Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje
Marye skrev (5 minutter siden):

Jeg blir så svimmel for tiden

Kan det komme av at jeg spiser mindre? Jeg kan vel ikke dø av det? )600 kcsl om dagen avogtil 

Hvis du spiser kun 600 kcal på en dag, er det ikke rart du blir svimmel. Spis en yoghurt med havregryn i, så kommer det seg 😊

Marye skrev (7 minutter siden):

Kan det komme av at jeg spiser mindre? Jeg kan vel ikke dø av det? )600 kcsl om dagen avogtil 

Det er ikke det minste rart at kroppen din sier fra når du sulter den slik. 

stjernestøv
Marye skrev (8 minutter siden):

Jeg og er mye svimmel men tror jeg spiser nok, har lavt blodtrykk da. 

Annonse

Marye skrev (1 time siden):

Men nå har jeg spist laks potet lettrømme og 3 sånne små maxi kinder.

men er like svimmel... føler jeg er rett ved å falle sammen... må forte meg og sette meg ned.

Er det tbl som tar bort matlysten din, eller velger du å leve på så lite? 

Marye skrev (7 minutter siden):

Sprøyta gir nok redusert apetitt, men jeg føler at hver kg ned er en kamp 

Skjønner - fortsatt ingen vidunderkur da altså. Men hvordan får du Saxenda når du veier så lite? Jeg trodde den var helt uaktuell å få om man ikke var høyt på fedme-skalaen? 

Annonse

stjernestøv
Marye skrev (7 timer siden):

Sprøyta gir nok redusert apetitt, men jeg føler at hver kg ned er en kamp 

Her og og i dag opp til 85 kilo, jeg forstår ingenting for jeg spiser lite. Får gjøre noen forandringer da :( Men mannen min viste meg et innlegg i ei avis i går, var en ernæringsfysiolog som skrev spiser du for lite stopper vekta opp. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Her og og i dag opp til 85 kilo, jeg forstår ingenting for jeg spiser lite. Får gjøre noen forandringer da 

Det trenger ikke være noe feil med det du spiser selv om du "går opp" fra 84,8 til 85. Det kan skyldes væske, tarminnhold og tilfeldigheter. Er det varmt der du bor, kan du ha litt mer salt og vann i kroppen enn for kort tid siden. 

Ikke legg deg på en diett der du spiser veldig lite. Nesten ingen orker det over tid, og da går man fort opp igjen.   

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Det trenger ikke være noe feil med det du spiser selv om du "går opp" fra 84,8 til 85. Det kan skyldes væske, tarminnhold og tilfeldigheter. Er det varmt der du bor, kan du ha litt mer salt og vann i kroppen enn for kort tid siden. 

Ikke legg deg på en diett der du spiser veldig lite. Nesten ingen orker det over tid, og da går man fort opp igjen.   

Ja mulig det skyldes noe sånt, og det er varmt her for tiden. Blir bare fortvilet og lurer på om det er pga medisinene, sønnen min sa i går "Du spiser jo under 1200 kalorier du som Dr.Now anbefaler". Kanskje jeg må litt opp i kalorier? Vet ikke for er så usikker nå, de med anoreksia spiser vel ingenting og går ned? 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg må litt opp i kalorier? Vet ikke for er så usikker nå, de med anoreksia spiser vel ingenting og går ned? 

Det er jo ikke sånn at vekten stopper av seg selv hvis man spiser for lite, du vet at det går an å sulte i hjel? Men mange har observert at nedgangen går saktere etter hvert, og da er en teori at kroppen "tror" det er hungersnød og holder igjen (litt). Dessuten er det vanlig at det går litt i rykk og napp - og mest i starten. 

Jeg har ikke så mye peiling på slanking, men det beste er nok å finne et nivå man kan leve med på lengre sikt. Mindre enn 1200 kalorier høres ikke ut til å være det. Du kan jo prøve å gå litt opp i matinntak og se om vekten holder seg stabil (ikke i to dager, men i noen uker). For før eller senere kommer du til et punkt der du ikke skal verken opp eller ned. 

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ja mulig det skyldes noe sånt, og det er varmt her for tiden. Blir bare fortvilet og lurer på om det er pga medisinene, sønnen min sa i går "Du spiser jo under 1200 kalorier du som Dr.Now anbefaler". Kanskje jeg må litt opp i kalorier? Vet ikke for er så usikker nå, de med anoreksia spiser vel ingenting og går ned? 

Synes du er skikkelig flink👏

Det er helt normalt at vekta går litt opp innimellom, selv om en spiser lite. Kroppen kan holde på vann eller det kan være tarminnhold. Hold på det du har gjort og som har fungert, så vil du nok se at vekta beveger seg nedover igjen.  

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke sånn at vekten stopper av seg selv hvis man spiser for lite, du vet at det går an å sulte i hjel? Men mange har observert at nedgangen går saktere etter hvert, og da er en teori at kroppen "tror" det er hungersnød og holder igjen (litt). Dessuten er det vanlig at det går litt i rykk og napp - og mest i starten. 

Jeg har ikke så mye peiling på slanking, men det beste er nok å finne et nivå man kan leve med på lengre sikt. Mindre enn 1200 kalorier høres ikke ut til å være det. Du kan jo prøve å gå litt opp i matinntak og se om vekten holder seg stabil (ikke i to dager, men i noen uker). For før eller senere kommer du til et punkt der du ikke skal verken opp eller ned. 

Ja jeg vet jo det at det går an å sulte i hjel, har vel nådd et "platå" som de kaller det i Dr.Now. Får bare fortsette å se hvordan det går, men må jo ned mer enn nå. Får ta tiden til hjelp, ja det går jo i rykk og napp. 

Men vil ikke ha stabil vekt, vil ned. Får se hvordan det går, har lurt på å prøve flytende føde men får se. 

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Synes du er skikkelig flink👏

Det er helt normalt at vekta går litt opp innimellom, selv om en spiser lite. Kroppen kan holde på vann eller det kan være tarminnhold. Hold på det du har gjort og som har fungert, så vil du nok se at vekta beveger seg nedover igjen.  

Jo takk, vil bare se resultater. 

Ok håper det er noe sånt, får bare fortsette da og se om det løsner og går ned. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...