Gå til innhold

Lager 11 åringen matpakke selv?


Gjest mattje

Anbefalte innlegg

Gjest Morgenfuglen

Jeg hadde ikke regnet med noe annet, likevel valgte jeg nå å komme med min mening.

Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)

''Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)''

Nei, dette har ingenting med PK å gjøre, men hva som er det gjengse å gjøre. At du velger å gjøre noe annet er din sak, men å kalle folk for egoistiske blir drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bookworm

    43

  • morsan

    21

  • frosken

    18

  • løvinne71

    11

Mest aktive i denne tråden

'' ...ut i fra vanlig fortolkning av måten du formulerer dine synspunkter på, så fremstår du i denne tråden i det minste på grensen til ...''

Det var da måte på diplomati! :P

Skulle akkurat til å si det samme selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)''

Nei, dette har ingenting med PK å gjøre, men hva som er det gjengse å gjøre. At du velger å gjøre noe annet er din sak, men å kalle folk for egoistiske blir drøyt.

Jeg sier som sagt min mening, og ble spurt direkte hvorfor jeg hadde denne meningen - da svarer jeg - BOMBE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)''

Nei, dette har ingenting med PK å gjøre, men hva som er det gjengse å gjøre. At du velger å gjøre noe annet er din sak, men å kalle folk for egoistiske blir drøyt.

Jeg ble spurt om hvorfor jeg jeg synes det er en uting, dermed svarte jeg på det... Dette er mitt syn på saken, og nå har jeg egentlig fortalt det mange nok ganger - så jeg tenker at jeg avslutter diskusjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

''Begrepet politisk korrekt har også etterhvert antatt en mer uformell betydning hvor begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe som kan favne fra samfunnet generelt til mindre grupper som for eksempel foreninger.''

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Og jeg har ikke lagt skjul på det heller, men jeg presiserer at den dømmer _den_ handlingen, ikke foreldrene på generell basis - men hvis du har lest det jeg har skrevet så har jeg ikke forsøkt å ro meg unna den dømmingen.

'' hvis du har lest det jeg har skrevet så har jeg ikke forsøkt å ro meg unna den dømmingen.''

Det skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' hvis du har lest det jeg har skrevet så har jeg ikke forsøkt å ro meg unna den dømmingen.''

Det skal du ha :-)

Jeg er konsekvent i min fordømmelse i det minste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er konsekvent i min fordømmelse i det minste;-)

Du sur, jeg sint;)))

De vet hvor de har oss. Synes du får unødvendig mye pepper i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Begrepet politisk korrekt har også etterhvert antatt en mer uformell betydning hvor begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe som kan favne fra samfunnet generelt til mindre grupper som for eksempel foreninger.''

Eller?

Dette handler ikke om hva du mener, men din vurdering av andre menneskers meninger og valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om hvorfor jeg jeg synes det er en uting, dermed svarte jeg på det... Dette er mitt syn på saken, og nå har jeg egentlig fortalt det mange nok ganger - så jeg tenker at jeg avslutter diskusjonen nå.

Det var det at du kalte det en uting folk reagerte på. Du fordømmer alle som gjør ting på en annen måte enn deg, og det er noe helt annet enn å bare si hva man selv synes er riktig.

Det er ganske mange som har svart trådstarter at de selv ville stått opp med barna i samme situasjon. Ingen av dem har fått i nærheten av samme reaksjon som det du har fått. Kanskje du burde spørre deg selv om det kan ha en viss sammenheng med måten du ordlegger deg på. Det har ingenting med PK eller ikke å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke regnet med noe annet, likevel valgte jeg nå å komme med min mening.

Jeg gikk altså imot det som er PK, og nå var det feil:-)

Det er ikke meningen din folk reagerer på, men at du dømmer andre som ikke mener samme som deg.

Forstår du ikke det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gjort det. Ville aldri greid å sove mens ungene skulle ordnet seg selv. Da ville JEG følt meg som en dårlig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 brødskiver tar ikke allverdens tid, nei, men hos oss må vi smøre 4 x 3 (to barn som skal ha to matpakker hver).

Derfor smører vi matpakker om kvelden, men ikke si det til noen... ;)

I tillegg liker de ofte ikke det samme pålegget, så det må frem med flere slag. Og gjerne en frukt, yogurt el. også.

Så vi smører også stort sett på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Må innrømme at jeg ikke har leste hele tråden, den er jo kjempelang! koselig at folk lar seg engasjere av annet enn svineinfluensa også, he, he. Selv er jeg opp seks hver morgen og smører matpakke til frøkna, mannen (hvis han har dagvakt, skal han jobbe kvelden får han ordne seg mat selv) og meg selv. Før jeg går kvart på syv sørger jeg for at frøkna er oppe av senga, men lar enne gjern ligg å småvåkne fra sånn litt over seks til ca halv syv. Husker at jeg selv lagde matpakke til meg selv fra syvende klasse, mens mamma sto opp og lagde matpakke til brodern til han flyttet hjemmefra som 23 åring. Det syns jeg var dårlig gjort, men sånn var det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Må innrømme at jeg ikke har leste hele tråden, den er jo kjempelang! koselig at folk lar seg engasjere av annet enn svineinfluensa også, he, he. Selv er jeg opp seks hver morgen og smører matpakke til frøkna, mannen (hvis han har dagvakt, skal han jobbe kvelden får han ordne seg mat selv) og meg selv. Før jeg går kvart på syv sørger jeg for at frøkna er oppe av senga, men lar enne gjern ligg å småvåkne fra sånn litt over seks til ca halv syv. Husker at jeg selv lagde matpakke til meg selv fra syvende klasse, mens mamma sto opp og lagde matpakke til brodern til han flyttet hjemmefra som 23 åring. Det syns jeg var dårlig gjort, men sånn var det bare

''Husker at jeg selv lagde matpakke til meg selv fra syvende klasse, mens mamma sto opp og lagde matpakke til brodern til han flyttet hjemmefra som 23 åring. ''

Ja, mange mødre behander fremdeles gutter og jenter veldig ulikt. Husker fortsatt en av mine første faste kolleger som stolt fortalte at dagen før hadde hennes 17-årige sønn satt på vaskemaskinen helt selv! På forespørsel spurte fikk vi høre at søsteren hadde vasket klær selv siden hun ble tenåring... Husker jeg var sjokkert - jeg var vokst opp i min egen lille boble der det var tilnærmet helt likestilling! Etterhvert skjønte jeg at det ikke var riktig slik ellers i verden, heller ikke i arbeidslivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

''Husker at jeg selv lagde matpakke til meg selv fra syvende klasse, mens mamma sto opp og lagde matpakke til brodern til han flyttet hjemmefra som 23 åring. ''

Ja, mange mødre behander fremdeles gutter og jenter veldig ulikt. Husker fortsatt en av mine første faste kolleger som stolt fortalte at dagen før hadde hennes 17-årige sønn satt på vaskemaskinen helt selv! På forespørsel spurte fikk vi høre at søsteren hadde vasket klær selv siden hun ble tenåring... Husker jeg var sjokkert - jeg var vokst opp i min egen lille boble der det var tilnærmet helt likestilling! Etterhvert skjønte jeg at det ikke var riktig slik ellers i verden, heller ikke i arbeidslivet...

Alle mine tre gutter har vasket sine egne klær fra de var 13. Min mor var DYPT sjokkert og mente jeg var en ravnemor som ikke tok bedre vare på guttene mine. Men alle mine gutters samboere har bestandig skrytt over at de klarer å legge egne svette treningsklær i maskina OG skru den på etterpå. Og ingen av dem har vasket ullgenser på 40 grader mer enn en gang. Heller ikke røde ullsokker med hvitvask mer enn en gang heller. Så jeg tror egentlig ikke at det var så ille likevel. Men min bror, derimot. Han har tre barn og kan ennå ikke (vil ikke) skru på vaskemaskina, for den skjønner han ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Alle mine tre gutter har vasket sine egne klær fra de var 13. Min mor var DYPT sjokkert og mente jeg var en ravnemor som ikke tok bedre vare på guttene mine. Men alle mine gutters samboere har bestandig skrytt over at de klarer å legge egne svette treningsklær i maskina OG skru den på etterpå. Og ingen av dem har vasket ullgenser på 40 grader mer enn en gang. Heller ikke røde ullsokker med hvitvask mer enn en gang heller. Så jeg tror egentlig ikke at det var så ille likevel. Men min bror, derimot. Han har tre barn og kan ennå ikke (vil ikke) skru på vaskemaskina, for den skjønner han ikke!!

Fint at du oppdro guttene dine riktig når det gjalt klesvask.

Jeg slutter dog ikke å forundre meg over at folk stusset over at de klarer det. Selv er jeg vokst opp med en far født på 20-tallet(!), og han vasket (og vasker) stadig klær både for hånd og i maskin uten problemer. Det var en grunn til at jeg stusset over at gutter og menn født på 60-, 70- og 80-tallet kunne mindre i så måte - en skulle jo tro likestillingen hadde tatt et godt skritt videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...