Gå til innhold

Lager 11 åringen matpakke selv?


Gjest mattje

Anbefalte innlegg

Ja, dét gjør jeg - i en tråd som omhandler nettopp dette temaet! Ikke sant? Dette er ikke tanker jeg deler med gud og hvermann til enhver tid, men når temaet kommer opp, sier jeg min mening om saken.

Jeg synes kanskje du får litt i overkant med pepper i denne tråden. Jeg tror det er fordi du har en ganske bastant måte å skrive på som gir inntrykk av at din måte er den eneste rette. Det kan godt hende at du ikke mener det, men det fremstår slik.

F.eks.

''Min personlige mening er at jeg ikke synes noe om at foreldre ligger lenger enn barna sine om morgenen, hverdag eller helg, så lenge det ikke er noe uttrykt ønske fra barna som at de absolutt vil være alene på morgenen..''

Dette oppfattes som en fordømmelse av de som ligger lenger enn barna sine om morgenen. Hvis du heller hadde sagt:

Jeg personlig liker ikke å ligge lenger enn barnet mitt fordi jeg synes det er hyggelig at hun har selskap/liker å gjøre helgemorgenene til en god stund for oss begge/etc.

Så hadde nok ikke like mange reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    43

  • morsan

    21

  • frosken

    18

  • løvinne71

    11

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor skal jeg ha noe mer veilledning enn de som mener annerledes enn meg? Jeg sier min mening, som dere andre sier deres mening...

Jeg er ikke egentlig noen tilhenger av en slik kommentar som den jeg nettopp postet, så beklager i hvertfall litt at jeg lot meg friste:-)

Ser at du skriver at du ikke mener å være dømmende i forhold til andre, men ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til å være nettopp dømmende. Min kommentar om at "veiledning" neppe ville hjelpe, var ut i fra at jeg oppfatter det slik at når du får denne typen tilbakemeldinger, så er du sjelden spesielt nysgjerrig på å finne ut av hva det er andre reagerer på i forhold til din måte å formulere deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje du får litt i overkant med pepper i denne tråden. Jeg tror det er fordi du har en ganske bastant måte å skrive på som gir inntrykk av at din måte er den eneste rette. Det kan godt hende at du ikke mener det, men det fremstår slik.

F.eks.

''Min personlige mening er at jeg ikke synes noe om at foreldre ligger lenger enn barna sine om morgenen, hverdag eller helg, så lenge det ikke er noe uttrykt ønske fra barna som at de absolutt vil være alene på morgenen..''

Dette oppfattes som en fordømmelse av de som ligger lenger enn barna sine om morgenen. Hvis du heller hadde sagt:

Jeg personlig liker ikke å ligge lenger enn barnet mitt fordi jeg synes det er hyggelig at hun har selskap/liker å gjøre helgemorgenene til en god stund for oss begge/etc.

Så hadde nok ikke like mange reagert.

Bra og tydelig uttrykt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke egentlig noen tilhenger av en slik kommentar som den jeg nettopp postet, så beklager i hvertfall litt at jeg lot meg friste:-)

Ser at du skriver at du ikke mener å være dømmende i forhold til andre, men ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til å være nettopp dømmende. Min kommentar om at "veiledning" neppe ville hjelpe, var ut i fra at jeg oppfatter det slik at når du får denne typen tilbakemeldinger, så er du sjelden spesielt nysgjerrig på å finne ut av hva det er andre reagerer på i forhold til din måte å formulere deg på.

Tvert imot har jeg skrevet at jeg faktisk _er_ litt dømmende i denne saken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot har jeg skrevet at jeg faktisk _er_ litt dømmende i denne saken:-)

Mener at du også skrev et sted at du ikke mente å være dømmende, men orker ikke lese hele tråden på nytt. Synes forøvrig en eller annen nettopp formulerte poenget mitt bedre enn meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje du får litt i overkant med pepper i denne tråden. Jeg tror det er fordi du har en ganske bastant måte å skrive på som gir inntrykk av at din måte er den eneste rette. Det kan godt hende at du ikke mener det, men det fremstår slik.

F.eks.

''Min personlige mening er at jeg ikke synes noe om at foreldre ligger lenger enn barna sine om morgenen, hverdag eller helg, så lenge det ikke er noe uttrykt ønske fra barna som at de absolutt vil være alene på morgenen..''

Dette oppfattes som en fordømmelse av de som ligger lenger enn barna sine om morgenen. Hvis du heller hadde sagt:

Jeg personlig liker ikke å ligge lenger enn barnet mitt fordi jeg synes det er hyggelig at hun har selskap/liker å gjøre helgemorgenene til en god stund for oss begge/etc.

Så hadde nok ikke like mange reagert.

Helt ærlig så blåser jeg i om jeg får pepper i denne tråden, kanskje det kan ha noe med at det er akkurat _meg_ som har skrevet det og måten jeg bestandig skriver på.

Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting...

Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener at du også skrev et sted at du ikke mente å være dømmende, men orker ikke lese hele tråden på nytt. Synes forøvrig en eller annen nettopp formulerte poenget mitt bedre enn meg .

Jeg skrev at jeg ikke forventet eller regnet med at andre skulle gjøre som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så blåser jeg i om jeg får pepper i denne tråden, kanskje det kan ha noe med at det er akkurat _meg_ som har skrevet det og måten jeg bestandig skriver på.

Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting...

Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)

''Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)''

Det tviler jeg faktisk litt på. Jeg kan ha dårlig samvittighet for mye rart, men å la ungene være litt alene om morgenen i helgene når jeg faktisk er i huset og kan bistå hvis de har problemer med noe, klarer jeg ikke å opparbeide det minste dårlig samvittighet for.

Kanskje du kan forklare hvorfor du synes det er en uting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)''

Det tviler jeg faktisk litt på. Jeg kan ha dårlig samvittighet for mye rart, men å la ungene være litt alene om morgenen i helgene når jeg faktisk er i huset og kan bistå hvis de har problemer med noe, klarer jeg ikke å opparbeide det minste dårlig samvittighet for.

Kanskje du kan forklare hvorfor du synes det er en uting?

''Kanskje du kan forklare hvorfor du synes det er en uting?''

Det har jeg gjort lenger ned i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så blåser jeg i om jeg får pepper i denne tråden, kanskje det kan ha noe med at det er akkurat _meg_ som har skrevet det og måten jeg bestandig skriver på.

Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting...

Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)

''Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting... ''

Men da er du jo dømmende. Her dømmer du de foreldrene som ligger lenger enn barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting... ''

Men da er du jo dømmende. Her dømmer du de foreldrene som ligger lenger enn barna sine.

Ja! Og jeg har ikke lagt skjul på det heller, men jeg presiserer at den dømmer _den_ handlingen, ikke foreldrene på generell basis - men hvis du har lest det jeg har skrevet så har jeg ikke forsøkt å ro meg unna den dømmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at jeg ikke forventet eller regnet med at andre skulle gjøre som meg...

Ja, jeg så det. Men det er vel hvordan du oppgir at du vurderer andres valg, som er det som reageres på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det. Men det er vel hvordan du oppgir at du vurderer andres valg, som er det som reageres på her?

Jeg hadde ikke regnet med noe annet, likevel valgte jeg nå å komme med min mening.

Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vankelmodig

Hvor lærte du at det var viktig å spise lunsj? Jeg hadde foreldre som aldri spiste frokost, og jeg gikk igjennom ni år på grunnskolen uten frokost eller lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgenfuglen

Helt ærlig så blåser jeg i om jeg får pepper i denne tråden, kanskje det kan ha noe med at det er akkurat _meg_ som har skrevet det og måten jeg bestandig skriver på.

Jeg har ikke uttrykt meg klønete i forhold til det jeg mener, som jeg har skrevet flere ganger så tenker jeg mitt (og kommenterer i tråder som omhandler temaet) om foreldre som ligger lenger enn barna sine - jeg synes det er en uting...

Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)

''Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)''

Herregud...

Å la sine barn få ha litt privatliv, få bli litt selvstendige, få kjenne på hvor deilig det er å være alene - det får man ikke dårlig samvittighet for. Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det kan også hende at all pepperen skyldes at foreldrene faktisk har _litt_ dårlig samvittighet i forhold til akkurat dette;-)''

Herregud...

Å la sine barn få ha litt privatliv, få bli litt selvstendige, få kjenne på hvor deilig det er å være alene - det får man ikke dårlig samvittighet for. Tro meg.

Så at jeg ikke lar barnet mitt være alene om morgenen, tolker du som at jeg ikke lar henne få noe privatliv i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke regnet med noe annet, likevel valgte jeg nå å komme med min mening.

Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)

Synes ikke pk-argumentet fungerer i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er ikke egentlig noen tilhenger av en slik kommentar som den jeg nettopp postet, så beklager i hvertfall litt at jeg lot meg friste:-)

Ser at du skriver at du ikke mener å være dømmende i forhold til andre, men ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til å være nettopp dømmende. Min kommentar om at "veiledning" neppe ville hjelpe, var ut i fra at jeg oppfatter det slik at når du får denne typen tilbakemeldinger, så er du sjelden spesielt nysgjerrig på å finne ut av hva det er andre reagerer på i forhold til din måte å formulere deg på.

'' ...ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til ...''

Det var da måte på diplomati! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' ...ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til ...''

Det var da måte på diplomati! :P

Jeg prøver, jeg prøver...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgenfuglen

Så at jeg ikke lar barnet mitt være alene om morgenen, tolker du som at jeg ikke lar henne få noe privatliv i det hele tatt?

Jeg oppgav grunner for å la barna være alene om morgenen, og jeg sa hva det gjør for/med dem.

Jeg har ingen anelse om hva du gjør for at ditt barn skal oppleve å ha privatliv, få bli selvstendig eller nyte stillheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...