nok av til å eksportere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det bo folk overalt?

Og vi er ikke i nærheten av å være selvforsynte, uansett. Vi betaler bare milliarder for dyr mat, som er billigere (og ofte bedre) andre steder.

Med vennlig hilsen

Jeg har vært i Sverige og handlet en del. Og har kjøpt billig tysk biff/entrecote bl.a, som ikke er spiselig. Det er bare seigt og trvevlete. Så det blir det slutt på. Man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte bonde

Ja, det var jo "slående" argumenter! :knegg:

Med vennlig hilsen

Langsbygda vet dere bytullinger, som knap har satt en fot utenfor Store Ringvei, ingen ting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Pssst! Jeg er ikke bonde! Bare en vanlig lærer, som tilfeldigvis vet litt om landbruk, og kjenner bønder!

Jeg kjenner også bønder. De jobber ved siden av gårdsdriften. Sånn sett klager de heller ikke. Sauebønder, for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte bonde

Jeg er enig - særlig i at utvalget i butikkene burde vært bedre. Prisen på mat er jeg fornøyd med, selv om lønnen min er absolutt moderat.

Det vel ingen andre som bruker så liten del av lønna på mat som Ola Dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig - særlig i at utvalget i butikkene burde vært bedre. Prisen på mat er jeg fornøyd med, selv om lønnen min er absolutt moderat.

Tjener veldig gjennomsnittlig selv, og er villig til å betale for det jeg vil ha, men det går en grense. Synes ikke det er riktig at en fransk eller italiensk ost skal koste 15-20 ganger mer i Norge pga tollbarrierer. Det hvis man er så heldig å finne en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det koster Norge milliarder på milliarder å subsidiere på denne måten, og de pengene kunne vært langt bedre brukt på andre ting.''

Som på import av trygdesnytere?

''Som på import av trygdesnytere?''

Trenger ikke importere dem. De er her allerede, og har ofte lyst hår og blå øyne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her, siden jeg vil spør deg om noe jeg tenkte på.

Dyrevelferden, den er jo ganske god i Norge, i forhold til mange andre land. Det kan vel også være en årsak til at det er dyrere her? Det finnes endel retningslinjer og regler man må forholde seg til her, ikke minst når det kommer til "oppbevaring" av dyrene, og de fores med.

:)

Hei,

Jeg er selvsagt enig i at dyrevelferd skal være god, men (og jeg husker ikke hvor) jeg leste en rapport som mente at dyrevelferden i Norge ikke nødvendigvis var så mye bedre i Norge enn i mange andre land. (Det varierer selvsagt mye.)

Men det meste av årsaken er nok det norske klimaet. Jeg har selvsagt intet mot bønder på noen måte, jeg mener bare at det er "feil" å sette i gang med noe som er en slik økonomisk tapsbedrift som det meste av gårdsdrift i Norge faktisk er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker ikke som du vet mye om økonomi, i hvert fall, basert på det du skriver her.

Med vennlig hilsen

Du bekrefter igjen og igjen at du er en vits.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langsbygda vet dere bytullinger, som knap har satt en fot utenfor Store Ringvei, ingen ting om.

Vel, i den grad noen i byen har fordommer mot folk derfra, så ser man jo at du jobber hardt for å bekrefte disse fordommene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte bonde

''Som på import av trygdesnytere?''

Trenger ikke importere dem. De er her allerede, og har ofte lyst hår og blå øyne :-)

Derfor er det så meningsløst å importere enda fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også bønder. De jobber ved siden av gårdsdriften. Sånn sett klager de heller ikke. Sauebønder, for øvrig.

Da er de deltidsbønder, og har ikke SÅ mye å klage på som heltidsbønder heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte bonde

Vel, i den grad noen i byen har fordommer mot folk derfra, så ser man jo at du jobber hardt for å bekrefte disse fordommene.

Med vennlig hilsen

Du trenger fortsatt ny briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Sverige og handlet en del. Og har kjøpt billig tysk biff/entrecote bl.a, som ikke er spiselig. Det er bare seigt og trvevlete. Så det blir det slutt på. Man får det man betaler for.

Kjøttet på kontinentet er vanligvis langt mer smakfullt enn det man finner i Norge, hvor de fleste kyr er fremavlet for melk.

Kjøtt i Norge har faktisk meget liten smak, sammenlignet med i mange andre land.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de deltidsbønder, og har ikke SÅ mye å klage på som heltidsbønder heller.

Jeg har ansatt en bonde i vårt firma. Om dagen jobber han som bonde, om ettermiddagen jobber han hos oss og om natten kjører han rundt med avislevering. Han sover 2-3 timer i døgnet, og har kone og 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du faktisk diskuterte sak.

Med vennlig hilsen

Vet du, den tonen du har til oss som ikke støtter deg, den hører ikke hjemme noe sted. Og iallefall ikke på småbarnsforum... (Hvem snakket om å holde seg til sak, og å kunne å lese?!?!?)

Med ikke-vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Der har du det ganske konkret! Du vil ikke betale for at smeden skal reparere noe for deg, du vil heller ha ting billig, og så får det så være med miljøet!!

Nei, jeg har ikke behov for smed, ettersom jeg ikke har hest.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttet på kontinentet er vanligvis langt mer smakfullt enn det man finner i Norge, hvor de fleste kyr er fremavlet for melk.

Kjøtt i Norge har faktisk meget liten smak, sammenlignet med i mange andre land.

Med vennlig hilsen

Jeg kommer i hvert fall aldri til og kjøpe kjøtt i Sverige flere ganger. Til og med nakkekotelettene er seige. Og det er jammen godt gjort:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...