Gå til innhold

7% til bøndene ikke nok?


Sør

Anbefalte innlegg

Vet du, den tonen du har til oss som ikke støtter deg, den hører ikke hjemme noe sted. Og iallefall ikke på småbarnsforum... (Hvem snakket om å holde seg til sak, og å kunne å lese?!?!?)

Med ikke-vennlig hilsen

Du kan jo bare lese gjennom alle dine egne innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 364
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • puttelulle

    41

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Colette

    22

Mest aktive i denne tråden

Jeg kommer i hvert fall aldri til og kjøpe kjøtt i Sverige flere ganger. Til og med nakkekotelettene er seige. Og det er jammen godt gjort:-(

Vampyrer i Sverige er ikke like gode som i Norge, tydeligvis! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke behov for smed, ettersom jeg ikke har hest.

Med vennlig hilsen

Hihihih! Ja, du beviser iallefall at du ikke er spesielt urban, når det kommer til stykket!!!!! Hest!?! Hva pokker har det med saken å gjøre!? Er det bare hestesko smeden smir, tror du!? Hihihi... Nei, ta et år eller to omigjen på grunnskolen, du gutten min! Du har MEGET å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av Norges befolkning bor da vel ikke i Oslo!!`! På østlandet, kanskje, men ikke I Oslo!`!

Nei, men jeg har heller ikke påstått de bor i Oslo.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihih! Ja, du beviser iallefall at du ikke er spesielt urban, når det kommer til stykket!!!!! Hest!?! Hva pokker har det med saken å gjøre!? Er det bare hestesko smeden smir, tror du!? Hihihi... Nei, ta et år eller to omigjen på grunnskolen, du gutten min! Du har MEGET å lære.

Nei, men smedens andre arbeidsoppgaver har også i stor grad utgått, men vi sitter ikke å subsidierer smeder, bare fordi det var behov for dem for 150 år siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Da er de deltidsbønder, og har ikke SÅ mye å klage på som heltidsbønder heller.

Og årsaken til at de er deltidsbønder er at det ikke er mulig å drive heltid.

Men siden gårdsdriften er 24 timer i døgnet er det vel mer nærliggende å si at de er deltidselektrikere, deltidstømrere og deltidsmekanikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har heller ikke påstått de bor i Oslo.

Med vennlig hilsen

For å klarlegge litt her: Å være urban betyr IKKE at man må bo i Oslo!!! Men at man har litt storby-kjennskap, ja! Men også at man har litt vidsyn. Noe du ikke har.

Det var DU som kom trekkende med at du ikke trengte smed, for du hadde ikke hest! Det bekrefter at du tror at smedene kun lager hestesko, og det er også feil.

Sorry, lille venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klarlegge litt her: Å være urban betyr IKKE at man må bo i Oslo!!! Men at man har litt storby-kjennskap, ja! Men også at man har litt vidsyn. Noe du ikke har.

Det var DU som kom trekkende med at du ikke trengte smed, for du hadde ikke hest! Det bekrefter at du tror at smedene kun lager hestesko, og det er også feil.

Sorry, lille venn.

Jeg trenger ikke smed for noe annet heller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hei,

Jeg er selvsagt enig i at dyrevelferd skal være god, men (og jeg husker ikke hvor) jeg leste en rapport som mente at dyrevelferden i Norge ikke nødvendigvis var så mye bedre i Norge enn i mange andre land. (Det varierer selvsagt mye.)

Men det meste av årsaken er nok det norske klimaet. Jeg har selvsagt intet mot bønder på noen måte, jeg mener bare at det er "feil" å sette i gang med noe som er en slik økonomisk tapsbedrift som det meste av gårdsdrift i Norge faktisk er.

Med vennlig hilsen

Takk for svar.

Jeg har ikke lest den rapporten, men har generelt inntrykk av at Norge er bedre enn mange andre land på dyrehold. Jeg har også inntrykk av at reglene for hva de forskjellige produktene tilsettes, og sprayes med er noe strengere her. Det føles tryggere for meg hvertfall.

Dette er en av grunnene til at jeg foretrekker norske varer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrer i Sverige er ikke like gode som i Norge, tydeligvis! ;-)

Med vennlig hilsen

Du vet da vel at vi har godt kjøtt i Norge. "Lam i verdenstoppen" osv. Da er det verre med potetene...for der finnes det ikke mye yrkesstolthet blant bøndene. De leveres med fargen grønn og fulle av sår og skader. Det er de flinkere til i Sverige. Men det er jo en forbrytelse og ta dem over grensen...så da så:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men smedens andre arbeidsoppgaver har også i stor grad utgått, men vi sitter ikke å subsidierer smeder, bare fordi det var behov for dem for 150 år siden.

Med vennlig hilsen

Tja, vet ikke akkurat det! Du har vel en lås i huset ditt? Eller kanskje en kniv? Eller kanskje t.o.m en øks? Nei, det har du vel ikke, siden du sikkert fyrer med elektrisitet. Kanskje har du en gullring? Eller en sølvring!? GullSMED, sølvSMED, vet du! hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og årsaken til at de er deltidsbønder er at det ikke er mulig å drive heltid.

Men siden gårdsdriften er 24 timer i døgnet er det vel mer nærliggende å si at de er deltidselektrikere, deltidstømrere og deltidsmekanikere.

Det er jammen sant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke smed for noe annet heller.

Med vennlig hilsen

Skulle likt å se deg, i en bygård i Oslo, der gårdsporten mangler lås, eller låsen til leiligheten din er dirka opp, og du trenger en ny:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte bonde

Jeg trenger ikke smed for noe annet heller.

Med vennlig hilsen

Nei, men det kan et jo hende andre gjør. Hvorfor er du så egoistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet da vel at vi har godt kjøtt i Norge. "Lam i verdenstoppen" osv. Da er det verre med potetene...for der finnes det ikke mye yrkesstolthet blant bøndene. De leveres med fargen grønn og fulle av sår og skader. Det er de flinkere til i Sverige. Men det er jo en forbrytelse og ta dem over grensen...så da så:-(

Hei,

Lam er faktisk et av de få typer kjøtt som jeg ikke liker, selv om det sikkert er godt. Det er dog ganske subsidiert, så det ville nok vært mer sammenlignbart med Kobe-biff i pris uten subsidiene. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har ikke lest den rapporten, men har generelt inntrykk av at Norge er bedre enn mange andre land på dyrehold. Jeg har også inntrykk av at reglene for hva de forskjellige produktene tilsettes, og sprayes med er noe strengere her. Det føles tryggere for meg hvertfall.

Dette er en av grunnene til at jeg foretrekker norske varer.

:)

Hei,

Husk at kyr i Norge står inne på bås store deler av året.

I Argentina går de ute på Pampasen (enorme gress-sletter) og spiser gress! (Derfor var det heller aldri noen sjanse for at de skal få kugalskap.)

Men tigerreker og diverse grønnsaker fra Asia kan ha mange "tilsetninger".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke akkurat det! Du har vel en lås i huset ditt? Eller kanskje en kniv? Eller kanskje t.o.m en øks? Nei, det har du vel ikke, siden du sikkert fyrer med elektrisitet. Kanskje har du en gullring? Eller en sølvring!? GullSMED, sølvSMED, vet du! hmmm

Jo, men låsen er laget på en fabrikk, og ikke av en smed på Karl Johan.

Gullsmeder og sølvsmeder blir ikke subsidiert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se deg, i en bygård i Oslo, der gårdsporten mangler lås, eller låsen til leiligheten din er dirka opp, og du trenger en ny:-)

Slikt fikser jeg faktisk selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det er ikke en østerdalskommune som har flest sauer i Norge.

Nei, jeg skrev feil . Det skulle være den kommune med høyest andel sauebønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...