Gå til innhold

stakkars


Gjest pekka

Anbefalte innlegg

Sånn omtrent. Dere blir *like overrasket* hver gang det drysser fra himmelen.

Veldig overraskende må jeg si, at det kan komme snø om vinter'n ;o)

Nei, det er ikke snøen som er overraskelsen. Det er det forbannade borgelige bystyret som aldri klarer å bevilge nok penger til brøyting som er overraskelsen. De må jo være utrolig uintelligente som ikke vet at det snør i Oslo også.

I gamle dager ble det brøytet ved 2 cm snø, dvs at det var framkommelig. Nå skal de brøyte ved 5 cm dvs ikke framkommelig, men det blir likevel ikke brøytet for det finnes ikke nok brøytemennskaper.

Nå er jeg jammen meg drittlei av å være innstengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 363
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    51

  • PieLill

    32

  • mumitrollet

    29

  • nanna

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjør jeg? Jeg sitter her og koser meg, er i et fortreffelig humør jeg :o)))

Koser meg bl.a. med dine kjeftesmelleinnlegg i en annen tråd her. Du er underholdende, det skal du ha ;o)

Du får heller sette på vannkokeren og tilby KariKK en beroligende kopp te! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Gjør jeg? Jeg sitter her og koser meg, er i et fortreffelig humør jeg :o)))

Koser meg bl.a. med dine kjeftesmelleinnlegg i en annen tråd her. Du er underholdende, det skal du ha ;o)

Takk det samme:)

Jeg smiler hele tiden her jeg sitter jeg, men det ser jo ikke du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd snø her på første desember med kaos jeg - hvilket år?

Hmmmmm.... var nok 1986. Eller kanskje 1985?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Nei, det er ikke snøen som er overraskelsen. Det er det forbannade borgelige bystyret som aldri klarer å bevilge nok penger til brøyting som er overraskelsen. De må jo være utrolig uintelligente som ikke vet at det snør i Oslo også.

I gamle dager ble det brøytet ved 2 cm snø, dvs at det var framkommelig. Nå skal de brøyte ved 5 cm dvs ikke framkommelig, men det blir likevel ikke brøytet for det finnes ikke nok brøytemennskaper.

Nå er jeg jammen meg drittlei av å være innstengt.

Endelig et saklig innlegg. Enig med deg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et saklig innlegg. Enig med deg i dette.

"Endelig et saklig innlegg"

*rekker flystripa et par briller*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flystripa

Hmmmmm.... var nok 1986. Eller kanskje 1985?

Beklager, da var jeg ti år, husker ikke. Trondheim kommune er veldig dårlig til å brøyte særlig gatene på Møllenberg, det har _alltid_ vært sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Du får heller sette på vannkokeren og tilby KariKK en beroligende kopp te! ;-)

Jeg er så rooooliiiig jeg bare kan bli:) Ser du ikke hvor roooooliiiiig jeg er da? Bare fingrene mine som løper litt fort. Det kan du se på skriveleifene mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Du får heller sette på vannkokeren og tilby KariKK en beroligende kopp te! ;-)

Jamen, skal jeg helle den over tastaturet når jeg skriver neste innlegg, da? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så rooooliiiig jeg bare kan bli:) Ser du ikke hvor roooooliiiiig jeg er da? Bare fingrene mine som løper litt fort. Det kan du se på skriveleifene mine:)

;-)

Men du virket litt hissig i et par av innleggene om leddbussen, da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

;-)

Men du virket litt hissig i et par av innleggene om leddbussen, da! ;-)

Var ikke det:)

Men jeg grublet fælt på hvordan jeg skulle greie å forklare.

Da ble det frem med T-skjea.

For det er ikke lett og forklare noen som ikke har beveget seg så mye i en stor by.

Og så er det slik at det noen ganger er det litt artig å overdrive litt. Får så mange festlige reaksjoner da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Sånn omtrent. Dere blir *like overrasket* hver gang det drysser fra himmelen.

Veldig overraskende må jeg si, at det kan komme snø om vinter'n ;o)

Haha!

Det virker som om det er du som tror at det aldri sner i Oslo.

Egentlig ganske glad for at så skadefro mennesker som deg bor langt unna. Tenk om jeg skulle finne på å skli på isen en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest girasol

Jeg har ikke møtt et eneste hysterisk menneske her i oslo jeg.

Hysteriet er nok nyhetsskapt.

Ja det kan nok hende - at hysteriet er medieskapt altså - men jeg kan ikke unngå å få med meg at mange i denne tråden gjør narr av alle som ikke bor i Oslo, fordi Oslo etter sigende er et mye viktigere område i Norge, fordi det er mer urbant... og da får jeg liksom litt anelsen av at noen er hysterisk opptatt av nettopp DET - om ikke av snøen ;-)

Og for oss som er vant til å snø ned og ikke komme oss avgårde fordi det er 27 minusgrader og ingen biler starter - blir det derfor litt komisk at det gjøres en sånn stor sak ut av snøfallet i Oslo.

M.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan nok hende - at hysteriet er medieskapt altså - men jeg kan ikke unngå å få med meg at mange i denne tråden gjør narr av alle som ikke bor i Oslo, fordi Oslo etter sigende er et mye viktigere område i Norge, fordi det er mer urbant... og da får jeg liksom litt anelsen av at noen er hysterisk opptatt av nettopp DET - om ikke av snøen ;-)

Og for oss som er vant til å snø ned og ikke komme oss avgårde fordi det er 27 minusgrader og ingen biler starter - blir det derfor litt komisk at det gjøres en sånn stor sak ut av snøfallet i Oslo.

M.v.h.

"jeg kan ikke unngå å få med meg at mange i denne tråden gjør narr av alle som ikke bor i Oslo, fordi Oslo etter sigende er et mye viktigere område i Norge, fordi det er mer urbant"

Oisann!! Utrolig hva man klarer å tolke ut av ting som står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Haha!

Det virker som om det er du som tror at det aldri sner i Oslo.

Egentlig ganske glad for at så skadefro mennesker som deg bor langt unna. Tenk om jeg skulle finne på å skli på isen en dag!

Hvor var det du ramla av tråden her?

Vi i resten av landet er VELDIG klar over at det snør i Oslo opptil flere ganger hver vinter. Det får vi servert på boksen i stua. Det er Oslofolket som gisper overrasket når det laver ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

"jeg kan ikke unngå å få med meg at mange i denne tråden gjør narr av alle som ikke bor i Oslo, fordi Oslo etter sigende er et mye viktigere område i Norge, fordi det er mer urbant"

Oisann!! Utrolig hva man klarer å tolke ut av ting som står her.

Du har ikke lest alle trådene du da hvis du ikke har sett det ;-) Et par av innleggskriverne her har vært noget hissige på folk som ikke bor i Oslo, kan man si ;-)

Og da må jeg trekke litt på smilebåndet... men tar det ikke personlig altså, synes igrunnen dette er en interessant tråd. En skikkelig Oslo-resten av landet-tråd :-)

M.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Hvor var det du ramla av tråden her?

Vi i resten av landet er VELDIG klar over at det snør i Oslo opptil flere ganger hver vinter. Det får vi servert på boksen i stua. Det er Oslofolket som gisper overrasket når det laver ned.

Altså. Du er nødt til å spøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lest alle trådene du da hvis du ikke har sett det ;-) Et par av innleggskriverne her har vært noget hissige på folk som ikke bor i Oslo, kan man si ;-)

Og da må jeg trekke litt på smilebåndet... men tar det ikke personlig altså, synes igrunnen dette er en interessant tråd. En skikkelig Oslo-resten av landet-tråd :-)

M.v.h.

De som er hissige må i såfall være i kraftig mindretall.

Det som har slått meg er at når noen tillater seg å ha medfølelse med små barn som sitter 5 timer i bilkø fordi en ungarsk trailer sperrer veien, så benytter enkelte anledningen til å gjøre narr av oslofolks forhold til snø!!

Det er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

De som er hissige må i såfall være i kraftig mindretall.

Det som har slått meg er at når noen tillater seg å ha medfølelse med små barn som sitter 5 timer i bilkø fordi en ungarsk trailer sperrer veien, så benytter enkelte anledningen til å gjøre narr av oslofolks forhold til snø!!

Det er bare helt utrolig.

He,he, ja medfølelsen med barna skinner gjennom i kanskje 10 % av innleggene her. Er det det du først og fremst har skrevet om? :-)

Jeg har og medfølelse med slitne og sultne barn og foreldre, men jammen fins det mannge situasjoner der barn og foreldre utsettes for køer o.l.uten at det taes opp som en sak.

Det er likevel ikke en grunn til å harselere med folks medfølelse for barn som sitter i kø! Men de innleggene jeg har svart spesifikt på har vært de som jeg synes har vært på grensen til harselars over de som ikke bor i Oslo...

M.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...